Bentley väittää että ei käynnisty, jos motronikki ei saa noilta signaalia. Mittasin ihan vastusmittarilla anturin liittimeltä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynnistyykö auto jos...?
Collapse
X
-
Näköjään on monenlaisia ohjaustapoja ja siten monenlaisia vaihtoehtoja mutta tässä kokemus Boschin SFI:stä (moottorina Buick Grand National 3,8 turbo):
1. Jos kampuran asentotunnistin ei toimi, ei käy eikä käynnisty
2. Jos nokan asentotunnistin on pois pelistä, autoa ei saa käyntiin
3. Jos nokan asentotunnistin tipahtaa pois pelistä kun auto on jo käynnissä, siirtyy SFI tilaan, jossa ruiskutus tapahtuu "ei-sekventiaalisesti". Eli toimii.---
Comment
-
-
Omassa on pari kertaa ollut 0-keleillä nyt siten, että "kylmänä" = n. 30min. moottorinlämmittimen päässä olleena on vaatinut pitkän startin, joskus kaksi ennen kuin on lähtenyt tulille. Ennen tätä on käynnistynyt heti ekalla lyhyellä startilla. Edellinen auto (M-B 300CE) käyttäytyi aina noin esilämmitettynä (ilman lohkista ei ongelmia).
En ole vielä päässyt kokeilemaan ilman lämmitystä 0-kelissä tai pidempään lämmitettynä kovemmilla pakkasilla, että esiintyykö vika vain yllä mainituissa olosuhteissa, vai onko aina. Lämpimänä lähtee mielestäni aika normaalisti käymään. Veikkaatteko anturivikaa vai jotain muuta, kuten sitä että lyhyellä lämmityksellä onnistuu vain huijaamaan auton aivoja niin, että ei anna ryyppyä kunnolla kun luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan? (Tätä epäilin Mersussa.) Eli lämpötila-anturin arvot nousee, mutta itse kone on OIKEASTI vielä kylmä = Ei ryyppyä, vaikka tarvitsisi ja siitä seurauksena huono käynnistyvyys.
Ilmeisesti kuitenkin jos on jompikumpi anturi, niin sitten se nokan?
EDIT: Selvennykseksi: Aiemmin tänä talvena olen lämmittänyt pitkään (1-2h) ja auto on käynnistynyt normaalisti ja samoin olen käynnistänyt kylmänä auton normaalisti. Nyt parin lyhyen lämmityksen ja 0-kelin kanssa on ollut ongelmia. Todennäköisesti olen keskiviikkona illalla asian suhteen viisaampi, kun saa vessa olla lämmittimen päässä parisen tuntia ennen töihin lähtöä.Last edited by Tenox; 19-02-2007, 23:29.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostOmassa on pari kertaa ollut 0-keleillä nyt siten, että "kylmänä" = n. 30min. moottorinlämmittimen päässä olleena on vaatinut pitkän startin, joskus kaksi ennen kuin on lähtenyt tulille. Ennen tätä on käynnistynyt heti ekalla lyhyellä startilla. Edellinen auto (M-B 300CE) käyttäytyi aina noin esilämmitettynä (ilman lohkista ei ongelmia).
En ole vielä päässyt kokeilemaan ilman lämmitystä 0-kelissä tai pidempään lämmitettynä kovemmilla pakkasilla, että esiintyykö vika vain yllä mainituissa olosuhteissa, vai onko aina. Lämpimänä lähtee mielestäni aika normaalisti käymään. Veikkaatteko anturivikaa vai jotain muuta, kuten sitä että lyhyellä lämmityksellä onnistuu vain huijaamaan auton aivoja niin, että ei anna ryyppyä kunnolla kun luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan? (Tätä epäilin Mersussa.)
Ilmeisesti kuitenkin jos on jompikumpi anturi, niin sitten se nokan?
Toisaalta hauska kuulla, että meidän ongelmissamme huonoon käynnistymiseen ei ole syynä webasto. Onpahan yksi vikakohde vähemmän.
Olis hienoo saada tämä ongelma kuntoon!
Comment
-
-
Originally posted by jakusa View PostBentley väittää että ei käynnisty, jos motronikki ei saa noilta signaalia. Mittasin ihan vastusmittarilla anturin liittimeltä.
Kampi n. 1200+ ohmia
Nokka n. lähes 1500 ohmia
Normaaleja? (Noh kampi on ainakin, sen tiedän.) Kokeilin käynnistää nokka-anturi irti ja lämpimänä lähti normaalisti käymään.
Kylmänä siis mulla nykyään vaatii useamman startin ennen kuin lähtee ja alkaa olemaan omat ideat vähissä. Bensansuodattimet ajattelin vaihtaa, vaikken edes usko, että on niistä kiinni.
Mites asiaan vaikuttaa esim. lämpötila-anturit?Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Nokan tunnistin S38B36
Onko viisaammilla tietoa voiko viallinen nokka-akselin asentotunnistin estää kipinän tulon s38b36:ssa?
Kokeiltu eri puolia, motroniceja, piuhaa puolalta jakajalle. Pyörijä, kampuran anturi ja tulpat uudet. Virranjakajan kansi 1v vanha, ajettu 500km.
Vikakoodeista ei tietoa, Futurez.comista tilasin peake:n lukijan 23.5, ei ole vieläkään perille asti ehtinyt useammasta tiedustelusta huolimatta-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by 4wd_seat View PostVanhaa topiccia lainaten, vaikuttaako noista jompikumpi kiekkamittariin? Jää nimittäin välillä tiedot tulematta ja rökeltää.. Kumpaa ensi kattomaa ja toivomaan korjaantumista
Comment
-
-
Eikö kenelläkään tietoa tuosta s38b36 nokka-akselin asentotunnistimesta, voiko viallinen aiheuttaa kipinän totaalisen puuttumisen? En ole mistään realoemin tai korjausoppaan kuvista ko osaa löytänyt, onko viisaammilla antaa vinkkiä mistä etsiä, jos tuon irrottaisi ja tutkailisi? :think-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Juu sain tulemaan tuosta kampiakselin anturista 420- 710 lukemia kun laitoin yleismittarin 2000k asentoon. Muutoin näytti vain 1. Mittasin 1 j 2 pinneistä onko oikein? Ja autossa semmosta vikaa ettei käynnisty.e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Sähkö hommat ei ihan hanskassa ole niin oonko nyt oikeella asteikolla kun mittasin tosta kampiakselin anturista n.500 lukemia ja mittari oli 2000k asennossa? Tarkoittaako tuo nyt ottä sen vastus oli tuon 500ohmia?e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
Comment