Eli 525ia -91wm (manuaali ilmastointi) purkaa virtaa,olen tarkistanut et laturi lataa ja akku uusittu viime viikolla. Akku kuitenkin kestää vain 2-3 päivää,kokeilin etsiä search avulla,vaan se ei jostain syystä toimi. Mistäs nyt vikaa kannattis lähtie tutkiskelemaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 akun purkautuminen
Collapse
X
-
Mittaa paljon akku kuluttaa virtaa (Ampeereja) ilman että kuluttajat on päällä, eli itsemittaus tapahtuu siten että, otat akun pluskaapelin irti, sitten laitat ampeerimittarin plus johdon ja plusnavan väliin ja katsot montaampeeria se vie, luku ei saisi olla 1A enempää (en muista tarkkaa A määrää joka on raja). Sitten jos vie paljon ampeereja, otat yhden sulakkeen pois kerrallaan ja katot mittaria muuttuuko luku, jos A luku tippuu niin saat selville mikä laite vie virtaa.. ja sit rupeat sitä tutkimaan tarkemmin.
Joo ja saa korjailla kertomustani jos joku tietää paremmin..Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
-
-
Terve!
Ohivuodon raja oisi hyvä pitää alle 0,04 A. Hommassa otetaan -kenkä irti ja mittari laitetaan -navan ja -kengän välille, pidä -kenkää kiinni navassa kun kytket mittarin siihen, muuten voi palaa mittarista sulake ja muutenkin fiksumpi kytkemistapa. Mittari ei kestä akun koko ampeerimäärää. Laita kaikki ovet lukkoon tai paina lukot meisselillä kiinni ja valot pois päältä. Odota että auto käy nukkumaan niin sitten mittarista näkee totuuden, häivevirran sammuminen kestää n. 15 min. Siitä kokeleimaan!
Comment
-
-
1A on raju hukkavirta, myöskään 40mA ei ihan terveeltä kuullosta. Päivässä menisi 1Ah ja jollain 60Ah akulla ei autoa saisi enää käyntiin vaikkapa kuukauden kuluttua. Tietysti autoa ei ole tarkoitettu pitkiin seisotuksiin, mutta kyllä pitää tuon verran kestää...
Kaapelin irrottamisessa ja mittapiuhan kiinnittämisessä ei tarvi olla ihan noin paljon dramatiikkaa, irrottaa vaan paksun kaapelin ja yhdistää mittarin siihen väliin. Tärkeää on kuitenkin painaa napakasti se mittajohdon pää akun napaan kiinni jottei kipinöi. Leuat olisi tietysti paremmat jotta voisi rauhassa seurailla mittaria.
Tarkistaisin kuitenkin ensin peräkontin valot ja hansikaslokeron valon eli näitten kytkinten toiminta. Varsinkin hanskalokeron kytkimen kiinnitys on aika poloinen, peräkontissa on kyllä hyvä kytkin mutta jos kuoleutunut kaasujousi jättää luukun raolleen tms. niin jäähän sinne se reilun ampeerin virrankulutus (15W).
Asia kyllä selviää viimeistään kun pääsee sulakkeiden kimppuun. Muista myös takapenkin alla olevat sulakkeetex E34 520iA M50B20 sedan 1991
ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
Comment
-
-
Originally posted by dagelb View Postja jossei yleismittaria löydy niin virtakynä väliin. palaa heikohkosti kun on ok ja kirkkaasti ku menee liikaa virtaa.
ja sitte jos ja kun menee liikaa virtaa ja loistaa ku naantalin aurinko niin yksitellen sulaketta irti ja kattoa koska himmenee.Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
Comment
-
-
Onko topikin aloittajalla radio miten kytketty? Sammuuko kun virrat sammuttaa autosta, vai pitääkö se sammuttaa erikseen? Jos jälkimmäinen vaihtoehto niin yksi syy akun purkuun voi olla se.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
jälkiasennettu varashälytin?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
tiedän että virtakynä toimii tarkotuksessa loistavasti, tottakai mittari on tarkempi mutta kynäkin on riittävän tarkka
ja varsinki kun virranhävikki on noinki suuri niin monissa mittareissa napsuu sulake. kyllä vanha bemari hukkaa aina jonki verran virtaa ja uskallan veikata ettei toi annettu ohjearvo pysy ku ehkä viikon kerrallaanLast edited by dagelb; 08-12-2010, 11:52.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostOnko topikin aloittajalla radio miten kytketty? Sammuuko kun virrat sammuttaa autosta, vai pitääkö se sammuttaa erikseen? Jos jälkimmäinen vaihtoehto niin yksi syy akun purkuun voi olla se.
Comment
-
-
Originally posted by karpaasi View PostRadio sammuu normaalisti,LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by karpaasi View PostEli kun virta avain käännetään off asentoon, jolloin radio ei ole enään päällä...LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment