memebuy23buy

Kolina ongelma ja muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Micce///M
    replied
    Jos nyt yhtään ymmärsin mikä on se todellinen ongelma, niin veikkaampa että reaktiotangot pitää myös vaihtaa leimalle. Toki onhan se hyvä myös katsoa ennen leimaa että iskarit on kiinni ja jarrusatulat tallessa.

    Ja samalla vaivalla vaihtaa melkeimpä uudet raidetangon päät, kun ne säädöt on kuitenkin kiinni kun tauti. Ja monesti paras lääke on hakea parilla kympillä uudet kaupasta ja ottaa vanhat rälläkällä irti.

    Leave a comment:


  • Justabanana
    replied
    Jos katsastus on kerran edessä, niin mikset vie suoraan leimalle? Siellä on hyvät vehkeet joilla ne rynkyttää kaikki väljät esille. Otat vikalistan, korjaat mitä on listattu / viet kaverille joka korjaa (). Sitten on auto kunnossa, eikä tarvi yhtään arpoa.

    (Tiedän, että näihin triideihin on ihan turha neuvoa mitään. Purkauduimpahan vaan, nyt siirryn taustalle seuraamaan ja mussuttamaan popkornia.)

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Tare valvoo yöt ja nukkuu päivät, niin missäs välissä se kerkeis autoa rassaa. Taas tullu postia aamuun asti :think Ottasit jo tare ittees niskasta kiinni ja lopeta virtuaaliremontti.
    pyh, nytkin hereil, ja heräsin viime yön 12 aikoihin ilalla, saanu enään nukkutua. ja jotkut käy sentää töis

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Eihän tuossa ole kun kaks todennäköistä vikaa:
    1) iskarin yläpäät
    2) Jarrusatulan pultit löysällä.

    Todellisuudessa: Tarkastamiseen menee noin 2min + työkalujen etsintä.
    Virtuaalisesti: n+1 päivää.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by GARFFi View Post
    Ei se vaan voi olla niin vaikeaa..

    1. Ota ketjun vastauksista ja neuvoista mahdolliset vikakohdat ylös paperille. (Ettei tarvi täällä kokoajan päteä ja kysyä samoja mahdollisia vikoja)
    2. Vuokraa/varaa/mene kaverin halliin pientä korvausta vastaan tai sitten teet pihalla kun on keliä.
    3. Käy paperilla olevat asiat läpi huolellisesti vaikka yksin tai kaverin kanssa.



    Ei ne mitään tehtyjä vielä ole, jos yhtään sua tunnen. Olet hommannut ne osat ja vielä taistelet netin syövereissä virtuaalivaihtoa paikalleen.

    Tare valvoo yöt ja nukkuu päivät, niin missäs välissä se kerkeis autoa rassaa. Taas tullu postia aamuun asti :think Ottasit jo tare ittees niskasta kiinni ja lopeta virtuaaliremontti.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Ei se vaan voi olla niin vaikeaa..

    1. Ota ketjun vastauksista ja neuvoista mahdolliset vikakohdat ylös paperille. (Ettei tarvi täällä kokoajan päteä ja kysyä samoja mahdollisia vikoja)
    2. Vuokraa/varaa/mene kaverin halliin pientä korvausta vastaan tai sitten teet pihalla kun on keliä.
    3. Käy paperilla olevat asiat läpi huolellisesti vaikka yksin tai kaverin kanssa.

    Originally posted by TareJR View Post
    eli tehdyt jo:

    Jarruvalon kytkin
    Sulakkeiten vaihto
    Ei ne mitään tehtyjä vielä ole, jos yhtään sua tunnen. Olet hommannut ne osat ja vielä taistelet netin syövereissä virtuaalivaihtoa paikalleen.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Betrunken View Post
    Tare paljon sulla veisi polttonestetä tuoda ens sunnuntaiksi bemarisi lähelle vantaan jumboa?
    Saan hommattua nosturin niin voin tutkia sitä ilmaiseksi sunnuntaina.

    Vastaa privaan niin ei tule paskaa tähän.
    Edit: Otan vaikka kaverin mukaan jolla on näitä viisi kappaletta ollut E34:sia ollut niin saadaan kokemusta mukaan siihenkin. jos tarve vaatii.
    No ei noi auraus kulmat paljoo heitele mut vähän kuiteskin.

    Mutta sori OT.

    Mennääs taas tähän asiaa, ja tosiaanki nyt on tilattu toi peruutusvalon kytkin. Sulakketki vaihettu ja laitettu oikeat.

    eli tehdyt jo:

    Jarruvalon kytkin
    Sulakkeiten vaihto
    Last edited by tonnizi; 03-10-2012, 05:56.

    Leave a comment:


  • Betrunken
    replied
    Tare paljon sulla veisi polttonestetä tuoda ens sunnuntaiksi bemarisi lähelle vantaan jumboa?
    Saan hommattua nosturin niin voin tutkia sitä ilmaiseksi sunnuntaina.

    Vastaa privaan niin ei tule paskaa tähän.
    Edit: Otan vaikka kaverin mukaan jolla on näitä viisi kappaletta ollut E34:sia ollut niin saadaan kokemusta mukaan siihenkin. jos tarve vaatii.
    Last edited by Betrunken; 03-10-2012, 05:16. Reason: asd

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Betrunken View Post
    Ensiänikin, ne kaverit eivät paljoa korjaa välystä. Kun viedään kavereille joita noita mittaa pelkästään niin alustan pitää olla tiptop kunnossa.
    Näin ainakin omassa korjaamo aikana että ennen bokan autoa kun ruvettiin tutkimaan niin vitumoinen välysten etsiminen koska jos yksi on väljä niin muutkin voivat olla ja sen perusteella säädettään kulmat. Kaikki voivat olla vituillaan. Mutta yleensä kelpaa että auruauskulmat ovat helpostisäädettiväissä eli uusittu vähänaikaan sitten.

    Edit:Mutta JOS haetaan bemaria niin kaikki välykset pitää olla pois. Niin faija sanoi kun kunnosti kerran E28 520i isolla rahalla niin auton siitä sai mutta sen jälkeen alkoi maksaa liikaa... Kun etsitään huippukuntoista monen vuodenjälkeen.
    Tuotatuoki, mut täs se onki ku toi kolina alkanu ton jarru palojen vaihdon jälkee ja alustan vaihon jälkeen suunilleen.

    Leave a comment:


  • Betrunken
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Raidetangot vaihto jo tehty, ja tiedoks, se on koht myöhästä jos meinnaa viel tän 1 - 2 kk aikana liikua tol, meinnan katoin äsken papereista niin enskuun 5 päivä olis katsastus päivä. ja kokemus kaipuu puhuu niin katsastus mies kun sanoo auraus kulmistakin. ja tos on yks kaveri fixukselta jne töis niin vois silt kysästä haluisko se samal katoo noi että siel ei oo välystä missään.
    Ensiänikin, ne kaverit eivät paljoa korjaa välystä. Kun viedään kavereille joita noita mittaa pelkästään niin alustan pitää olla tiptop kunnossa.
    Näin ainakin omassa korjaamo aikana että ennen bokan autoa kun ruvettiin tutkimaan niin vitumoinen välysten etsiminen koska jos yksi on väljä niin muutkin voivat olla ja sen perusteella säädettään kulmat. Kaikki voivat olla vituillaan. Mutta yleensä kelpaa että auruauskulmat ovat helpostisäädettiväissä eli uusittu vähänaikaan sitten.

    Edit:Mutta JOS haetaan bemaria niin kaikki välykset pitää olla pois. Niin faija sanoi kun kunnosti kerran E28 520i isolla rahalla niin auton siitä sai mutta sen jälkeen alkoi maksaa liikaa... Kun etsitään huippukuntoista monen vuodenjälkeen.
    Last edited by Betrunken; 03-10-2012, 04:59. Reason: asd

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Betrunken View Post
    ÄLÄ SÄÄDÄTÄ PYÖRÄNKULMIA ENNEN KUN KAIKKI VÄLJÄT ON POISSA!!
    ääni lähtee kun yrittää karjua näytin läpi.
    Eli siis ennen kun menet tuonne niin käytä et alustassa ei ole mitään väljää koska sitten säätö on turhan paska homma.

    P.S:Raidetangopäät kannattaa uusia ennenkun mänet niitä säädyttää.
    Raidetangot vaihto jo tehty, ja tiedoks, se on koht myöhästä jos meinnaa viel tän 1 - 2 kk aikana liikua tol, meinnan katoin äsken papereista niin enskuun 5 päivä olis katsastus päivä. ja kokemus kaipuu puhuu niin katsastus mies kun sanoo auraus kulmistakin. ja tos on yks kaveri fixukselta jne töis niin vois silt kysästä haluisko se samal katoo noi että siel ei oo välystä missään.

    Leave a comment:


  • Betrunken
    replied
    ÄLÄ SÄÄDÄTÄ PYÖRÄNKULMIA ENNEN KUN KAIKKI VÄLJÄT ON POISSA!!
    ääni lähtee kun yrittää karjua näytin läpi.
    Eli siis ennen kun menet tuonne niin käytä et alustassa ei ole mitään väljää koska sitten säätö on turhan paska homma.

    P.S:Raidetangopäät kannattaa uusia ennenkun mänet niitä säädyttää.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Betrunken View Post
    Nonni, täällähän jo monet heput sanoneet tuota syyksi monta päivää jo sitten. Miksi ihmeessä piti vielä soitella jonnekin kun olisit kuunnelut BTCF:läisiä!?

    Vaiko luuletko tosissaan et me täällä vittuillaan sulle ja sanotaan vääriä syyksi, mä ainakin pyrin sen mukaan neuvomaan sinua kun sinulla ei ole näistä niin paljon kokemusta et saisit bemarisi siihen kuntoon et olisi kiva ajella!

    Mutta älä nytten vitussa kysy et "mitä muuta veikkaatte" vaan sanon tuohon että lue koko hemetin topikki ulkoa ja sisäistä se, jos et sisäistä niin->

    Hae ammattimies paikalle ja sano että lukee ja ymmärtää, anna sen mennä laittaa autosi kuntoon!
    Edit:Sori mun angst mutta mä en ole hjumalassa, mitää en ole jnunut tänään
    , No täl viikol tai ens viikol hakee ne abs anturit ja tuulilasin pyhkijän varret ja sit auraus kulmat säädätää, jos toi tuki ny tulee täl viikol tai ensviikol, ja sit kysästä tolt yhelt kaverin iskältä haluisko se hitsaa mulle noi pohjan vanhat paikkat jos tarviaa ja sit hitsaa yhen reijän umpee katsastusta varten. Sitten se olis katsastus kunnos suurin piirtein.

    Mutta lista siis menee suunileen näin:

    ABS-anturit
    Aurauskulmat
    Pohjan vanhoijen paikkoijen hitsaus ja yhen reijän umpeen hitsaaminen
    Valojen säätö ( niin ei tule valitamista tuosakaa sit katsastus mieheltä)

    Jarruvalon kytkin (vaihdettu)

    Sit pitäs ainakin olla kyl katsastus kunnos ja saada pitkä leima

    PS: Kulutuskin laski aika kivasti ku sai perä välitykset vakioks, nyt on kieros luvut 120 km/h:n vauhdissa 3 tonnia.
    Last edited by tonnizi; 03-10-2012, 04:31.

    Leave a comment:


  • Betrunken
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Tos parin bmw korjaajan kansa jutellin täs mäntsäläs niin sanovat että epäilee aika vahvasti tota kolinan syytä hidasteissa / töysyistä ajaessa, että taka ja etu jousien yläpäät ovat löystyny, ja kun auraus kulmat on vähän vittuilaan ku kuuluu pieni kolahdus ku kääntääki rattia. ja sit toi kun painaa jarrua ja päästää ja painaa jarrua niin se kolina kans epäilevät vahavsti että olis vähän jarrusatula löysäl siis että ei oo ne pultit kireellä siel.
    Nonni, täällähän jo monet heput sanoneet tuota syyksi monta päivää jo sitten. Miksi ihmeessä piti vielä soitella jonnekin kun olisit kuunnelut BTCF:läisiä!?

    Vaiko luuletko tosissaan et me täällä vittuillaan sulle ja sanotaan vääriä syyksi, mä ainakin pyrin sen mukaan neuvomaan sinua kun sinulla ei ole näistä niin paljon kokemusta et saisit bemarisi siihen kuntoon et olisi kiva ajella!

    Mutta älä nytten vitussa kysy et "mitä muuta veikkaatte" vaan sanon tuohon että lue koko hemetin topikki ulkoa ja sisäistä se, jos et sisäistä niin->

    Hae ammattimies paikalle ja sano että lukee ja ymmärtää, anna sen mennä laittaa autosi kuntoon!
    Edit:Sori mun angst mutta mä en ole hjumalassa, mitää en ole jnunut tänään
    Last edited by Betrunken; 03-10-2012, 03:22. Reason: asd

    Leave a comment:

Working...
X