Elikkäs seuraavanlainen ongelma. Auto nykii/täristää matalilla kierroksilla kun kaasua laittaa puolikaasua tai enemmän, myös tyhjäkäynnillä. Auto alkaa täristämään ja miettii hetken että lähteekö vetämään vai ei. Hetken päästä veto palaa ja sitten mennään. Tärinä lakkaa 2000rpm kohdalla ja saattaa pätkästä/nykiä seuraavan kerran 4500rpm:ssä. Masinolia ja bensaa laittoin tankkiin jos olis vaikka kosteutta tankissa. Ei näyttänyt vaikuttavan. Eli apuja tarvittaisiin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 525i -90 (m50b25) Täristää/nykii
Collapse
X
-
Imuvuotoa ei pitäisi olla, että ne tuli heti katsottua kun auton ostin. Puolia ei ole tullu katottua. Näkyykö niissä mitään ihmeellistä jos on vikaa? Vai pitääkö ostaa uus puola ja yksi kerrallaan alkaa kokeilemaan? Jaa, eipä tullu tuota pumppua ajatelleeksi. Voiko se noin sitten oireilla? Mitenhän tuo olisi hyvä testata :think
Originally posted by Jusa20 View PostOokkos kokeillu ettei oo mikään puola rikki :think tai imuvuoto?
edit. Bensapumppu lopettamassa elämääsä?Last edited by majgul; 01-01-2012, 22:07.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostImuvuotoa ei pitäisi olla, että ne tuli heti katsottua kun auton ostin. Puolia ei ole tullu katottua. Näkyykö niissä mitään ihmeellistä jos on vikaa? Vai pitääkö ostaa uus puola ja yksi kerrallaan alkaa kokeilemaan? Jaa, eipä tullu tuota pumppua ajatelleeksi. Voiko se noin sitten oireilla? Mitenhän tuo olisi hyvä testata :think
Jos bensapumppu alkaa olemaan tiensä päässä, ei jaksa nostaa b-painetta enää-> käy laihalla ja tulee kaiken maailman nykimistä yms. Tässäkin paras jos saisi jostain toimivan pumpun lainaan ja sillä kokeilisi, uudet tuppaa maksaa aikas paljo. Tai jos löytyy ulkoinen bensapumppu (pitäis olla "ruiskupumppu" eikä pelkkä siirtopumppu), niin laittaa sen bensalinjan katot onko vaikutusta.. Jos bensansuodatin tosi tukossa ni seki vaikuttaa :think
Tietysti yks minkä voi koittaa, ni kuuntelee toimiiko kaikki suuttimet: joku metallinen tanko esim. ruuvari. Toinen pää suuttimen läheelle vaikka moottoriin kiinni ja toinen korvaa, pitäis kuulu sellai siritys/tikitys ku suuttimet aukee ja menee kiinni. Jokainen suutin kannattaa kokeilla..E30 316 2.1 tic projektina
Käyttis E34 525iA -89 M50
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostHmm... Jospa sitä alottas niistä puolista ensin. Pari puolaa vaikka ostas ja venakopan tiivisteen ja uudet tulpat. Sais perushuollon samalla tehtyä. Jos tämä ei auta niin sitte siirtyy näihin kalliimpiin osiin.
Comment
-
-
Nonii, eli puolat oli juurikin sen mukaiset mitä Jontsu00:n kuvasta näky. Eli jokaisessa puolassa halkeamat. Puolat oli näitä z:alla alkavia. Joku zunden tai vastaava. Öljyä tulpissa ei pahemmin ollut, tieten pikkasen oli ettei täysin kuivat ollu. NGK BKR6EK tulpat vaihdoin ja tärinä lähti. Bosch super + nelikärkitulpat siellä oli ja nämähän ei näihin hirveän hyvät ollut? Eli seuraavaksi hommaan boschin paremmat puolat ja vaihdan ne niin eiköhän se siitä. Kiitoksia kaikilleLast edited by majgul; 04-01-2012, 00:17.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVenakopan tiivisteen kanssa uusit sitten samalla tulpan kolojen tivarit ja kopan pulttien kumirikat.-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
Comment