Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b30 käynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    m60b30 käynti ongelma

    e34 m60b30 mystinen vika,ilmoittaa vika koodia lambda 1 rikki ja ei vastaa kaasuun sekä käy vajailla pytyillä ja polttaa putkessa.kun irroittaa kaasuläpän asentotunnistimen johdon niin toimii ihan normaalisti ja voi ajaa mut ei vaihda vaihteita kunnolla,voisko olla kuuluisa katalysaattori vika kun lykkää auton alta kitkerää hajua.?
    kaverin e38 m60b40 koneella oleva teki viime kesänä aikalailla samoja oireita ja sillä oli kateista sisukset kappaleina.
    Last edited by julli75; 28-12-2010, 08:18.
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    Mikä auto?

    Oletko kokeillut ilmamassamittaria irroittaa?
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • julli75
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 302
      • lpr

      #3
      imm vaihdettu ja imusarjan alipainekalvo tarkistettu joka oli ehjä sekä kaasuläpän asentotunnistin putsattu,äsken ajoin töihin ilman asentotunnistinta niin toimii muuten hyvin mutta vaihtaa miten sattuu ja sähköinen kick down ei pelaa.vika koodit kun nollaa koneesta niin käy hyvin noin 10 sek ja ilmoittaa jälleen oxysensor 1 ja lambda olis rikki.
      ei meinaa ymmärrys enää riittää.

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #4
        No pitäiskö se lambda sit vaihtaa:think
        Vai oletko jotenkin todennut sen varmasti toimivaksi?

        Katalysaattori on kuitenkin mekaaninen osa, minkä toimintaan ei kaasuläpän asentotunnistin vaikuta, joten sulkisin katin pois laskuista.

        Myös se kaasuläpän asentotunnistin voisi olla sökö jos kerta ilman sitä toimii
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1995
          • Tampere

          #5
          No jos lambda on rikki, antaa väärää arvoa, niin kyllähän se pistää koneen röpöttämään. Nm. kokemusta on. Ota se lambdan piuha irti, silloin ecu ei välitä sen arvoista.

          tulpatkin kannattaisi tsekata ettei ui öljyssä ja sitten seuraavaksi imusarjan tiivisteet vaihtoon.

          Comment

          • julli75
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 302
            • lpr

            #6
            tossa olin äsken sittarin alakerrassa ja nollasin vika koodit niin auto kävi tasaisesti eikä ilmoillu mitään koodeja,heti kun lähdin tuonne ulos ja kylmään niin heti alkoi röpöttämään ja vedot oli jossain muualla kuin autossa.

            Comment

            • julli75
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 302
              • lpr

              #7
              vika löydetty tuurilla,imm:in perusteellinen putsaus air sensor cleanerilla niin vikakoodit hävis ja tehot tuli takaisin.
              oudoksi vian teki se kun ei tullu mitään vika koodia tai sitten ne vaihtu vain eri osaan jota herjas,imm paikoillaan ei vikakoodia mut heti kun irroitti niin antoi koodin.kuten jusaus tossa epäilikin immiä niin vika oli siinä,pitäis vaan kuunnella viisaampia.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Originally posted by julli75 View Post
                vika löydetty tuurilla,imm:in perusteellinen putsaus air sensor cleanerilla niin vikakoodit hävis ja tehot tuli takaisin.
                oudoksi vian teki se kun ei tullu mitään vika koodia tai sitten ne vaihtu vain eri osaan jota herjas,imm paikoillaan ei vikakoodia mut heti kun irroitti niin antoi koodin.kuten jusaus tossa epäilikin immiä niin vika oli siinä,pitäis vaan kuunnella viisaampia.
                Vaihdoitko siihen likaisen vanhan osan? :think
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • julli75
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 302
                  • lpr

                  #9
                  käytetty osa ja puhdistettu,kokeiltiin kahdella eri immillä.ei vaan olis ihan heti tullu mieleen et vika olis immissä kun herjas suurimmalta osin vain lambda1 ja oxysensor1 olis rikki,nyt todistettu jälleen että autosähkö on ihmeellistä.nyt keskittymään olennaiseen.

                  Comment

                  • julli75
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 302
                    • lpr

                    #10
                    nyt alkaa ihmetyttää toi kone.! kylmänä moottori ei käy kunnolla ja herjaa lambda1/lambda2 vikakoodia sekä oxysensor1 ja kun käyttää moottorin lämpimäksi/putken kuumaksi niin vikakooditkin häviää ja käynti on normaalia.
                    voiko olla mahdollista että menee molemmat lambdat samaan aikaan vai voiko yhdistää johonkin muuhun sähkövikaan tai anturiin.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      lambda1 rikki tai oxysensor1 ei ole mikään vikakoodi, se on osa sitä joka sisältää sekin jo arvattua tavaraa. Kerroppa ihan sanatarkasti mikä se koodi on.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • julli75
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 302
                        • lpr

                        #12
                        olisko kellään arvauksia/tietoa et mikä tossa pommissa vois olla vikana.oli yön yli lämpimässä hallissa ja toimi aivan hyvin noin 10km jonka jälkeen hävis vedot ja alkoi polttamaan putkessa aivan kuin olis sytkät myöhäsellä.alkaa vähän keinot loppumaan vai onko toi vaan kesä keleille tarkoitettu auto.:think
                        vaihdettu bensansuodatin,lambdat,imm,imuvuodot,tyhjäkänti moottori tarkistettu,alipainekalvo ok.
                        menee hermot.....

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #13
                          Moottorin lämpöanturi, puolat tms :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Ilmamassamittari vaihdettu uuteen vai edelleen vain peseskelty?

                            Olikos vielä vikakoodeja?
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • julli75
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 302
                              • lpr

                              #15
                              meen tänään kokeileen kaverin e38 immillä,jos ei vielä sillä toimi ni prkl....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎