Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i -90 (m50b25) Täristää/nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    E34 525i -90 (m50b25) Täristää/nykii

    Elikkäs seuraavanlainen ongelma. Auto nykii/täristää matalilla kierroksilla kun kaasua laittaa puolikaasua tai enemmän, myös tyhjäkäynnillä. Auto alkaa täristämään ja miettii hetken että lähteekö vetämään vai ei. Hetken päästä veto palaa ja sitten mennään. Tärinä lakkaa 2000rpm kohdalla ja saattaa pätkästä/nykiä seuraavan kerran 4500rpm:ssä. Masinolia ja bensaa laittoin tankkiin jos olis vaikka kosteutta tankissa. Ei näyttänyt vaikuttavan. Eli apuja tarvittaisiin
    Last edited by majgul; 01-01-2012, 21:05.
  • Jusa20
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 251
    • Tampere

    #2
    Ookkos kokeillu ettei oo mikään puola rikki :think tai imuvuoto?

    edit. Bensapumppu lopettamassa elämääsä?
    E30 316 2.1 tic projektina
    Käyttis E34 525iA -89 M50

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #3
      Imuvuotoa ei pitäisi olla, että ne tuli heti katsottua kun auton ostin. Puolia ei ole tullu katottua. Näkyykö niissä mitään ihmeellistä jos on vikaa? Vai pitääkö ostaa uus puola ja yksi kerrallaan alkaa kokeilemaan? Jaa, eipä tullu tuota pumppua ajatelleeksi. Voiko se noin sitten oireilla? Mitenhän tuo olisi hyvä testata :think


      Originally posted by Jusa20 View Post
      Ookkos kokeillu ettei oo mikään puola rikki :think tai imuvuoto?

      edit. Bensapumppu lopettamassa elämääsä?
      Last edited by majgul; 01-01-2012, 21:07.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        #4
        Alkoin tässä miettimään että voiko tosiaan yksi puola aiheuttaa noin ison vian ettei auto tosiaan vedä paljon ollenkaan ja alkaa täristämään? Tuntuu hieman hullulta.

        Comment

        • Jusa20
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 251
          • Tampere

          #5
          Originally posted by majgul View Post
          Imuvuotoa ei pitäisi olla, että ne tuli heti katsottua kun auton ostin. Puolia ei ole tullu katottua. Näkyykö niissä mitään ihmeellistä jos on vikaa? Vai pitääkö ostaa uus puola ja yksi kerrallaan alkaa kokeilemaan? Jaa, eipä tullu tuota pumppua ajatelleeksi. Voiko se noin sitten oireilla? Mitenhän tuo olisi hyvä testata :think
          Puolistahan näkee jos on jotain halkeamia tms. niin ovat todennäköisesti rikki, mutta ei välttämättä näe päälle päin onko vikaa vai ei, jos jostain saa toimivan puolan lainaan ja kokeilee sitä joka sylinterille että onko vaikutusta. Niin ja voihan siellä olla hyvällä tuurilla useampikin puola hajoamassa


          Jos bensapumppu alkaa olemaan tiensä päässä, ei jaksa nostaa b-painetta enää-> käy laihalla ja tulee kaiken maailman nykimistä yms. Tässäkin paras jos saisi jostain toimivan pumpun lainaan ja sillä kokeilisi, uudet tuppaa maksaa aikas paljo. Tai jos löytyy ulkoinen bensapumppu (pitäis olla "ruiskupumppu" eikä pelkkä siirtopumppu), niin laittaa sen bensalinjan katot onko vaikutusta.. Jos bensansuodatin tosi tukossa ni seki vaikuttaa :think

          Tietysti yks minkä voi koittaa, ni kuuntelee toimiiko kaikki suuttimet: joku metallinen tanko esim. ruuvari. Toinen pää suuttimen läheelle vaikka moottoriin kiinni ja toinen korvaa, pitäis kuulu sellai siritys/tikitys ku suuttimet aukee ja menee kiinni. Jokainen suutin kannattaa kokeilla..
          E30 316 2.1 tic projektina
          Käyttis E34 525iA -89 M50

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            #6
            Hmm... Jospa sitä alottas niistä puolista ensin. Pari puolaa vaikka ostas ja venakopan tiivisteen ja uudet tulpat. Sais perushuollon samalla tehtyä. Jos tämä ei auta niin sitte siirtyy näihin kalliimpiin osiin.

            Comment

            • Jontsu00
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2011
              • 241
              • Oulu

              #7

              Tosiaan tuolta näyttää nuo halkinaiset puolat. Tuossa entisessä 320i:ssä (m50b20) oli 5/6 puolasta tuollai halki.

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                #8
                Tuli nyt ostettua yks puola näin aluksi ja kaikki tulpat. Vaihan tässä heti ku kaverille passaa että mennään talliin vaihtamaan. Ilmottelen sitten että miten kävi ja onko monta puolaa särki

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16385
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by majgul View Post
                  Hmm... Jospa sitä alottas niistä puolista ensin. Pari puolaa vaikka ostas ja venakopan tiivisteen ja uudet tulpat. Sais perushuollon samalla tehtyä. Jos tämä ei auta niin sitte siirtyy näihin kalliimpiin osiin.
                  Venakopan tiivisteen kanssa uusit sitten samalla tulpan kolojen tivarit ja kopan pulttien kumirikat.

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    #10
                    Joo, aukasen eka ja kattelen että uiko öljyssä joka paikka. Kattelin huvikseen öljytki tänään ja oli alarajassa... Eli taitaapi mennä öljyä jonnekkin. Luulenpa että se venttiilikopantiiviste on syyllinen...

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16385
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by majgul View Post
                      Eli taitaapi mennä öljyä jonnekkin. Luulenpa että se venttiilikopantiiviste on syyllinen...
                      No jos se loronnaan vuotaa, ei muuten.

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        #12
                        Nonii, eli puolat oli juurikin sen mukaiset mitä Jontsu00:n kuvasta näky. Eli jokaisessa puolassa halkeamat. Puolat oli näitä z:alla alkavia. Joku zunden tai vastaava. Öljyä tulpissa ei pahemmin ollut, tieten pikkasen oli ettei täysin kuivat ollu. NGK BKR6EK tulpat vaihdoin ja tärinä lähti. Bosch super + nelikärkitulpat siellä oli ja nämähän ei näihin hirveän hyvät ollut? Eli seuraavaksi hommaan boschin paremmat puolat ja vaihdan ne niin eiköhän se siitä. Kiitoksia kaikille
                        Last edited by majgul; 03-01-2012, 23:17.

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          #13
                          Nonii, nyt tuli puolat vaihdettua bossilaisiin ja tuntuu vetävän paremmin ja pienemmällä polttoaineella. Eli jos jollain tulee samanlaista ongelmaa nii ensimmäisenä tarkastamaan tulpat ja puolat.

                          Comment

                          • thst
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 252
                            • Jkl

                            #14
                            Originally posted by majgul View Post
                            Nonii, nyt tuli puolat vaihdettua bossilaisiin ja tuntuu vetävän paremmin ja pienemmällä polttoaineella. Eli jos jollain tulee samanlaista ongelmaa nii ensimmäisenä tarkastamaan tulpat ja puolat.
                            Mitäs nuo boschilaiset mahtoi kustantaa? :think

                            Comment

                            • TVR
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 108
                              • kuopio

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Venakopan tiivisteen kanssa uusit sitten samalla tulpan kolojen tivarit ja kopan pulttien kumirikat.
                              Eikös nämä tule automaattisesti venakopan tiivistesarjan mukana :think, paitsi nuo pinnapulttien tiivisteet.
                              -------------------------------------------
                              Kesällä BMW e38 740 ia -96
                              Talvella BMW e39 528ia -96
                              -------------------------------------------
                              ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎