Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Rupesi röpeltämään kovan kiihdytyksen yhteydessä ja sammui.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pete189
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 40
    • Pori

    E34 M5 Rupesi röpeltämään kovan kiihdytyksen yhteydessä ja sammui.

    sain koneen käymään noin minuutin sahaamisen jälkeen. Kone kävi ok mutta ei kestä kaasua vaan tumppaa. Kevyellä pintakaasulla kotiin ja nyt auto ei käynnisty pihasta. Kaasu pohjassa startatessa käynnistyy mutta kuulostaa siltä että nitkuttaa 1-2 sylkyllä eikä kierrä yli 2000rpm ??? APUJA???
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Kumpi kone?
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Pete189
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 40
      • Pori

      #3
      S38b36

      tuollainen kasa paskaa...

      Comment

      • makethecake
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 189
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Pete189 View Post
        sain koneen käymään noin minuutin sahaamisen jälkeen. Kone kävi ok mutta ei kestä kaasua vaan tumppaa. Kevyellä pintakaasulla kotiin ja nyt auto ei käynnisty pihasta. Kaasu pohjassa startatessa käynnistyy mutta kuulostaa siltä että nitkuttaa 1-2 sylkyllä eikä kierrä yli 2000rpm ??? APUJA???
        onks kone pesty etc. puolat ja nokkaakselin anturi kandee mitata sit tulpat kandee tsekata pahimpaan hätään
        E28 The one and the only

        Comment

        • Pete189
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 40
          • Pori

          #5
          Hieman tutkailtu...

          Laitoin uudet tulpat. Ei parane. Vanhat tulpat todella nokiset ja käy todella rikkaalla eikä kestä kaasua vaan tumppaa heti. Konetta ei ole pesty. Voisiko kampiakselin asennontunnistin aiheuttaa moista jos rupeaa vetelemään viimeisiään tai nokka-akselin anturi? Eilen auto kävi hetken lähes moitteetta (tyhjäkäynti silti todella epätasainen mutta käynti kevyempi) ja ensimmäisen kaasunpainalluksen jälkeen vika palautui kuin salama kirkkaalta taivaalta. Saattaa käydä tyhjäkäyntiä hetken ja silloinkin n.500rpm ja todella raskaasti Bensanhajun siivittämänä...

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #6
            Jos kampiakselin tunnistin on pimeänä, niin tuskin käynnistyy koko auto. Nokka-akselin tunnistimella ei vaikuta toimivuuteen juurikaan. Vikakoodien ja livedatan lukemisesta voisi olla hyvä aloittaa jälleen kerran, niin ei tarvi turhaan osia vaihdella. Hitusen rikkaalla noi kaikki tuppaa käymään vakiona.

            Comment

            • Pete189
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 40
              • Pori

              #7
              Ei vikakoodeja!!! ?????????????????

              Nyt tuli tenkkapoo. käytin auton rintajoupilla testerissä eikä näy mitään. Vaikuttaa siltä että sytkä heittelee miten sattuu... Startatessa ampuu välillä putkeen ja antaa vastapotkuja jne jne... Onko kampuran siivapyörä kiilalla??? jos kiila paskana niin heittelee kaiketi sytytystä mihin sattuu kun asennontunnistin on siivapyörällä ??? (VAI OHJAAKO SYTKÄÄ NOKKA-AKSELIN ASENNONTUNNISTIN)???
              Niin ja sen verran päivitystä että virranjakaja oli auki ja siellä kaikki ok eli voi sulkea pois virranajakajasta johtuvat viat.
              Last edited by Pete189; 17-03-2011, 15:21.

              Comment

              • M_Power
                Moderator
                • Jul 2003
                • 2760
                • Espoo, HML

                #8
                Imupuolella vuoto?
                BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                Team vier Zylinder!

                Comment

                • escortmk2
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 359
                  • halikko

                  #9
                  Kampiakselin kiila siellä paskana oli.

                  Pultti oli aika löysässä niin sen takia varmaan mennyt?

                  Miten nyt varmistan ettei uudelleen käy samoin?
                  BMW 740IA 1993
                  BMW 530D E61

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by escortmk2 View Post
                    Kampiakselin kiila siellä paskana oli.

                    Pultti oli aika löysässä niin sen takia varmaan mennyt?

                    Miten nyt varmistan ettei uudelleen käy samoin?
                    Pultti 100% varmuudella oikeaan momenttiin.
                    Last edited by jannmann; 21-03-2011, 13:08. Reason: typo
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Lastu koneessa ja/tai rajoitinta nostettu?

                      Noita samoja ongelmia on enemmän tai vähemmän yleisesti M30 ja S38B36 koneissa samanlaisen kiinnityksen takia. B38:ssa on korjattu ongelma muuttamalla kiinnitys.

                      Muuta et oikeastaan voi tehdä, kuin asentaa oikein tavarat takaisin. Mitkään lukitteet tms. ei auta, oikeaan momenttiin vastinpinnat voideltuna = bueno.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • escortmk2
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 359
                        • halikko

                        #12
                        Ei tietoa onko lastua boksissa. No huomenna tulee uus kiila niin sit näkee pysyykö kiinni
                        BMW 740IA 1993
                        BMW 530D E61

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Äh, muuttivathan ne tosiaan B36:ssa jo kiinnitystä parempaan suuntaan, se oli M88 jossa oli vielä venymätön mutterikiinnitys. B36:ssa on sitten venyvä pultti, joten sen vaihto on ehdottoman tärkeää. Oikeat kiristysohjeet varmaan löytyykin?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Henkka90
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 450
                            • Tornio

                            #14
                            Originally posted by Esko View Post
                            Jos kampiakselin tunnistin on pimeänä, niin tuskin käynnistyy koko auto. .
                            jep, 99,9% varmuudella voin sanoa ettei edes käynnisty auto nimim. kokemusta on..
                            e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                            Comment

                            • escortmk2
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 359
                              • halikko

                              #15
                              voi vittu! kiila tulee huomenna ja tuskin niillä sellaista pulttia hyllyssä on. Perkele!
                              BMW 740IA 1993
                              BMW 530D E61

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎