Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tds käynti onglemia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tertsune
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 29
    • kajaani

    e34 tds käynti onglemia

    Elikkäs kyseessä on e34 tds vm 94 tuoring, lähtee käymään huonosti kannen vaihdon jälkeen(oli vähän huono käynnistymään vanhallakin kannella), mutta nyt polttaa tyhjäkäynnin ja 1300 kierroksen välissä suuttimien vika valoa ja nykii, käy huonosti tyhjäkäyntiä, sammuilee välillä.Savuttaa harmaan sinistä. Ajoituksen on pumpusta ja nokasta on tarkistettu, että ovat oikein, suuttimet on testattu. mitä tekee 3 suuttimessa oleva anturi mistä tulee johdot? ruiskutus ennakoita??? elikkäs hellpiä kaivataan!!!
    Last edited by tertsune; 17-09-2011, 17:03.
  • tertsune
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 29
    • kajaani

    #2
    eikö kellään oo kokemuksia tai vinkkejä antaa sillä tulis tarpeeseen ????

    Comment

    • mikko78
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 24
      • JAALA, kouvola

      #3
      Originally posted by tertsune View Post
      eikö kellään oo kokemuksia tai vinkkejä antaa sillä tulis tarpeeseen ????
      onko toi vaihettu kansi varmasti ehjä?
      Mikko Pääkkönen

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        #4
        Originally posted by tertsune View Post
        Elikkäs kyseessä on e34 tds vm 94 tuoring, lähtee käymään huonosti kannen vaihdon jälkeen(oli vähän huono käynnistymään vanhallakin kannella), mutta nyt polttaa tyhjäkäynnin ja 1300 kierroksen välissä suuttimien vika valoa ja nykii, käy huonosti tyhjäkäyntiä, sammuilee välillä.Savuttaa harmaan sinistä. Ajoituksen on pumpusta ja nokasta on tarkistettu, että ovat oikein, suuttimet on testattu. mitä tekee 3 suuttimessa oleva anturi mistä tulee johdot? ruiskutus ennakoita??? elikkäs hellpiä kaivataan!!!
        Tuo suutin on todellakin ennakon mittausta varten. Sen pitäisi kylläkin olla 4-pytyssä.

        Tuo suutin voi olla paskana sitten että ei anna signaalia, jolloin ennakot on päin persettä.

        Jos mitään ei ole rikottu ja kaikki on oikein kasattu, pitäisi koneen käydä normaalisti. Nyt ei käy, joten tehkää remontti valmiiksi asti
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by kalevik View Post
          Tuo suutin on todellakin ennakon mittausta varten. Sen pitäisi kylläkin olla 4-pytyssä.

          Tuo suutin voi olla paskana sitten että ei anna signaalia, jolloin ennakot on päin persettä.

          Jos mitään ei ole rikottu ja kaikki on oikein kasattu, pitäisi koneen käydä normaalisti. Nyt ei käy, joten tehkää remontti valmiiksi asti
          pumppu ennakko pitäisi säätää samoin määränsäädin niin lähtee käyntiin laakista. ketju venyy ja ennakko on sitämyöten mitä sattuu.

          ja tosiaan jos se anturillinen suutin on keulasta laskien kolmannessa sylinterissä niin väärässä paikassa on.. varmaan sytyttää ruiskun valon.. pitäs tosiaan olla siellä neljännessä.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • tertsune
            Newbiemmer
            • Nov 2009
            • 29
            • kajaani

            #6
            Originally posted by mikko78 View Post
            onko toi vaihettu kansi varmasti ehjä?
            kansi on koepaineistettu ja hoylätty 100tkm ajettu joten pitäs olla ehjä

            Comment

            • tertsune
              Newbiemmer
              • Nov 2009
              • 29
              • kajaani

              #7
              juuh pitää kokeilla nelos pyttyyn sitä suutinta tai uudella suuttimella
              pumpussa on kyllä ajoitukset kohdillaan sillä se kävi pumppu penkissä ihan pummpu pajalla.

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 957
                • Salo

                #8
                Originally posted by tertsune View Post
                juuh pitää kokeilla nelos pyttyyn sitä suutinta tai uudella suuttimella
                pumpussa on kyllä ajoitukset kohdillaan sillä se kävi pumppu penkissä ihan pummpu pajalla.
                Eli pumppu lienee siis kunnossa.

                Ajoitushan tehdään vasta siinä vaiheessa kun pumppu asennetaan paikalleen.

                Ekassa viestissä mainitset savutuksesta, voisi viitata siihen että ajoitus on myöhäisellä reilusti. Eli tarkista vielä kerran se pumpun perusajoitus. Ja että myöskin pumpun ennakonsäätimen liitin on kiinni.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • tertsune
                  Newbiemmer
                  • Nov 2009
                  • 29
                  • kajaani

                  #9
                  joo nyt käy normaalisti eikä polta suuttimen valoa. suuttimen anturi oli sökö ja suutin väärässä sylinterissä mutta edelleen vähän huono lähtemään käyntiin ja siniset hatsit tulee startatessa ,mutta pelaa normaalisti käydessä, joten varmaan pitää pumpun ajoituksia säätää vielä.

                  Comment

                  • tertsune
                    Newbiemmer
                    • Nov 2009
                    • 29
                    • kajaani

                    #10
                    ei sattuis ehjää alipainepumppua olemaan jemassa kellään kun vähän kolkattaa

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by tertsune View Post
                      joo nyt käy normaalisti eikä polta suuttimen valoa. suuttimen anturi oli sökö ja suutin väärässä sylinterissä mutta edelleen vähän huono lähtemään käyntiin ja siniset hatsit tulee startatessa ,mutta pelaa normaalisti käydessä, joten varmaan pitää pumpun ajoituksia säätää vielä.
                      Vedä vaan kylmästi aikaisemmalle, eli siitä pumpun laipalta mitattuna vaikka 1 - 1.5 milliä. Tee ensin joku merkki jotta tiedät missä mennään.

                      Hehkut lienee uudet ja se osasto on muutenkin tarkistettu/kunnossa. Vaikuttaa mitään jos hehkuttaa kaksi kertaa peräkkäin? (ei kannata tehdä jatkuvasti).
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • tertsune
                        Newbiemmer
                        • Nov 2009
                        • 29
                        • kajaani

                        #12
                        Hehkut on kylläkin vanhat mut pelaa. 2 hehkutuksella ei vaikutusta kun lämpimänäkin huono käymään puskee savut kun käynnistyy.

                        Comment

                        • tertsune
                          Newbiemmer
                          • Nov 2009
                          • 29
                          • kajaani

                          #13
                          mittaristo rupes sekoilee, et käytti ajossa kaikki viisarit tapissa ja putosivat nollille ja sytytti merkki valot. no käytin akun kenkää irti ja rupes pelaamaan normaalisti paitsi polttoaineen viisari näyttää täyttä vaikka ei ikävä kyllä olekkaan ;D ei sattuis löytymään siihen vinkkejä vaikka ei kyllä tähän treadiin kuulukkään...

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            #14
                            Originally posted by tertsune View Post
                            Hehkut on kylläkin vanhat mut pelaa. 2 hehkutuksella ei vaikutusta kun lämpimänäkin huono käymään puskee savut kun käynnistyy.
                            Laitoitko ennakkoa lisää?

                            Siis pumppu inan löysälle ja yläreunaa lohkoon päin se 1-1.5 milliä siitä laipalta katsottuna.
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • tertsune
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 29
                              • kajaani

                              #15
                              ei oo pysty pumppuun koskemaan kun ei ole tallia nytten ja vettä tullut joka päivä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎