Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 540 bemaristi kyselee....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

    #16
    Multa muuten löytyy käyttämätön marmorilta(autokeskus) ostettu m60 imusarjan takaosa ylimääräisenä.

    Tuo voi oireilla myös lievemmin kuin "kerrasta sökö".
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5236
      • Pirkkala

      #17
      Etupään nivelistä...

      Tuossa kävin renkaita vaihdattaa siinä sitten tutkin noita etupään niveliä yms kun auto oli ylhäällä, kyllähän siellä syytä kaikenmoiseen heilumiseen tuntui olevan, isoimmat välykset ilmeisesti keskiraidetangon pallonivelissä jolla tulevat kiinni apusimpukoihin sekä raidetankoihin, saakos sen keskiraidetangon ne nivelet uusittua vai meneekö koko tanko vaihtoon? kaks sataa kL:ssä...

      Noista reaktiotangoista ja alatukivarsista kuulin että ei tarviketta kannata asentaa, pitääkö paikkansa?
      Satasella saksan ebaystä kotiovelle kaikki etupään nivelet ja koiranluut tarvikkeena vs. 260€ pelkät alatukivarret ja reaktiotangot kun alkup, tai vastaava, myöskin saksan ebay. Siis aikamoiset erot hinnoissa, kL:ssä satasen luokkaa kappale ennen tinkaamista.

      Bilsteinin sprint b8 950€ ennen tinkaamista kl:ssä (kaikki)
      Ebayssä noin 650€

      bilsteinin b4 oli jotain 450€ (kaikki) paikkeilla kl ja jostain syystä äkkiseltään katottuna kallimpi ebäyssä

      Että tällästä hintapolitiikkaa....

      saatan itse tässä vaiheessa ottaa tuon satasen setin eteen ja vaihtaa keskiraidetankoon ne pelkät nivelet jos mahdollista.

      Mielipiteitä? kommentteja?
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5236
        • Pirkkala

        #18
        Alkoi kiskoa öljyä yhtäkkiä tuo vekotin, savua ei näy, eikä haise, eikä tipu tiellekään, ainakaan alla ei ole lammikkoa.


        se huohotusventtiili sökö?

        osa minulla jo on, taidan sen vaihtaa ihan huvikseen.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Ziggis
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 454
          • Melbourne (Mellilä)

          #19
          oleppa sitten varovainen ku vaihdat sen...
          on tosi matalat kannat niissä torxeis...
          puhdista kannat todella hyvin että avain menee pohjaan asti...
          ku katkoo tai pilaa yhden,nii saat nostaa koko imusarjan ylös...
          Ex. e39 540i -97
          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
          Ex. e36 325iA -92
          Ex. e34 540iA -94
          Ex. e30 325 2.7 eta -86
          Ex. e34 540iA -93 touring
          Ex. e32 730i -89

          Tällä mennään

          Comment

          • E34M60
            BTCF Member
            • Mar 2012
            • 110
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Ziggis View Post
            oleppa sitten varovainen ku vaihdat sen...
            on tosi matalat kannat niissä torxeis...
            puhdista kannat todella hyvin että avain menee pohjaan asti...
            ku katkoo tai pilaa yhden,nii saat nostaa koko imusarjan ylös...
            Paitsi jos pilaa sen ylänurkan helpoimmassa paikassa olevan, kuten minä eilen...
            Onneksi sai poksareilla pois.

            Eli siis komppaan ylläolevaa, täyttä asiaa.
            E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Tuossa kävin renkaita vaihdattaa siinä sitten tutkin noita etupään niveliä yms kun auto oli ylhäällä, kyllähän siellä syytä kaikenmoiseen heilumiseen tuntui olevan, isoimmat välykset ilmeisesti keskiraidetangon pallonivelissä jolla tulevat kiinni apusimpukoihin sekä raidetankoihin, saakos sen keskiraidetangon ne nivelet uusittua vai meneekö koko tanko vaihtoon? kaks sataa kL:ssä...

              Noista reaktiotangoista ja alatukivarsista kuulin että ei tarviketta kannata asentaa, pitääkö paikkansa?
              Satasella saksan ebaystä kotiovelle kaikki etupään nivelet ja koiranluut tarvikkeena vs. 260€ pelkät alatukivarret ja reaktiotangot kun alkup, tai vastaava, myöskin saksan ebay. Siis aikamoiset erot hinnoissa, kL:ssä satasen luokkaa kappale ennen tinkaamista.

              Bilsteinin sprint b8 950€ ennen tinkaamista kl:ssä (kaikki)
              Ebayssä noin 650€

              bilsteinin b4 oli jotain 450€ (kaikki) paikkeilla kl ja jostain syystä äkkiseltään katottuna kallimpi ebäyssä

              Että tällästä hintapolitiikkaa....

              saatan itse tässä vaiheessa ottaa tuon satasen setin eteen ja vaihtaa keskiraidetankoon ne pelkät nivelet jos mahdollista.

              Mielipiteitä? kommentteja?
              Tsekkaa Car Parts 24. Sieltä saat 20€ toimituskuluilla kotiovelle kaikki haluamasi tukivarret ja Lemförderinä, jolloin saat laatukamaa, eivätkä maksa niin paljoa kuin KL:stä ostettuna. Mainittakoon, että kaikki tukivarret mitä olen KL:stä E38:aan ja E39:ään hankkinut, olivat myös Lemförderiä, mutta jos joutuu useamman tukivarren hankkimaan, halvemmaksi tulee ne hankkia Car Partsista. Lisäksi tuolta saa paljon muutakin osaa ja ovat useimmiten laatumerkkiä. Älä kuitenkaan sekaannnu Meylen tukivarsiin, ovat kuraa.

              Comment

              • kemppainen8
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 88
                • Oulu

                #22
                Voisin sanoa omaani takakelkan puslia ja erektiotankojen puslia vaihtaneena että eivät kovinkaan auttaneet. Alkoi olemaan jo toivoton maantienopeuksissa kunnes vaihdoin apusimpukan helan, siihen loppui vaeltelu/onneton ohjaus. Vieläpä edullinen ja nopea vaihtaa

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5236
                  • Pirkkala

                  #23
                  Nyt auto läpäisi rekisteröintikatsastuksen muute mutta päästöt pielessä. Olikohan niin että hc oli tyhjäkäynnillä päälle 300 ja sais olla sata, sitten kierroksilla olikohan NO, joka oli myös liikaa, hc laski kierroksilla jonkinverran mutta ei tarpeeksi. Hc viittaa palamattomaan bensaan? entä tuo noki? koneessa on semmosia oireita että tyhjäkäynti ei ole tasaista, kone heilahtelee välillä eikä äänikään kuulosta tasaiselta. Tuon kai pitäisi käydä lähes värinättömästi? Kaasua painettaessa nopeasti kone ei oikein vastaa kaasuun nopeasti siis ilman kuormaa. Miettii hetken. Kovemmin kun ajaa, tuntuu että toimii paremmin, köröttelyn jälkeen "tukossa" varsinkin alakierroksilla on eroa.
                  Koneen lastu on ollut kiinni vuodesta -94, ja tehty saksassa ilmeisesti bemarilla. Ei ole mikään huijausboksi vaan se on moottorinohjausyksikön sisällä. Tarkemmin en tiedä.
                  Pakoputkessa paukkuu moottorijarrutuksessa edelleen.
                  Miten nuo vikakoodit, pitääkö nollata ensin, sitten ajella ja katsoa sitten uudestaan että on luotettava? Nollaakohan tuo ne jos ottaa akun irti yöksi?

                  tulpat vaihdoin varmuuden vuoksi, ja silmämääräisesti tarkastin puolat, ei näkynyt halkeamia. Ei vaikuttanut käyntiin millään tavalla.

                  Murheista uusimpana on luistava lukko, murikka on 750, minkätyyppinen lukko tuossa on? Revitellessä kuuluu jokin hankaava ääni, mutta en ole varma ottaako joku pohjaan vai kuuluuko perästä, lukko pitää jonkinverran mutta ei kunnolla. Onko vahinhollista jatkaa ajoa tuolla? Ajattelin pudottaa öljyt pois, näkee onko metallia seassa.
                  Takaiskarinyläpäät ja kardaanin keskilaakeri tilauksessa....
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #24
                    Lukosta menee levyt aika iisisti jos polttelee ja antaa sikaa. 750:ssa on 210mm perä.

                    Comment

                    • joonatank
                      Newbiemmer
                      • May 2012
                      • 16
                      • Lahti

                      #25
                      Anteeksi aloitus-postaajalle, kun laitan samaan topiciin kysymyksen, mutta itekin olen vasta ostanut e34-koppasen bemmin n.parisen kk sitten ja koneena on "vain" 525i.

                      Muttasiis, kertokaas viisaammat, että voiko johtua kierosta jarrulevystä, tarvikejarrupaloista vai kenties jostain muusta, kun jarruttaessa kuuluu vaimea naputtava ääni hantin puolelta ja ihan aavistuksen verran täristää rattia?
                      Renkaat on uudet ja vanteet samaten ja tasapainotettu tarkasti.(olen ite töissä rengasliikkeessä.)
                      Nosturilla nostin auton ilmaan ja jokaikinen nivel ja pusla keulasta on käyty läpi, kallistuksenvakaajan yhdystangot on uudet, iskarit ja jouset on uudet, alatukivarret on uudet.. väljää ei tunnu missään vaikka kuinka ravistelee ja rengasraudan kanssa koittaa heilutella..

                      Alkaa jo mietintämyssy savuamaan, että mistä johtuu jarruttamis-ravistaminen/"kolkotus"..??
                      käyttis/projekti: bmw e34 525i -89

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5236
                        • Pirkkala

                        #26
                        Ehdottaisin ite sitä simpukkaa tai apusimpukkaa mutta ilmeisesti 525:ssä on hammastanko?

                        jarrulevy voi toki olla syyllinen, melkein mihin vaan ravistukseen.... Itselläni ravistaa oikea levy myös hiukan, se myös vinkuu hiljaa jarrutettaessa, toinen ei

                        Levyt ei pilipalilevyinä ostettaessa paljon maksa, mutta laatu sitten on erihintaista.

                        Sorvaa vanha levy suoraksi ja kokeile auttaako?
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5236
                          • Pirkkala

                          #27
                          kellään tietoa tuosta vikakoodihommasta?
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • SushiX
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 2096
                            • ǝɓuᴉʌʎH

                            #28
                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            kellään tietoa tuosta vikakoodihommasta?
                            Muistaakseni jos otat akun kengät irti yöksi niin nollaa vikakoodit.. Viisaammat voipi korjata..

                            Originally posted by joonatank View Post
                            Anteeksi aloitus-postaajalle, kun laitan samaan topiciin kysymyksen, mutta itekin olen vasta ostanut e34-koppasen bemmin n.parisen kk sitten ja koneena on "vain" 525i.

                            Muttasiis, kertokaas viisaammat, että voiko johtua kierosta jarrulevystä, tarvikejarrupaloista vai kenties jostain muusta, kun jarruttaessa kuuluu vaimea naputtava ääni hantin puolelta ja ihan aavistuksen verran täristää rattia?
                            Renkaat on uudet ja vanteet samaten ja tasapainotettu tarkasti.(olen ite töissä rengasliikkeessä.)
                            Nosturilla nostin auton ilmaan ja jokaikinen nivel ja pusla keulasta on käyty läpi, kallistuksenvakaajan yhdystangot on uudet, iskarit ja jouset on uudet, alatukivarret on uudet.. väljää ei tunnu missään vaikka kuinka ravistelee ja rengasraudan kanssa koittaa heilutella..

                            Alkaa jo mietintämyssy savuamaan, että mistä johtuu jarruttamis-ravistaminen/"kolkotus"..??
                            Tarkasta satulan kunto.. Satulan mäntä voi helposti mennä jumiin, jolloin ravistaa ihan törkeenä.. Entisillä satuloilla ravisti ajossa aivan helvetisti, hyvä ettei kuski tippunut kyydistä pois sekä jarru satula, että levy oli ihan tulikuumat, melkein hohkasi ja haisi pahalle.. Uusilla satuloilla ravistaa hiukan tietyissä nopeuksissa tietyllä jarru polkimen painauksella, mutta uskon, että johtuu huonoista renkaista sekä vanteista..
                            E90 07 335D
                            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                            Comment

                            • E34M60
                              BTCF Member
                              • Mar 2012
                              • 110
                              • Tampere

                              #29
                              Joko vaihdoit tuon päätylaipan? Mulla tuollainen käynti johtui siitä...

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Alkoi kiskoa öljyä yhtäkkiä tuo vekotin, savua ei näy, eikä haise, eikä tipu tiellekään, ainakaan alla ei ole lammikkoa.


                              se huohotusventtiili sökö?

                              osa minulla jo on, taidan sen vaihtaa ihan huvikseen.
                              E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5236
                                • Pirkkala

                                #30
                                Joo, päätylaippa eli se separaattorivehje on vaihdettu, ei auttanut asiaan. Sitäkö tarkoitit päätylaipalla?
                                Tutkimukset jatkuu...
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎