Mystinen ongelma ilmeni -92 525i touringissa heti isompien pakkasien jälkeen. Selailin vanhat topicit läpi, ei löytynyt apua:
Eräänä aamuna auto ei startannut kun yhden vaivaisen pyörähdyksen. Muutaman tunnin jälkeen kaikki virta finaalissa. Apuvirralla laakin peli. Epäilin, että vanha 55A akku oli jo antautunut, kestihän se koko kovat pakkaset ja löi tuon 525i:n käyntiin pakkasella kuin pakkasella ilman lämmitystä. Nooh, laitoin aina iltasella akun lataukseen ja aamulla toimi hyvin, 70km töihin jossa seisokkia pihalla 9h ja ilman latausta aina käyntiin hienosti. Himaan ajoa taas 70km, ja yöksi katokseen; akku tyhjenee 8h aikana siten, ettei aamulla jaksa startata tai huonoimmassa tapauksessa aivan zippi.
Akku korvattiin alkuperäisellä BMW:n 90A akulla -->vika ei poistunut.
pohjatietoja:
-latausjännite apuvirtapistokkeesta kuormitettuna n.14V ja akunnavoista 13,9V.
-sisävalot eivät jää palamaan auton ovet suljettaessa
-ajotietokone sammuu hetken kuluttua (check control -viestit)
-sähkölasien katkaisijoiden taustavalot sammuvat hetken kuluttua myös
-kaikki takavalot toimivat
-automaatti-ilmastoinnin kaikki puhallusnopeudet toimivat
-virtapihtimittarilla (Fluke) mitattuna lepovirtakulutus ovet lukittuna 0,00-0,01A menee käytännössä nolliin 15min kuluttua
-IHKA irrotettuna akku tyhjenee myös
-kaikki sulakkeet kunnossa
-keskuslukitus ja kaikki muutkin sähkövermeet toimivat
-Fusible-link silmämääräisesti kunnossa, mutta aion uusia sen varuilta
Ainoa vika mikä autossa on, takalasinpyyhkijä ei toimi, ei ole toiminut viimeiseen kahteen vuoteen. Pissapoika ja takalasinlämmitys toimii normaalisti sekä radion kuuluuvuus erinomainen paikassa kuin paikassa.
Muutoin alkuperäinen auto, mutta soitin korvattu toisella soittimella joka kytketty auton oman johtosarjan liittimeen mitään muutoksia tekemättä. Soitin yöksi irrottamalla en ole vielä kokeillut, tämä idea pälkähti mieleen vasta tätä kirjoittaessani.
Eräänä aamuna auto ei startannut kun yhden vaivaisen pyörähdyksen. Muutaman tunnin jälkeen kaikki virta finaalissa. Apuvirralla laakin peli. Epäilin, että vanha 55A akku oli jo antautunut, kestihän se koko kovat pakkaset ja löi tuon 525i:n käyntiin pakkasella kuin pakkasella ilman lämmitystä. Nooh, laitoin aina iltasella akun lataukseen ja aamulla toimi hyvin, 70km töihin jossa seisokkia pihalla 9h ja ilman latausta aina käyntiin hienosti. Himaan ajoa taas 70km, ja yöksi katokseen; akku tyhjenee 8h aikana siten, ettei aamulla jaksa startata tai huonoimmassa tapauksessa aivan zippi.
Akku korvattiin alkuperäisellä BMW:n 90A akulla -->vika ei poistunut.
pohjatietoja:
-latausjännite apuvirtapistokkeesta kuormitettuna n.14V ja akunnavoista 13,9V.
-sisävalot eivät jää palamaan auton ovet suljettaessa
-ajotietokone sammuu hetken kuluttua (check control -viestit)
-sähkölasien katkaisijoiden taustavalot sammuvat hetken kuluttua myös
-kaikki takavalot toimivat
-automaatti-ilmastoinnin kaikki puhallusnopeudet toimivat
-virtapihtimittarilla (Fluke) mitattuna lepovirtakulutus ovet lukittuna 0,00-0,01A menee käytännössä nolliin 15min kuluttua
-IHKA irrotettuna akku tyhjenee myös
-kaikki sulakkeet kunnossa
-keskuslukitus ja kaikki muutkin sähkövermeet toimivat
-Fusible-link silmämääräisesti kunnossa, mutta aion uusia sen varuilta
Ainoa vika mikä autossa on, takalasinpyyhkijä ei toimi, ei ole toiminut viimeiseen kahteen vuoteen. Pissapoika ja takalasinlämmitys toimii normaalisti sekä radion kuuluuvuus erinomainen paikassa kuin paikassa.
Muutoin alkuperäinen auto, mutta soitin korvattu toisella soittimella joka kytketty auton oman johtosarjan liittimeen mitään muutoksia tekemättä. Soitin yöksi irrottamalla en ole vielä kokeillut, tämä idea pälkähti mieleen vasta tätä kirjoittaessani.
Comment