Tuossa kävin renkaita vaihdattaa siinä sitten tutkin noita etupään niveliä yms kun auto oli ylhäällä, kyllähän siellä syytä kaikenmoiseen heilumiseen tuntui olevan, isoimmat välykset ilmeisesti keskiraidetangon pallonivelissä jolla tulevat kiinni apusimpukoihin sekä raidetankoihin, saakos sen keskiraidetangon ne nivelet uusittua vai meneekö koko tanko vaihtoon? kaks sataa kL:ssä...
Noista reaktiotangoista ja alatukivarsista kuulin että ei tarviketta kannata asentaa, pitääkö paikkansa?
Satasella saksan ebaystä kotiovelle kaikki etupään nivelet ja koiranluut tarvikkeena vs. 260€ pelkät alatukivarret ja reaktiotangot kun alkup, tai vastaava, myöskin saksan ebay. Siis aikamoiset erot hinnoissa, kL:ssä satasen luokkaa kappale ennen tinkaamista.
Bilsteinin sprint b8 950€ ennen tinkaamista kl:ssä (kaikki)
Ebayssä noin 650€
bilsteinin b4 oli jotain 450€ (kaikki) paikkeilla kl ja jostain syystä äkkiseltään katottuna kallimpi ebäyssä
Että tällästä hintapolitiikkaa....
saatan itse tässä vaiheessa ottaa tuon satasen setin eteen ja vaihtaa keskiraidetankoon ne pelkät nivelet jos mahdollista.
oleppa sitten varovainen ku vaihdat sen...
on tosi matalat kannat niissä torxeis...
puhdista kannat todella hyvin että avain menee pohjaan asti...
ku katkoo tai pilaa yhden,nii saat nostaa koko imusarjan ylös...
oleppa sitten varovainen ku vaihdat sen...
on tosi matalat kannat niissä torxeis...
puhdista kannat todella hyvin että avain menee pohjaan asti...
ku katkoo tai pilaa yhden,nii saat nostaa koko imusarjan ylös...
Paitsi jos pilaa sen ylänurkan helpoimmassa paikassa olevan, kuten minä eilen...
Onneksi sai poksareilla pois.
Tuossa kävin renkaita vaihdattaa siinä sitten tutkin noita etupään niveliä yms kun auto oli ylhäällä, kyllähän siellä syytä kaikenmoiseen heilumiseen tuntui olevan, isoimmat välykset ilmeisesti keskiraidetangon pallonivelissä jolla tulevat kiinni apusimpukoihin sekä raidetankoihin, saakos sen keskiraidetangon ne nivelet uusittua vai meneekö koko tanko vaihtoon? kaks sataa kL:ssä...
Noista reaktiotangoista ja alatukivarsista kuulin että ei tarviketta kannata asentaa, pitääkö paikkansa?
Satasella saksan ebaystä kotiovelle kaikki etupään nivelet ja koiranluut tarvikkeena vs. 260€ pelkät alatukivarret ja reaktiotangot kun alkup, tai vastaava, myöskin saksan ebay. Siis aikamoiset erot hinnoissa, kL:ssä satasen luokkaa kappale ennen tinkaamista.
Bilsteinin sprint b8 950€ ennen tinkaamista kl:ssä (kaikki)
Ebayssä noin 650€
bilsteinin b4 oli jotain 450€ (kaikki) paikkeilla kl ja jostain syystä äkkiseltään katottuna kallimpi ebäyssä
Että tällästä hintapolitiikkaa....
saatan itse tässä vaiheessa ottaa tuon satasen setin eteen ja vaihtaa keskiraidetankoon ne pelkät nivelet jos mahdollista.
Mielipiteitä? kommentteja?
Tsekkaa Car Parts 24. Sieltä saat 20€ toimituskuluilla kotiovelle kaikki haluamasi tukivarret ja Lemförderinä, jolloin saat laatukamaa, eivätkä maksa niin paljoa kuin KL:stä ostettuna. Mainittakoon, että kaikki tukivarret mitä olen KL:stä E38:aan ja E39:ään hankkinut, olivat myös Lemförderiä, mutta jos joutuu useamman tukivarren hankkimaan, halvemmaksi tulee ne hankkia Car Partsista. Lisäksi tuolta saa paljon muutakin osaa ja ovat useimmiten laatumerkkiä. Älä kuitenkaan sekaannnu Meylen tukivarsiin, ovat kuraa.
Voisin sanoa omaani takakelkan puslia ja erektiotankojen puslia vaihtaneena että eivät kovinkaan auttaneet. Alkoi olemaan jo toivoton maantienopeuksissa kunnes vaihdoin apusimpukan helan, siihen loppui vaeltelu/onneton ohjaus. Vieläpä edullinen ja nopea vaihtaa
Nyt auto läpäisi rekisteröintikatsastuksen muute mutta päästöt pielessä. Olikohan niin että hc oli tyhjäkäynnillä päälle 300 ja sais olla sata, sitten kierroksilla olikohan NO, joka oli myös liikaa, hc laski kierroksilla jonkinverran mutta ei tarpeeksi. Hc viittaa palamattomaan bensaan? entä tuo noki? koneessa on semmosia oireita että tyhjäkäynti ei ole tasaista, kone heilahtelee välillä eikä äänikään kuulosta tasaiselta. Tuon kai pitäisi käydä lähes värinättömästi? Kaasua painettaessa nopeasti kone ei oikein vastaa kaasuun nopeasti siis ilman kuormaa. Miettii hetken. Kovemmin kun ajaa, tuntuu että toimii paremmin, köröttelyn jälkeen "tukossa" varsinkin alakierroksilla on eroa.
Koneen lastu on ollut kiinni vuodesta -94, ja tehty saksassa ilmeisesti bemarilla. Ei ole mikään huijausboksi vaan se on moottorinohjausyksikön sisällä. Tarkemmin en tiedä.
Pakoputkessa paukkuu moottorijarrutuksessa edelleen.
Miten nuo vikakoodit, pitääkö nollata ensin, sitten ajella ja katsoa sitten uudestaan että on luotettava? Nollaakohan tuo ne jos ottaa akun irti yöksi?
tulpat vaihdoin varmuuden vuoksi, ja silmämääräisesti tarkastin puolat, ei näkynyt halkeamia. Ei vaikuttanut käyntiin millään tavalla.
Murheista uusimpana on luistava lukko, murikka on 750, minkätyyppinen lukko tuossa on? Revitellessä kuuluu jokin hankaava ääni, mutta en ole varma ottaako joku pohjaan vai kuuluuko perästä, lukko pitää jonkinverran mutta ei kunnolla. Onko vahinhollista jatkaa ajoa tuolla? Ajattelin pudottaa öljyt pois, näkee onko metallia seassa.
Takaiskarinyläpäät ja kardaanin keskilaakeri tilauksessa....
Anteeksi aloitus-postaajalle, kun laitan samaan topiciin kysymyksen, mutta itekin olen vasta ostanut e34-koppasen bemmin n.parisen kk sitten ja koneena on "vain" 525i.
Muttasiis, kertokaas viisaammat, että voiko johtua kierosta jarrulevystä, tarvikejarrupaloista vai kenties jostain muusta, kun jarruttaessa kuuluu vaimea naputtava ääni hantin puolelta ja ihan aavistuksen verran täristää rattia?
Renkaat on uudet ja vanteet samaten ja tasapainotettu tarkasti.(olen ite töissä rengasliikkeessä.)
Nosturilla nostin auton ilmaan ja jokaikinen nivel ja pusla keulasta on käyty läpi, kallistuksenvakaajan yhdystangot on uudet, iskarit ja jouset on uudet, alatukivarret on uudet.. väljää ei tunnu missään vaikka kuinka ravistelee ja rengasraudan kanssa koittaa heilutella..
Alkaa jo mietintämyssy savuamaan, että mistä johtuu jarruttamis-ravistaminen/"kolkotus"..??
Ehdottaisin ite sitä simpukkaa tai apusimpukkaa mutta ilmeisesti 525:ssä on hammastanko?
jarrulevy voi toki olla syyllinen, melkein mihin vaan ravistukseen.... Itselläni ravistaa oikea levy myös hiukan, se myös vinkuu hiljaa jarrutettaessa, toinen ei
Levyt ei pilipalilevyinä ostettaessa paljon maksa, mutta laatu sitten on erihintaista.
Anteeksi aloitus-postaajalle, kun laitan samaan topiciin kysymyksen, mutta itekin olen vasta ostanut e34-koppasen bemmin n.parisen kk sitten ja koneena on "vain" 525i.
Muttasiis, kertokaas viisaammat, että voiko johtua kierosta jarrulevystä, tarvikejarrupaloista vai kenties jostain muusta, kun jarruttaessa kuuluu vaimea naputtava ääni hantin puolelta ja ihan aavistuksen verran täristää rattia?
Renkaat on uudet ja vanteet samaten ja tasapainotettu tarkasti.(olen ite töissä rengasliikkeessä.)
Nosturilla nostin auton ilmaan ja jokaikinen nivel ja pusla keulasta on käyty läpi, kallistuksenvakaajan yhdystangot on uudet, iskarit ja jouset on uudet, alatukivarret on uudet.. väljää ei tunnu missään vaikka kuinka ravistelee ja rengasraudan kanssa koittaa heilutella..
Alkaa jo mietintämyssy savuamaan, että mistä johtuu jarruttamis-ravistaminen/"kolkotus"..??
Tarkasta satulan kunto.. Satulan mäntä voi helposti mennä jumiin, jolloin ravistaa ihan törkeenä.. Entisillä satuloilla ravisti ajossa aivan helvetisti, hyvä ettei kuski tippunut kyydistä pois sekä jarru satula, että levy oli ihan tulikuumat, melkein hohkasi ja haisi pahalle.. Uusilla satuloilla ravistaa hiukan tietyissä nopeuksissa tietyllä jarru polkimen painauksella, mutta uskon, että johtuu huonoista renkaista sekä vanteista..
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment