Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b30 käynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    #16
    nyt on kokeiltu varmasti toimivalla immillä ja vika oli aivan sama,pätkii putkessa ja ei käy kunnolla.vika ilmestyy yleensä silloin kun on tehnyt moottori jarrutuksen,kaasua pumppaamalla lähtee välillä vetämään paremmin.
    alkaa olla aika mysteeri vai voiko vika vain olla alipaine kalvossa joka on imusarjan päässä.?

    Comment

    • vkn
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 75
      • KotHam city..

      #17
      Kuulostaapa tutulta, itsellä teki aikanaan samaa ja onnistuin koneen hajottamaan kun en tarkastanut katteja kunnolla. Eli auki vaan ja rojut sieltä helvettiin.
      E34 540 -94

      Comment

      • julli75
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 302
        • lpr

        #18
        piyääpä huomenna mennä ja vetää laikalla katit auki ja katsoa mitä on syöneet.

        Comment

        • julli75
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 302
          • lpr

          #19
          nyt on katit aukaistu ja otettu rojut ulos jotka oli aika sulaneita,vika ei muuttunut mihinkään vaan röpeltää vieläkin putkessa ja aivan kuin olis sytkät myöhäsellä ja kaasuun ei vastaa kuin poljin pohjassa.

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #20
            Eiks tää oo ihan selkee jos tekee moottorijarrutuksella.. bensanpaineen säädin jumittaa tai bensapumppu antautunut. Bensanpaineensäätimen viat on hyvin yleisiä näissä.

            Edit: fiiliksellä vaan kokeilemaan bensaletkusta sormivoimin miten käyttäytyy, onko paluupuolen letkun puristamisella mitä vaikutusta.. onko jumissa vai auki. Helppo myös avata näissä, bensakiskon päästä lukkorengas pois ja säädin irtoaa. Siellä on kaksi O-rengasta, joista sisemmässä yleensä vika.

            Edit2: tarkemmin kun lukee läpi tätä juttua niin kaikenlaisia epäilyksiä tulee mm. imusarjan tiivisteistä. Niillä on taipumusta vuotaa kun kone on kylmä ja sekoittaa pahemman kerran moottorinohjauksen. Samoin se imusarjan takakannen alareuna on semmonen kohta, joka jää helposti vuotamaan vaikka kasaa uusilla osilla ja tiivisteillä. Yleensä toi imusarjantiivistevika tulee esiin sillälailla, että kone sammuu melko pian kun käynnistää kylmänä.. ja kun jää käymään, niin saattaa kuulua vaimea tsuptsup-ääni.
            Last edited by Morkai; 11-02-2011, 20:39.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Ziggis
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 454
              • Melbourne (Mellilä)

              #21
              toimiikos luistonesto??
              mulla oli kaikkea kivaa häröä ku luistoneston läppä heilui miten sattuu....
              Ex. e39 540i -97
              Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
              Ex. e36 325iA -92
              Ex. e34 540iA -94
              Ex. e30 325 2.7 eta -86
              Ex. e34 540iA -93 touring
              Ex. e32 730i -89

              Tällä mennään

              Comment

              • julli75
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 302
                • lpr

                #22
                toi on niin neekeri malli et siinä ei oo luistonestoa.
                voisko dme boksi olla paskana.

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #23
                  Originally posted by julli75 View Post
                  toi on niin neekeri malli et siinä ei oo luistonestoa.
                  voisko dme boksi olla paskana.
                  Bokseista on yleensä hajonnu sytyn kivet ja ei käy kaikilla.. mutta kait se ongelma vois tulla myös suuttimien ohjaukseen.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    #24
                    imusarjan tiivisteistä vois kattoa onko imuvuotoja, aika helppo kattoa kun ottaa vaan päällimuovin irti. ja sitten toi bp- säädin

                    Comment

                    • julli75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 302
                      • lpr

                      #25
                      pitää huomen katto toi bp:een säädin,toivottavasti vika jo pikku hiljaa alkais paikallistua.tuntuis kyl vähän samanlaiselta kuin bensa olis loppu tai ei sais tarpeeks ainetta.mistäs noi sytty kivet löytyis siel dme boksista.?
                      tuntuis vaan aika oudolta et niis olis vikaa kun lämpimässä toimii aivan normaalisti ja ei anna mitään vika koodia.

                      Comment

                      • julli75
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 302
                        • lpr

                        #26
                        vikaa selvitelty lisää ja laajakaista lambda arvojen mukaan käy liian laihalla seoksella.bensapumppu vaihdettu kun epäiltiin että ei tuota ruiskuille tarpeeksi painetta,ei muutosta auton käytökseen,ens viikolla pitäis tulla uus kampiakselin asentotunnistin jos se vaikka auttais asiassa.!!!!

                        Comment

                        • julli75
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 302
                          • lpr

                          #27
                          nyt on uusi kammen asentotunnistin mutta ei silti toimi vieläkään,imusarjan päädystä kun ottaa alipaine letkun irti bp.säätimestä ja tulppaa letkun niin toimii jotenkin,säädin pitää ruisku tukissa n.1,5 bar painetta.voisiko olla että kalvo olis antautunut imusarjan päädystä.?

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            #28
                            Originally posted by julli75 View Post
                            nyt on uusi kammen asentotunnistin mutta ei silti toimi vieläkään,imusarjan päädystä kun ottaa alipaine letkun irti bp.säätimestä ja tulppaa letkun niin toimii jotenkin,säädin pitää ruisku tukissa n.1,5 bar painetta.voisiko olla että kalvo olis antautunut imusarjan päädystä.?
                            Jos huohotinkalvo mennyt voi juuri tehdä niin että kylmänä toimii todella huonosti mutta lämpöisenä toimii jotenkuten. Kun moottori on käynnissä koita irroittaa öljyntäyttökorkki, taikka nosta öljytikkua. Huomaat kyllä jos on alipainetta Muita oireita ovat humppaava tyhjäkäynti, todella tehoton kylmänä, korkea tyhjäkäynti, runsasta savutusta etc.

                            Toisaalta mikäli bp-säätimen sörkkiminen tuotti tulosta kääntäisin intressiä myös sinne päin.
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              1,5bar on selvästi alakanttiin kun letku irti -> säädin vaihtoon.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3197
                                • Saarijärvi

                                #30
                                Originally posted by Cell View Post
                                1,5bar on selvästi alakanttiin kun letku irti -> säädin vaihtoon.
                                Tai sitten vaihtaa sen O-renkaan, joka näistä aina menee...

                                Originally posted by Morkai View Post
                                Edit: fiiliksellä vaan kokeilemaan bensaletkusta sormivoimin miten käyttäytyy, onko paluupuolen letkun puristamisella mitä vaikutusta.. onko jumissa vai auki. Helppo myös avata näissä, bensakiskon päästä lukkorengas pois ja säädin irtoaa. Siellä on kaksi O-rengasta, joista sisemmässä yleensä vika.
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎