Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lämmityslaite oikuttelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    E34 lämmityslaite oikuttelee

    Potilaana -92 mallinen 525, man. ilmastoinnilla.

    Vika 1: Puhaltaa vain kuumaa kuskinpuolelle. Etumatkustajan puolen lämmönsäätö toimii ihan normaalisti, kuten myös se "keskipuhalluksen" säätö, ainoastaan tuulilasille ja jaloille tulee aina kuumaa kuskille.
    Pystyykö noita vesiventtiilejä avaamaan vai onko se ehjän hommaaminen edessä?

    Vika 2: Ilmastoinnin sekä sisäilmankierron napeista painettaessa ei tapahdu mitään, mutta joskus ihan satunnaisesti saattaa molempiin syttyä merkkivalo, jolloin ainakin sisäilmankierto menee päälle (ilmastointi on tyhjä kylmäaineesta)
    Voiko tohon vaikuttaa esim. se, että ilmastoinnissa ei oo painetta? Vai pitäiskö kuitenkin valon syttyä ´siihen nappulaan kaikesta huolimatta?
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #2
    Originally posted by M40 Power View Post
    Potilaana -92 mallinen 525, man. ilmastoinnilla.

    Vika 1: Puhaltaa vain kuumaa kuskinpuolelle. Etumatkustajan puolen lämmönsäätö toimii ihan normaalisti, kuten myös se "keskipuhalluksen" säätö, ainoastaan tuulilasille ja jaloille tulee aina kuumaa kuskille.
    Pystyykö noita vesiventtiilejä avaamaan vai onko se ehjän hommaaminen edessä?

    Vika 2: Ilmastoinnin sekä sisäilmankierron napeista painettaessa ei tapahdu mitään, mutta joskus ihan satunnaisesti saattaa molempiin syttyä merkkivalo, jolloin ainakin sisäilmankierto menee päälle (ilmastointi on tyhjä kylmäaineesta)
    Voiko tohon vaikuttaa esim. se, että ilmastoinnissa ei oo painetta? Vai pitäiskö kuitenkin valon syttyä ´siihen nappulaan kaikesta huolimatta?

    1: Onhan noita jotkut purkaneet ihan menestykselläkin, että kyllä sen voi avata, vaikka avattaviksi ei ole tarkoitettukaan. Kuitenkin uutta voisin suositella
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Lainataas topikkia.. -90 e34 jossa ei ilmastointia..lämmönsäädöt molemmille puolille ja toimivat niinkuin pitää..yläpään ja alapään puhallukset työntää säädetyn lämpöistä ilmaa mutta keskimmäisen säädön ollessa auki nin keskiräppänöistä tulee kylmää..Eli kyseisenlainen lämmönsäätöpaneeli kyseessä ja keskimmäinen noista kolmesta liukusäädöstä ei tunnu toimivan oikein.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #4
        Originally posted by Robi View Post
        Lainataas topikkia.. -90 e34 jossa ei ilmastointia..lämmönsäädöt molemmille puolille ja toimivat niinkuin pitää..yläpään ja alapään puhallukset työntää säädetyn lämpöistä ilmaa mutta keskimmäisen säädön ollessa auki nin keskiräppänöistä tulee kylmää..Eli kyseisenlainen lämmönsäätöpaneeli kyseessä ja keskimmäinen noista kolmesta liukusäädöstä ei tunnu toimivan oikein.

        Ilmastoimattomassa E34 ei tule keskiräppänöistä tai ovista lämmitettyä ilmaa ollenkaan, ts. suuttimista johon keskimmäinen liukukytkin vaikuttaa.
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Peltsii View Post
          Ilmastoimattomassa E34 ei tule keskiräppänöistä tai ovista lämmitettyä ilmaa ollenkaan, ts. suuttimista johon keskimmäinen liukukytkin vaikuttaa.
          Ok..eli sit se ei olekaan vika vaan ominaisuus
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Originally posted by M40 Power View Post
            Vika 2: Ilmastoinnin sekä sisäilmankierron napeista painettaessa ei tapahdu mitään, mutta joskus ihan satunnaisesti saattaa molempiin syttyä merkkivalo, jolloin ainakin sisäilmankierto menee päälle (ilmastointi on tyhjä kylmäaineesta)
            Voiko tohon vaikuttaa esim. se, että ilmastoinnissa ei oo painetta? Vai pitäiskö kuitenkin valon syttyä ´siihen nappulaan kaikesta huolimatta?
            Suoraa kokemusta ei ole, mutta ainakin vuodesta 2000 eteenpäin olevissa ilmastoiduissa autoissa ei ole merkkivalo palanut jos järjestelmä tyhjä kylmäaineesta. Eli ei välttämättä valo syty jos ei aineita sisällä.

            Comment

            • Agee-
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 594
              • Jns

              #7
              Originally posted by zeneg View Post
              Suoraa kokemusta ei ole, mutta ainakin vuodesta 2000 eteenpäin olevissa ilmastoiduissa autoissa ei ole merkkivalo palanut jos järjestelmä tyhjä kylmäaineesta. Eli ei välttämättä valo syty jos ei aineita sisällä.
              Kyllä mulla ainaki syttyy siihe ilmastoinnin nappiin valo ja kompura lähtee ihan normaalisti pyörimään, vaikka ei kylmäaineita olisikaan.
              VW T5 -08
              XC70 -05
              Superb -11

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #8
                Originally posted by korhone_ View Post
                Kyllä mulla ainaki syttyy siihe ilmastoinnin nappiin valo ja kompura lähtee ihan normaalisti pyörimään, vaikka ei kylmäaineita olisikaan.


                Sulla on sitten painekytkin rikki, ei sen noin pitäisi toimia, ei tee varmaankaan kompuralle kovin hyvää pyöritellä sitä tyhjänä..
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Agee-
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 594
                  • Jns

                  #9
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Sulla on sitten painekytkin rikki, ei sen noin pitäisi toimia, ei tee varmaankaan kompuralle kovin hyvää pyöritellä sitä tyhjänä..
                  Siis en oo pyöritellytkään tyhjänä mutta kokeilin kerran että lähteekö pyörimään, kun ei ollut pitkään aikaan ilmastointia käytetty, ja lähtihän se. Max. 15s pyöri joten tuskin suurta haittaa oli :think
                  VW T5 -08
                  XC70 -05
                  Superb -11

                  Comment

                  • jallu^
                    Newbiemmer
                    • Nov 2011
                    • 24
                    • Toijala

                    #10
                    Lainaan topiccia kun ei vastausta ole tullut ja todella ärsyttävä vika.

                    Elikkäs ongelma on seuraavanlainen; Ensin rupes kabiinissa käryämään (jäähdytysneste?) kun pisti lämmintä ilmaa, ei tosin paljoa ja ei ole kadottanut nesteitäkään. Sitten joku aika sitten puhallin rupesi kitisemään ja nyt pärisee ja ottaa ropeli johonkin kiinni. Laakeri vissiin sökö? Keltään sattuisi löytymään kyseistä kapistusta ja minkä hintaisia yleensäkkin.

                    Mutta ongelmahan on tässä nyt se että millä ihmeellä pääsen käsiksi siihen moottoriin/puhaltimeen? Laitteisto mallia behr ja automaatti-ilmastointi löytyy. Ja auto on 525ia ja 95. Ei huvittaisi irroittaa koko kojelautaa jos helpommallakin pääsee?
                    525iA e34 Sorrentblau
                    Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                    H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by jallu^ View Post
                      Elikkäs ongelma on seuraavanlainen; Ensin rupes kabiinissa käryämään (jäähdytysneste?) kun pisti lämmintä ilmaa, ei tosin paljoa ja ei ole kadottanut nesteitäkään. Sitten joku aika sitten puhallin rupesi kitisemään ja nyt pärisee ja ottaa ropeli johonkin kiinni. Laakeri vissiin sökö? Keltään sattuisi löytymään kyseistä kapistusta ja minkä hintaisia yleensäkkin.

                      Mutta ongelmahan on tässä nyt se että millä ihmeellä pääsen käsiksi siihen moottoriin/puhaltimeen? Laitteisto mallia behr ja automaatti-ilmastointi löytyy. Ja auto on 525ia ja 95. Ei huvittaisi irroittaa koko kojelautaa jos helpommallakin pääsee?
                      1. Sisätilankenno vuotaa, siitä varmaan tuo haju johtuu. Ja puhaltimen laakeri rikki, vaihda uusi puhallin. Joko ostat käytetyn myydään osastolta tai tarvikeliikkeestä uusi.

                      2. Puhaltimeen pääset käsiksi kun purat konehuoneen puolelta tulipellin pois.

                      Comment

                      • 525TurboIC
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 663
                        • Pomarkku

                        #12
                        Originally posted by jallu^ View Post
                        Lainaan topiccia kun ei vastausta ole tullut ja todella ärsyttävä vika.

                        Elikkäs ongelma on seuraavanlainen; Ensin rupes kabiinissa käryämään (jäähdytysneste?) kun pisti lämmintä ilmaa, ei tosin paljoa ja ei ole kadottanut nesteitäkään. Sitten joku aika sitten puhallin rupesi kitisemään ja nyt pärisee ja ottaa ropeli johonkin kiinni. Laakeri vissiin sökö? Keltään sattuisi löytymään kyseistä kapistusta ja minkä hintaisia yleensäkkin.

                        Mutta ongelmahan on tässä nyt se että millä ihmeellä pääsen käsiksi siihen moottoriin/puhaltimeen? Laitteisto mallia behr ja automaatti-ilmastointi löytyy. Ja auto on 525ia ja 95. Ei huvittaisi irroittaa koko kojelautaa jos helpommallakin pääsee?
                        konehuoneen puolelta tuulilasin alareunasta pelti irti niin pitäs päästä käsiksi.

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9041
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by jallu^ View Post
                          Lainaan topiccia kun ei vastausta ole tullut ja todella ärsyttävä vika.

                          Elikkäs ongelma on seuraavanlainen; Ensin rupes kabiinissa käryämään (jäähdytysneste?) kun pisti lämmintä ilmaa, ei tosin paljoa ja ei ole kadottanut nesteitäkään. Sitten joku aika sitten puhallin rupesi kitisemään ja nyt pärisee ja ottaa ropeli johonkin kiinni. Laakeri vissiin sökö? Keltään sattuisi löytymään kyseistä kapistusta ja minkä hintaisia yleensäkkin.

                          Mutta ongelmahan on tässä nyt se että millä ihmeellä pääsen käsiksi siihen moottoriin/puhaltimeen? Laitteisto mallia behr ja automaatti-ilmastointi löytyy. Ja auto on 525ia ja 95. Ei huvittaisi irroittaa koko kojelautaa jos helpommallakin pääsee?
                          Puhaltimen moottori motonetissä varmaan joku 40 euroo. Mullakin taitaa olla yks käyttämätön. Ja myydään ilman siipiä, eli pitää vanhasta vaihtaa siivet (kiva homma).

                          Mut tosiaan tulipellistä tämmöinen pois, niin sen alta löytyy.



                          Ekalla kerralla operaatioon menee kaikkinensa ehkä 2 tuntia, toisen kerran tekee kolmessa vartissa. Ja kannattaa sitten kun on saanut puhaltimen moottorin suojamuovit paikalleen, testata, ettei laita tulipellin suojaa ja sen jälkeen huomaa että hankaa suojiin.

                          E39 ja E91

                          Comment

                          • jallu^
                            Newbiemmer
                            • Nov 2011
                            • 24
                            • Toijala

                            #14
                            Kiitos vastauksista! Olihan se vähän hölmöä ostaa ekaksi autoksi tälläinen rohjo, kun tiedä paljon mitään näistä, mutta ajattelin että tekemällä oppii No eikun motonetistä hakemaan uusi sisäilmansuodatin ja joltain opiskelijahintaan ehjä puhaltimen moottori, että saa bensaa sitten silläkin rahalla
                            525iA e34 Sorrentblau
                            Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                            H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                            Comment

                            • timpa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 257
                              • Akaa

                              #15
                              Ja jos kenno vuotaa niin keskikonsoli ja muut hilppeet pois edestä niin saat kennon kotelon näkyviin.Sitten kotelo auki ja kennon vaihto..
                              speed limits are for pussies

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎