Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 touring takaluukku jumissa + ratkaisu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomas041
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 51

    e34 touring takaluukku jumissa + ratkaisu

    Eli otsikossa mainittu ongelma. Aamulla kun töihin lähdin aukesi normaalisti. Työmaalla kun piti avata ei enää auennutkaan. Lasiluukun saa kyllä normaalisti napista auki, mutta luukun katkaisimesta ei tapahdu mitään.

    Pitäisikö tuo saada avaimella jotenkin manuaalisesti pakotettua auki, jotta pääsisi ongelmaan käsiksi vai kuinka? Pääavaimella saa nimittäin keskuslukituksen menemään kiinni, mutta avattua ei.

    Toinen vaihtoehto kai olisi purkaa tuo peitelvy, mutta millähän sen saa auki jos luukku on kiinni:think

    Jonkin verran muillakin ollut vastaavia ongelmia ja aiheesta lueskelin, mutta jostain syystä en tullut viisaammaksi.

    Kaippa sitä voi kassit ja piskin tuosta lasiluukustakin survoa tupiin. Koiran kanssa voi tosin tulla paini, että suostuu sulloutumaan tuosta reiästä.
    Last edited by tuomas041; 01-12-2011, 22:07. Reason: ratkaisu ongelmaan
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2


    eli voipi olla joku tanko irti siellä tai keskuslukon moottori jumissa
    ei kai muuta voi ku koittaa saada ehjänä purettua luukun sisältä peitelevyt pois.
    Last edited by waudeville; 21-11-2011, 06:42.
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • tuomas041
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 51

      #3
      Siinäpä se ongelma onkin. Tuota peitelevyä kun ei mun järjen mukaan saa millään ehjänä pois ilman, että luukun saa auki. Eli jos joku on onnistunut tuon peitelevyn irroittamaan ilman, että on luukkua avannut niin saa avautua.

      Nuo linkit oli hyviä, mutta ei niistäkään kyllä mulle selvinnyt miten porukka tuon peitelevyn on irti saanut. Ei tuossa vissiin auta kun turvautua väkivaltaan ja korjailla sitten lisää jälkikäteen.

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        tuolla yhdessä postauksessaa luki että oli ikkunan laskenut alas ja sitäkautta saanut sitä metallitankoo liikautettua että lukko oli auennut sitä nyt kannattaisi ensin kokeilla.
        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14509
          • Oulu

          #5
          Johtosarjat saranan kohilta mähiny ja ei enää pelaa... Avaimellahan sen saa auki, jos lukko vaan vielä pyörii. Tahtoo sekin olla ikijumissa käytönpuutteen vuoksi.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • tuomas041
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 51

            #6
            Nuo johtosarjat ajattelin ottaa syynin jahka vaan pääsen niihin käsiksi. Kiitos vaan kaikille vastauksista.

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Omassa oli johtosarja ok mutta mikrokytin kahvassa ei toiminut.

              Sain avaimella auki ja sitten pääsi purkamaan verhoilun.

              Comment

              • tuomas041
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 51

                #8
                Kiitos vielä kaikille auttaneille. Ongelma löytyi ja pienen pähkäilyn jälkeen ongelma oli johtosarjassa. Varmaan viisi johtoa poikki tuolta kuskin puolelta.

                Saman ongelman kanssa painiville tiedoksi. Takaluukun sain auki siten, että lasi auki, mulla kun se aukesi, sitten se lasin moottorin suojamuovi pois ja sen alta kaksi ruuvia irti. Sitten sieltä työkalukotelon alta kaikki näkyvät kiinnikkeet irti pari ruuvia ja ne muoviklipsut. Muoviklipsut saa irti siten, että nostaa sen pienen osan keskeltä ylös ja sitten lähtevät ihan vetämällä. Kun kaikki nämä on irti niin sen suojamuovin saa suht nätisti irti kun hiukan vääntelee. Sitten vaan lukon tangosta vetämällä luukku auki ja ihmettelemään vikaa.

                Laitan vielä huonon kuvan liitteksi mun johtosarjasta. Sen muuten saa näkyviin kun purkaa sen mustan suojamuovin siitä saranan kohdalta irti. Sen alla mulla oli johdot poikki
                Attached Files

                Comment

                • Haatainen
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 1452
                  • Tampere

                  #9
                  Noitten juottaminen on sitten loputon suo. Itse vaihdoin alkaen sieltä pilarin sisältä päättyen tuonne takaluukun alaosaan robottikaapeliksi nuo. Kestää seuraavat miljoona luukunavausta
                  Alla:
                  E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                  E24 635Csi -84 Polaris metallic

                  Ennenkin on ollut autoja

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14509
                    • Oulu

                    #10
                    Joo, johtoa pitää vaihtaa reilu pätkä että kestää. Marmorilta saa ihan korjausjohtosarjat noihin. Maksaa reilun 100e/kpl.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Haatainen
                      BTCF Member
                      • Jul 2009
                      • 1452
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Joo, johtoa pitää vaihtaa reilu pätkä että kestää. Marmorilta saa ihan korjausjohtosarjat noihin. Maksaa reilun 100e/kpl.
                      Siinä on kyllä R2 johtometrille hintaa. meille maksaa töihin vastaava johto (toki vähemmillä väreillä mutta kuitenkin) muistaakseni 20snt/m, ja ne ampin liittimet ei kanssa hinnankiroissa ole, jos mukana tulevatkaan
                      Alla:
                      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                      E24 635Csi -84 Polaris metallic

                      Ennenkin on ollut autoja

                      Comment

                      • tuomas041
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 51

                        #12
                        No mä ehdin jo juottaa nuo johdot, joten saa olla noin seuraavaan kertaan saakka. Vaihdetaan sitten uutta piuhaa tilalle. Otin tosin siitä saranan kohdalta siitä s:n mallisesta muovisuojuksesta ulomman osan pois, kun oletin että se on juurikin sen takia porsinut. No aika näyttää.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎