Ratkaisu= kiertovesipumppu
Hain Motonetistä tarvikemallisen kiertovesipumpun (54€) ja askartelin sen paikalleen. Purin ja puhdistin myös magneettiventtiilien karat.
Kyseinen automalli tarvitsee ehdottomasti toimivan kiertovesipumpun. Magnettiventtiilien rakenne on sellainen, että kunnolla avautuakseen ne tarvitsevat kunnollisen paineen ja moottorin oman vesipumpun paine ei riitä kuin hyvin korkeilla kierroksilla, jos sittenkään.
Nyt lämpiää ja lasit eivät huurru. On ihan kuin eri auto.
Terve !
Autoni on e34 525 -88 ja pakkasilla ei tule lämpöä kabiiniin.
Faktat:
- Moottori lämpiää normaalisti, joten kansi tai kansipahvivikaa ei ole
- Autossa on ihkr systeemi magneettiventtiileillä ja sähköohjauksella
- Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu oikein ja painekorkki toimii
- Lämppärikenno ei vaikuta vuotavan. Auki en ole kyllä käyttänyt.
- Kabiiniin tulee vain haaleaa ilmaa, paitsi joskus kymmenien kilometrien ajon jälkeen jopa kuumaa
- Toisen puolen säätimessä tuntuu pykälä täysille säädettäessä, toisen puolen sädin on "tunnoton".
Katse kääntyy tietysti jumittaviin magneettiventiileihin, mutta pitäisi sulkea pois muun vian mahdollisuus venttiileiden ohjauksessa.
- Millainen jännite pitäisi tulla magnettiventtiileille ja löytyisikö kytkentäkaaviota jostain ?
- Olisiko jokin muu mahdollinen tiedossa oleva yleinen vikapaikka, mitä kannattaisi alkaa tutkimaan.
- Kuuluuko säädinpotikassa olla yllä mainittu pykälä ja mikä sen tarkoitus mahtaa olla.
Kiitos tietäjille etukäteen.
Nimim. palloventtiilikö LVI-liikkeestä tilalle.
Hain Motonetistä tarvikemallisen kiertovesipumpun (54€) ja askartelin sen paikalleen. Purin ja puhdistin myös magneettiventtiilien karat.
Kyseinen automalli tarvitsee ehdottomasti toimivan kiertovesipumpun. Magnettiventtiilien rakenne on sellainen, että kunnolla avautuakseen ne tarvitsevat kunnollisen paineen ja moottorin oman vesipumpun paine ei riitä kuin hyvin korkeilla kierroksilla, jos sittenkään.
Nyt lämpiää ja lasit eivät huurru. On ihan kuin eri auto.
Terve !
Autoni on e34 525 -88 ja pakkasilla ei tule lämpöä kabiiniin.
Faktat:
- Moottori lämpiää normaalisti, joten kansi tai kansipahvivikaa ei ole
- Autossa on ihkr systeemi magneettiventtiileillä ja sähköohjauksella
- Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu oikein ja painekorkki toimii
- Lämppärikenno ei vaikuta vuotavan. Auki en ole kyllä käyttänyt.
- Kabiiniin tulee vain haaleaa ilmaa, paitsi joskus kymmenien kilometrien ajon jälkeen jopa kuumaa
- Toisen puolen säätimessä tuntuu pykälä täysille säädettäessä, toisen puolen sädin on "tunnoton".
Katse kääntyy tietysti jumittaviin magneettiventiileihin, mutta pitäisi sulkea pois muun vian mahdollisuus venttiileiden ohjauksessa.
- Millainen jännite pitäisi tulla magnettiventtiileille ja löytyisikö kytkentäkaaviota jostain ?
- Olisiko jokin muu mahdollinen tiedossa oleva yleinen vikapaikka, mitä kannattaisi alkaa tutkimaan.
- Kuuluuko säädinpotikassa olla yllä mainittu pykälä ja mikä sen tarkoitus mahtaa olla.
Kiitos tietäjille etukäteen.
Nimim. palloventtiilikö LVI-liikkeestä tilalle.
Comment