Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynnistyykö auto jos...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    Käynnistyykö auto jos...?

    Eli käynnistyykö bmw 520i m50 jos...

    1) Kampiakselin asentotunnistin on rikki ?
    2) Nokka-akselin asentotunnistin on rikki ?

    Auto on boschin eculla. Autossa ei ole vanosta.

    Ongelmana on että ei tule kipinää, joten auto ei käynnisty.
    Eikö molemmat anturit ole elintärkeitä kipinän kannalta?
    Jos toinen tai molemmat antureista on rikki niin kipinää ei tällöin tule?
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • Ravermeister
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1508
    • Melkeen Turkkuses

    #2
    Käsittääkseni tuo kampiakselin asentotunnistin ainakin on tärkeä käymisen kannalta. Eli jos anturi on rikki, aivot luulevat ettei moottori pyöri ja kipinääkään ei tällöin tule.

    Korjatkaa toki jos olen väärässä :wink:
    -Turku Connection-
    HDJ80 4.2TD
    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Tuon oikeastaan tiesin itsekkin. Mutta miten tuon nokka-akselin asentotunnistimen kanssa? Eikö silloinkaan tule kipinää jos pelkkä nokka-akselin asentotunnistin (trigger contact) on rikki?

      Epäilen että toinen tai jompikumpi antureista on rikki koska auto ei käynnisty.
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Originally posted by VNT
        Tuon oikeastaan tiesin itsekkin. Mutta miten tuon nokka-akselin asentotunnistimen kanssa? Eikö silloinkaan tule kipinää jos pelkkä nokka-akselin asentotunnistin (trigger contact) on rikki?

        Epäilen että toinen tai jompikumpi antureista on rikki koska auto ei käynnisty.
        Ainakin V70:nen lähtee käymään mikäli nokka-akselin asentotunnistin on rikki, joutuu sahaamaan vähän pidempään vain.

        Jos kampiakselin asentotunnistin on rikki niin huonoa on kyllä penaria käymään saada.

        Luulisi ettei tuo nokka-akselin asentotunnistin penareissakaan tee muuta kuin säädä sytkän optimaaliselle kohdalle käynnistyksessä.


        ps. ei mulla V70:stä ole mutta työkaverilla :wink:
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Yhdyn Muggoon hänen mielipiteessään.

          Comment

          • kyf
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 206
            • Kangasala

            #6
            :arrow: 318 e46 vm 2000 oli nokka-akselin asentoanturi rikki,eikä vaikuta millai
            käyntiin lähtöön tai moottorin toimintaan.kysyin vielä merkkihuollosta!! :shock:

            Comment

            • mika.h
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 799
              • haukipudas

              #7
              Originally posted by kyf
              :arrow: 318 e46 vm 2000 oli nokka-akselin asentoanturi rikki,eikä vaikuta millai
              käyntiin lähtöön tai moottorin toimintaan.kysyin vielä merkkihuollosta!! :shock:
              onko kellään mitään ideaa miten tuo väite vois olla totta???


              Comment

              • kyf
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 206
                • Kangasala

                #8
                :arrow: käyntiin lähtee normaalisti,mut totakin mä epäilen,ettei vaikuttas moottorin toimintaan.....................!!!!!!!!!!

                Comment

                • mika.h
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 799
                  • haukipudas

                  #9
                  siis kyllä uskon suosiolla että käymään lähtee, mut en menis uskomaan et ajossa pelaa normaalisti.


                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #10
                    Originally posted by bmwmihe
                    Originally posted by kyf
                    :arrow: 318 e46 vm 2000 oli nokka-akselin asentoanturi rikki,eikä vaikuta millai
                    käyntiin lähtöön tai moottorin toimintaan.kysyin vielä merkkihuollosta!! :shock:
                    onko kellään mitään ideaa miten tuo väite vois olla totta???

                    pää sääntöisesti nokan asento tunnistimen kautta tehdään sylinteri tunnistus jolloin esim yksittäis usihkutus voi toimia ja nakutuksen estokin toimiakseen tarvii tän.

                    sytkä jos on pyörijällä varustettu niin ei tarvi tun-nistinta mutta jos erilliset puolat niin tarvii/ei tarvi riippuen ecu-ohjelmasta.

                    myös nokan asento tunnistimella saadaan nopeutettua auton käynnistyvyyttä.

                    ja jos sen käyntiin saan niin harvoin huomaa eroa ellei tiedä mitä eroa etsii.



                    edit:arvatkaa paljonko mun äikkä oli?

                    Comment

                    • akuankka2000
                      Newbiemmer
                      • Oct 2004
                      • 9

                      #11
                      kummatkin asentotunnistimet on tärkeät käymisen kannalta, ainakin joissakin boschin laitteissa nokan anturi kertoo ohjaukselle että millä kierroksella ollaan menossa kampiakselilla. jotkut yksiköt taas laittaa auton "varmuus tilaan", kun joku palikka tipahtaa pois pelistä ja estää näin isompia vaurioita tulemasta. Toki pelkkä kampiakselin tunnistimen hajoaminen ei aina estä autoa lähtemästä käyntiin ainakaan rellussa ja volvossa, mutta käy kuin vanha kupla.

                      Comment

                      • jonde___
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 91

                        #12
                        Originally posted by bmwmihe View Post
                        onko kellään mitään ideaa miten tuo väite vois olla totta???
                        mulla on saman lailla mut kuiteskin auto pelaa mut vika koodi näyttää et nokkaakselin anturi on rikki..

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #13
                          Entäs kun mun touringi teki tänään niin, että yritti käyntiin mutta ei lähtenyt. Vaimo oli yrittänyt.
                          Itse kävin kans sahailemassa sitä n. 3minuuttia niin sain sen käyntiin ja kävi normaalisti.
                          Arvelin kans jompaa kumpaa anturia.
                          Vuosi sitten teki samoin. Eli näin kauan mennyt, oisko siltikään jompikumpi anturi.

                          Comment

                          • jakusa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 515
                            • Lempäälä

                            #14
                            Moottori M60B40 ja auto e32. Tietääkös joku paljon nokka-akselin anturin (sensor for sylinder recognition) vastus pitäisi olla? En löytäny bentleystä enkä TISstä.

                            Entä lämpötilan vaikutus antureiden vastukseen? Mittasin nokka-akselin anturille 1080ohm ja kampiakselin anturille (impulse sensor) 456ohm. Kampiakselin asentoanturin pitäisi olla 1280ohm +20C lämpötilassa, nyt ulkona -12. Aika nopiaan kylmeni näpit tuolla Ongelmahan on se, että auto ei käynnisty.

                            Vikakooditkin on luettu,eikä vikoja ollut. Käsittääkseni näin vanhassa ei nuo anturit näy vikakoodeissa.
                            -after all is said and done more is said than done-


                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              #15
                              Originally posted by VNT View Post
                              Eli käynnistyykö bmw 520i m50 jos...

                              1) Kampiakselin asentotunnistin on rikki ?
                              2) Nokka-akselin asentotunnistin on rikki ?
                              Kysyisin samalla, että miten M60 (4.0) moottorin kanssa on? Eli käynnistyykö ollenkaan jos kohta 1? Jos kohta 2 niin onko muuta eroa auton toiminnassa kuin se, ettei käynnisty niin helposti? Miten nämä muuten mitataan?
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎