Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 530 v8 ei käynnisty ei.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aamupala86
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 50
    • finland

    #16
    Ymmärtääkseni jos se tunnistin on paskana ni ei toimi pumppu eikä myöskään tuu kipinää.

    Testaa saatko kipinän ja pumppuu voit testata hyppylangalla releen paikalle.

    Comment

    • Hulttio
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 77

      #17
      Eikait se vissiin pitäs luppaillakkaan käyntiin lähtemistä jos se ole kipinää. Tämä kuiten luppailee mutta ei vain lähe.

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #18
        vikakoodin luku ja kampiakselin tunnistin vaihtoon....


        bensapumppu ei pelaa jos anturi on rikki.
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • Hulttio
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 77

          #19
          Vikakoodit on luettu eikä herjanu minkään laisia vikoja, kai se ois tuon anturivian näyttäny. Välilä tartattiin ja katto uuestaan niin ei mittään vikkaa ilmottanu mistään.

          Comment

          • Hulttio
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 77

            #20
            kipinä tuli muttako ei vain lähe. kokkeilin tuota bensaletku limukkapulloon hommaa, niin virrat ko käänsi pääle niin ei tullu mittään vasta startatessa tuli pensaa ja sitä ei tullu mitenkään tuhottomasti. että oisko tuo pumppu väsähtäny.

            Comment

            • Coupe325
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 60
              • ksnk

              #21
              Tankissa on jotain muuta kuin pensaa, ei lähde käyntiin kylmänä.
              530d -04 automaatti

              Comment

              • egumies
                Newbiemmer
                • Jun 2007
                • 17
                • Kankaanpää

                #22
                Jos ei sieltä sitä bensaa kunnolla tuu niin pumppu vaihtoon. Kuitenkin pitäs aika hyvällä paineella sitä bensaa tulla sieltä (tietty tosiaan olettaen että siellä on bensaa ).

                Comment

                • Hulttio
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 77

                  #23
                  nyt ois pumppu vaihettu, seki oli kylläki käytetty mutta sama vika jatkuu. luppaa mutta ei lähe ja kipinää tullee edelleen. bensaletkua käytin konneesta irti ja painettta tuntu olevan. alkaa jo jokseenki kirraan että tämä beemari on nyt hyvin hyvin lähelä joutua jäänlähtömerkiksi. jos jollaki sattuu olleen vielä ehotuksia tämän auton pelastamiseks niin ottasin ilomielin vastaan.

                  Comment

                  • Zimbabwe
                    Newbiemmer
                    • Feb 2012
                    • 22
                    • Mikkeli

                    #24
                    Itsellä oireet täysin samat, tosin moottorina m50b20. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=242286 <-- lue tuolta ekan sivun toisiksi viimeinen viesti. Minulla ilmeisesti kyseinen homma, olisko sullakin?

                    Edit: olen siis autoon vaihtanu IMM, molemmat asentoanturit koneeseen, bensansuodattimet, maadoitukset kattonu, tulpat kahteen kertaan, mitannut puolat ym. mitkä vaan voi mitata. Myös bensatuoton olen katsonut.

                    Comment

                    • Hulttio
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 77

                      #25
                      eikait se auta ko kokkeilla. tuossa tupakilla käydessä kävin taas sahhauttaan hermot kireälle sen auton avula, niin meleko tanakka pensanhaju tuli ko hetken sitä siinä tarttautin.

                      Comment

                      • Oxtar_
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 314
                        • Hämeenlinna

                        #26
                        Itellä ku meni kampiakselin asentotunnistin nii kävi aina hetken kunnes enää käynnistäessä hörähti ja sitten ei enää mitää.

                        Autoa kävi johdon päässä kaverin kaverin jollai "koti ohjelmalla" näytti sillon vikaa kampiakselin anturissa yhen kerran sit se hävis ku nollas vikakoodit mut ei käynnistyny.

                        Ostin sit uuden anturin ja rupes toimii heti http://www.schmiedmann.fi/nayta-alku...141731887.aspx
                        E39 540iA Oxfordgrün

                        ex:
                        E39 528iA
                        E53 3.0dA
                        E34 530iA
                        E34 525i

                        Comment

                        • Vibaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 581
                          • Vaasa

                          #27
                          Itselläni meni myös kampiakselin asentotunnistin tässä hetki sitten.
                          Yhtäkkiä aamulla ei vain käynnistynyt, ei edes lupaillut.

                          Mikäli kampiakselin asentotunnistin on mennyt rikki polttoainepumppu ei käynnisty eikä kipinää tule, suuttimetkin ovat "kiinni".
                          sigpic
                          E34 530iA

                          Comment

                          • Zimbabwe
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 22
                            • Mikkeli

                            #28
                            Originally posted by Vibaa View Post
                            Itselläni meni myös kampiakselin asentotunnistin tässä hetki sitten.
                            Yhtäkkiä aamulla ei vain käynnistynyt, ei edes lupaillut.

                            Mikäli kampiakselin asentotunnistin on mennyt rikki polttoainepumppu ei käynnisty eikä kipinää tule, suuttimetkin ovat "kiinni".
                            Eikös tuolla jossain lukenu että kipinät tulee ja bensa haisee ? Huomenna koitetaan hinaamalla tota mun rotiskoa tulille jos lähtis, oireethan tismalleen samat ku tässä, vaikka onkin eri pannulla.

                            Comment

                            • MrSnow
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 22
                              • Helsinki

                              #29
                              Itse sen enempää autosta tietämättä kysyisin mielelläni muutaman kysymyksen.

                              Mutta ensin, bensa-auto tarvii käydäkseen joitakin asioita, puristus, oikea polttoaine-seos ja kipinä oikeaan aikaan. Jos bensa haisee ja kipinää tulee, on ajoitus pielessä tai kipinä liian heikko.

                              Kipinän pitää näissä suorasytytys-laitteissa olla todella vahva, aivan valkoinen. Jos se on sininen on se liian heikko, eikä sytytä laihaa seosta. Laihamoottoreiden kirous.

                              Jos se on valkoinen ja silti ei lähde käyntiin kipinä tulee väärään aikaan. Tietenkin jos polttoainetta ja puristusta on.

                              Näissä laitteissa joissa on suorasytytys-puolat ja joku puola on rikki,auto lähtee kuitenkin käyntiin vaikka neljällä jos muut kohdat täyttyy.

                              Jatkaen samaa ajattelutapaa, bensa ei haisis jos sitä ei olisi riittävästi? Eli jos oletetaan että kaikki puolat ei oo rikki samaan aikaan niin niitten ohjaus on pielessä? Maadotus? Hapetuneet liitokset jossain? Tai kärvähtäneet esivastukset ohjainboksissa?

                              Ite oon joutunut vaihtamaan muutaman moottoriohjainboksin samanlaisen vian takia, muutamaan vain uudet esivastukset.

                              Eli kysymykset, onko moottorin maadotus tarkastettu? Onko johtoja ja liittimiä tarkastettu hapettumista? Avattu moottorinohjainboksi ja tarkastettu onko kolvauksia kärähtänyt? Myös moottorin johtosarja joka voi olla murtunut kohdasta, josta liikkuu eniten tarkastettu?

                              Jos näistä ei löydy vikaa, on jäljellä enään muutama anturi, rele(voi ohitaa hyppylangalla), ja kokeilu toisella moottorinohjainboksilla.

                              Kaikki nämä tietysti sen jälkeen kun on tarkastettu puristukset ja polttoaineen saanti.

                              Ja tietty sori sekava posti, kirjoitettu su-aamuna edelleen hirvees tuubas

                              -Ezio

                              Comment

                              • Hulttio
                                Bimmer Rookie
                                • May 2004
                                • 77

                                #30
                                ensinäki, jos tämä ei laita miestä juohmaan niin ei sitte mikhään

                                empä ole kyllä hoksannu maadotusta kattoa. sain tällai kuukauen jälkeen vaimolta lisä infoa auton oireista. lähti kuulema hyvin käynthiin ja mutta ei tahtonu enshättään ottaa kierroksia ollenkhaan, hetken ko lypsi niin alko pellaan normaalisti. tätä se teki kuulema koko päivän ja sitte se yönaikana järkytty jostaki niin pahoin että ei lähteny ennää ollenkaan käynthiin vaikka haluja tuntuu olevan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎