E34 touring Self leveling systeemin poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JToivonen
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 489
    • Turku

    E34 touring Self leveling systeemin poisto

    Elikkä ongelma on seuraava.. Autoon on asennettu Coil overit joka kulmaan.
    Vähän väliä kuuluu takakontistista ääni kun pumppu käynnistyy ja taas sammuu. Mistä hemmetistä löytyy rele, joka ohjaa pumppua tai sulake, jolla järjestelmän saa kylmäksi?
    Tutkiskelin täällä foorumilla löytyvää E34 Faq:ta, mutta niistä sähkökuvista ei löytynyt kyseisiä mokkuloita. Auto on 1995 mallinen..
    E39 Touring
    exät:
    E34 525 TIC
    E34 540 Touring
    E34 535 M5 look
    E36 325 Coupe Wideboby
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1452
    • Tampere

    #2
    En tiedä, mikä mainitsemasi äänen aiheuttaa, mutta e34:n tasonsäätö on täysin hydraulinen. Ohjaustehostimen pumpun yhteydessä on toinen pumppu, joka tuottaa jatkuvasti järjestelmän tarviseman paineen, ja taka-akselilla on mekaanisesti vivustolla toimiva venttiili, joka ohjaa öljyn kulkua perän korkeuden perusteella.
    Jos haluat järjestelmän täysin kylmäksi, on sinun ymmärtääkseni vaihdettava esimerkiksi sopivasta sedanista ohjaustehostimen pumppu, jossa tätä tasonsäädön pumppua ei ole.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • JToivonen
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 489
      • Turku

      #3
      Originally posted by Haatainen View Post
      En tiedä, mikä mainitsemasi äänen aiheuttaa, mutta e34:n tasonsäätö on täysin hydraulinen. Ohjaustehostimen pumpun yhteydessä on toinen pumppu, joka tuottaa jatkuvasti järjestelmän tarviseman paineen, ja taka-akselilla on mekaanisesti vivustolla toimiva venttiili, joka ohjaa öljyn kulkua perän korkeuden perusteella.
      Jos haluat järjestelmän täysin kylmäksi, on sinun ymmärtääkseni vaihdettava esimerkiksi sopivasta sedanista ohjaustehostimen pumppu, jossa tätä tasonsäädön pumppua ei ole.

      Ahaa.. Mitenkäs muuten on tuon self leveling systeemin öljyn kierto? Onko se suljettu järjestelmä? tai käyttääkö nyt samaa nestesäiliötä kuin ohjaustehostin?
      E39 Touring
      exät:
      E34 525 TIC
      E34 540 Touring
      E34 535 M5 look
      E36 325 Coupe Wideboby

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by JToivonen View Post
        Ahaa.. Mitenkäs muuten on tuon self leveling systeemin öljyn kierto? Onko se suljettu järjestelmä? tai käyttääkö nyt samaa nestesäiliötä kuin ohjaustehostin?
        Käyttää samaa.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1452
          • Tampere

          #5
          Sama nestesäiliö ohjaustehostimen kanssa.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • JToivonen
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 489
            • Turku

            #6
            Originally posted by Haatainen View Post
            Sama nestesäiliö ohjaustehostimen kanssa.

            Ok.. sitten pitääkin tarkastaa nestepinta ja tulpata nuo pyöreät sailiöt uusiksi, koska näyttävät vuotavan hieman..
            E39 Touring
            exät:
            E34 525 TIC
            E34 540 Touring
            E34 535 M5 look
            E36 325 Coupe Wideboby

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1452
              • Tampere

              #7
              Menee vähän mutun puolelle, mutta: jos vain tulppaat ne iskareille menevät letkulähdöt niiltä paineakuilta, ja madallat autoa, niin se järjestelmä koittaa silloin työntää jatkuvasti lisää painetta tasonsäätöön saadakseen perän oikealle korkeudelle -> pumppu painaa päin seinää maksimipaineella -> ei hyvä

              Koitappa niin, että lenkität sille tasonsäädölle tulevan painelinjan suoraan siihen tankkilinjaan, niin pumppu pyörittää silloin ihan vastuksetta vaan öljyä tankista tankkiin eikä kuumenna öljyjä/ syö tehoja suotta.
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10519
                • Saaressa

                #8
                Originally posted by Haatainen View Post
                Menee vähän mutun puolelle, mutta: jos vain tulppaat ne iskareille menevät letkulähdöt niiltä paineakuilta, ja madallat autoa, niin se järjestelmä koittaa silloin työntää jatkuvasti lisää painetta tasonsäätöön saadakseen perän oikealle korkeudelle -> pumppu painaa päin seinää maksimipaineella -> ei hyvä

                Koitappa niin, että lenkität sille tasonsäädölle tulevan painelinjan suoraan siihen tankkilinjaan, niin pumppu pyörittää silloin ihan vastuksetta vaan öljyä tankista tankkiin eikä kuumenna öljyjä/ syö tehoja suotta.
                Mitäs jos sen anturin vaan deletoi sieltä peräpäästä niin eipä mene tieto perille millä korkeudella perä menee.. Ei tehdä asioita niin vaikeiksi :think

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Haatainen
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 1452
                  • Tampere

                  #9
                  Se anturi on vain ylikuormahälytystä varten. Se tasonsäätöventtiili pelaa ihan puhtaan mekaanisesti vivustolla. Sen vivuston voi toki poistaa, mutta silloin sen venttiilin käyttövipu pitäisi lukita oikeaan kohtaan, joten on varmasti helpompi ja luotettavampi ohittaa se venttiili hydraulisesti.
                  Alla:
                  E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                  E24 635Csi -84 Polaris metallic

                  Ennenkin on ollut autoja

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by duuk View Post
                    Mitäs jos sen anturin vaan deletoi sieltä peräpäästä niin eipä mene tieto perille millä korkeudella perä menee.. Ei tehdä asioita niin vaikeiksi :think
                    Tämä anturi olisi kiva löytää. Missä päin sijaitsee?

                    Itsellä siis vaihdettu tasonsäädöttömän tehostin ja öljyputket tulpattu etupäästä. Myös takapäästä vaihdettu iskarit tavallisiin tolppiin ja tulpattu tasonsäädöllisille tolpille tulevat letkut.

                    Edit. Niin ja tosiaan tuo vakaajaan tuleva vivusto on poistettu, mutta ilmeisesti tuo venttiilin käyttövipu on väärässä kohdassa, koska check controliin tulee joka kerta ajoon lähtiessä tuo tasonsäädön herjaus teksti.
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • Haatainen
                      BTCF Member
                      • Jul 2009
                      • 1452
                      • Tampere

                      #11


                      Se anturi on tuossa: osa 1 ja sijaitsee apparin puolella tukivarren ylä-/etupuolella.
                      Alla:
                      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                      E24 635Csi -84 Polaris metallic

                      Ennenkin on ollut autoja

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14578
                        • Oulu

                        #12
                        Herjasta pääsee eroon, kun takapenkin alta akun läheisyydestä maadottaa yhden johdon 21-pinnisestä liittimestä. Olikohan pin12... En kyllä mene varmaksi sanomaan.

                        Asiasta löytyy kyllä searchilla juttua.
                        Last edited by zener; 06-09-2011, 11:49.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10519
                          • Saaressa

                          #13
                          Originally posted by Haatainen View Post
                          Se anturi on vain ylikuormahälytystä varten. Se tasonsäätöventtiili pelaa ihan puhtaan mekaanisesti vivustolla. Sen vivuston voi toki poistaa, mutta silloin sen venttiilin käyttövipu pitäisi lukita oikeaan kohtaan, joten on varmasti helpompi ja luotettavampi ohittaa se venttiili hydraulisesti.
                          Niin siis pidin itsestään selvyytenä että sen venttiilin vipu on irroitettu..
                          Sorry. Eli muistaakseni löytyy sieltä kuskin puolelta ja on kuvassa osa nro 1

                          Originally posted by Camo View Post
                          Tämä anturi olisi kiva löytää. Missä päin sijaitsee?

                          Itsellä siis vaihdettu tasonsäädöttömän tehostin ja öljyputket tulpattu etupäästä. Myös takapäästä vaihdettu iskarit tavallisiin tolppiin ja tulpattu tasonsäädöllisille tolpille tulevat letkut.

                          Edit. Niin ja tosiaan tuo vakaajaan tuleva vivusto on poistettu, mutta ilmeisesti tuo venttiilin käyttövipu on väärässä kohdassa, koska check controliin tulee joka kerta ajoon lähtiessä tuo tasonsäädön herjaus teksti.
                          Eikös anturi löydy sitten taas hanttarin puolelta.. Jos 3 pinninen niin uloimmat pinnit yhteen niin lakkaa herjat. (Johdot keltamusta ja ruskea)
                          Pitäis omassa tehdä sama.

                          Netissä on E32:een kattava ohjeistus koko järjestelmän poistamiseen. En nyt enään löytänyt sitä tähän hätään..

                          Edittiä: Siinä jotakin
                          Last edited by duuk; 06-09-2011, 15:42.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Ravermeister
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1508
                            • Melkeen Turkkuses

                            #14
                            Originally posted by duuk View Post
                            Netissä on E32:een kattava ohjeistus koko järjestelmän poistamiseen. En nyt enään löytänyt sitä tähän hätään..
                            http://www.e32-schrauber.de/bmw/date...34ElimKits.pdf
                            -Turku Connection-
                            HDJ80 4.2TD
                            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3196
                              • Saarijärvi

                              #15
                              E34:ssa voi olla erillinen tasonsäätö takakontissa vararengaskotelossa. Jolloin kysymyksessä ei ole varsinaisesti LAD, joss hydrauliikka on yhteydessä ohjaustehostimen pumppuun. Tämän systeemin poistaminen lienee helpointa kun nakkaa virrat pois sieltä takakontin pumpulta.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              Working...
                              X