Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saa poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zorza05
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 9
    • jkl

    #61
    Tietysti nopeus on tärkeää, mutta jos toinen rengas repii pelkästään tuon vajaan 200hv:n voimalla, niin saa muuten renkaatkin erilailla kyytiä vrt 100% lukkoon. Ja pääsee lukolla mutkasta suoralle eritavalla...

    Comment

    • Skunkki^
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 688
      • Espoo

      #62
      Originally posted by zorza05 View Post
      Tietysti nopeus on tärkeää, mutta jos toinen rengas repii pelkästään tuon vajaan 200hv:n voimalla, niin saa muuten renkaatkin erilailla kyytiä vrt 100% lukkoon. Ja pääsee lukolla mutkasta suoralle eritavalla...
      Lopetan väittelemisen tähän, teet niinkuin tykkäät, mutta kokeilisit nyt ensin sillä toimivalla lukolla. Kyllä ne kummatkin renkaat silläkin pyörii samaan aikaan.
      Faktaa on se, että mitään auton osa-aluetta et paranna hitsaamalla lukon kiinni, ellei tarkoitus ole mennä vain suoraan.
      Älä nyt ainakaan sitä lukkoperää hitsaa kiinni... Katoava luonnonvara
      KIA Optima PHEV

      Exät:
      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

      Comment

      • zorza05
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 9
        • jkl

        #63
        Tarkoitus olikin selventää, että osaako joku sanoa kuinka tiukkoja lukkoja noissa on mahdollisuus olla. Ei ollut suunnitelmissa hitsata, jos tuossa on jo lukko. Mutta koitetaan ensin nuin. Kiitosta vaan.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #64
          Originally posted by zorza05 View Post
          Tarkoitus olikin selventää, että osaako joku sanoa kuinka tiukkoja lukkoja noissa on mahdollisuus olla. Ei ollut suunnitelmissa hitsata, jos tuossa on jo lukko. Mutta koitetaan ensin nuin. Kiitosta vaan.
          Vakiona 25% ja se riittää.

          Comment

          • smpovers
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2372
            • Tammela

            #65
            Originally posted by Pinxi View Post
            Kyllä se toinen rengas pyörii vaikka sielä olisi 50% lukko, tehtaalta 25%.
            Taitaapi olla jo valmiiksi hitsattu perä, joka sopinee lähinnä peltoralliin, jos edes sinnekään.
            Jos orkkislukko niin väitän että ilmassa oleva rengas ei kyllä pyöri kuin suurta voimaa käyttämällä. Ei välttämättä jaksa edes käsin pyörittää.
            Miksei hitsilukko sovi peltoautoon? Kyllähän niitä jokkiksessakin käytetään.
            Mut kyl 25%lukko(luistonrajoitin) voitta hitsilukot ja orkkis lukollista perää on kyllä varmasti vaikea hitsata 100%
            Last edited by smpovers; 16-11-2013, 00:36.
            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
            BMW 330d touring e46 -05
            Ford Cortina Mk2 1600 -70
            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

            Comment

            • Skunkki^
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 688
              • Espoo

              #66
              Originally posted by smpovers View Post
              Jos orkkislukko niin väitän että ilmassa oleva rengas ei kyllä pyöri kuin suurta voimaa käyttämällä. Ei välttämättä jaksa edes käsin pyörittää.
              Miksei hitsilukko sovi peltoautoon? Kyllähän niitä jokkiksessakin käytetään.
              Mut kyl 25%lukko(luistonrajoitin) voitta hitsilukot ja orkkis lukollista perää on kyllä varmasti vaikea hitsata 100%
              Salil eka salil vika... Mutta se siitä!
              Tokihan kemppilukko sopii peltoautoon, salli minun antaa kevyt lainaus viestistäni
              Originally posted by Pinxi View Post
              ...joka sopinee lähinnä peltoralliin, jos edes sinnekään...
              Ja jokkisautot vertailuna ei oikein toimi. Moniko olisi valmis panostamaan ihka oikean, toimivan ja paremman lukkoperän myyntipakolliseen halpaan jokkisautoon,
              kun kemppikin toimii tässä tarkoituksessa aivan riittävän hyvin.
              Ei se silti siitä parempaa tee, varsinkin kun zorzan autosta jo toimiva lukkoperä löytyy. Totesit näin itsekin viestissäsi.
              Last edited by Skunkki^; 16-11-2013, 01:16.
              KIA Optima PHEV

              Exät:
              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                #67
                Kiinnitin huomiota kommenttin "jos edes sinnekkään". Kyllähän se 100% on peltoautossa parempi kun täysin avoin.. Ja 25%"lukko" on parempi kun kemppi jonka eipäilit siinä autossa olevan kun pyörää ei pysty pyörittään kun vain toinen pyörä on ilmassa..
                Miks jokkikseen hitsataan lukkoja jos avoin olis parempi?


                Mutta olen sitä mieltä edelleen. Kemppi lukko tietysti lukottaa jos toinen rengas on ilmassa. 25%lukkon huomaa myös käsin kierrettäessä kun toinen takapyörä on ilmassa. Ei sitä pyörää mitenkään helppo ole pyörittää jos siinä orkkislukko on.
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  #68
                  Miten perästä saa välityksen selville?
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • zorza05
                    Newbiemmer
                    • Mar 2011
                    • 9
                    • jkl

                    #69
                    Kysästään nyt, kun on viisaita paikalla (), että onko tuossa perässä mitään ulkoisia merkkejä viitaten lukkoperään? Mistä asian voisi varmistaa.

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 776
                      • Gallia = Kinnula

                      #70
                      Originally posted by zorza05 View Post
                      Kysästään nyt, kun on viisaita paikalla (), että onko tuossa perässä mitään ulkoisia merkkejä viitaten lukkoperään? Mistä asian voisi varmistaa.
                      On, mikäli alkuperäinen kilpi on paikoillaan yhden takakannen pultin alla.

                      Kilvestä löytyy numerosarja sekä välityssuhde ja mahdollinen S kirjain ennen välityssuhdetta, tämä tarkoittaa lukkoa.

                      Jos kilpi on kadonnut niin katso löytyiskö murikan päältä maalattu S kirjain.
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #71
                        Originally posted by zorza05 View Post
                        Kysästään nyt, kun on viisaita paikalla (), että onko tuossa perässä mitään ulkoisia merkkejä viitaten lukkoperään? Mistä asian voisi varmistaa.
                        Tyyppikilvessä kirjain S.

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          #72
                          Originally posted by smpovers View Post
                          Kiinnitin huomiota kommenttin "jos edes sinnekkään". Kyllähän se 100% on peltoautossa parempi kun täysin avoin.. Ja 25%"lukko" on parempi kun kemppi jonka eipäilit siinä autossa olevan kun pyörää ei pysty pyörittään kun vain toinen pyörä on ilmassa..
                          Miks jokkikseen hitsataan lukkoja jos avoin olis parempi?
                          No mutta sittenhän me olemme täysin samaa mieltä, ehken vaan ilmaissut itseäni tarpeeksi selkeästi
                          Kemppi päihittää avoimen perän lähes kaikessa räppäilyssä jos ei kaupunkisuhailua ja oikeasti kovaa radalla ajoa lasketa.
                          Lukko taas vie ajettavuudellaan kemppiä 6-0. Tähän viittasin "jos edes sinnekään" lausahduksella.

                          Originally posted by Pikkuvelii View Post
                          Miten perästä saa välityksen selville?
                          Välitykset lukee perän takakannesta törröttävässä tyyppilätkässä.
                          Jos lätkä on kadonnut, suuntaa antavan välityksen pystyy laskemaan moottorin kierroksista mikäli vaihteiston tyyppi on tiedossa.
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            #73
                            Lätkä löytyy niin onnistuu helposti. Peräkin vielä pöydällä.
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎