Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolina ongelma ja muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    #61
    Satoi tai paistoi tai kun ei sada. Lenkkiavain tai räikkä käteen ja siihen sopiva hylsy. Menet ja tarkastat ne iskarin yläpäiden kiinnitykset ja mahdollisesti jos jollain pulttipyssy niin iskarin keskimuttereiden kiristys tai tarkasta edes onko ne kiinni. Ei kovin kummoisia tiloja tarvitse eikä kovin suurta työpanosta saatika arpomista.
    Ehkä turhaa suunnata pyöränkulmia jos jossain edelleen välystä jos ei sitten ole tosiaan joku pulttiliitos löysällä.

    Ja siis jos joku kolisee niin melko varmasti siellä on joku liitos löysälle jäänyt tai joku pusla tai vastaava paskana. Pitäs ehkä itse jaksaa tutkiskella jonkun verran edes. Ja onhan ne iskarit/jouset kasattu oikein? Ei jäänyt mitään kouraan asennuksen tiimellyksessä ja sitten mietit että mistäköhän jäi nämä ja keksit niille paremman kohteen vaikka roskapönttöön heittäen?
    Last edited by Haju69; 02-10-2012, 13:36.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #62
      Ja kyllä, se peruutusvalon kytkin on manuaalissa (Getrag 260) pituussuunnassa vaihdelaatikon keskivaiheilla, oikealla puolella, suhteellisen ylhäällä laatikon ja vaihdetunnelin välissä, vaihdelaatikon ainoa anturi, kaksi johtoa menee.

      Ryömit auton alle, irroitat johdot ko. kytkimestä, ja yhdistät ne hyppylangalla. Nyt jos peruutusvalot palavat virrat päällä, niin vaihdat sen peruutusvalon kytkimen. Hintaa ko. kytkimellä on n.10e.

      Kytkimen irroitukseen 17 tai 19mm kiintoavain, jos muistan oikein. Auton tunkkaamisen jälkeen vaihto/testausaika alle 10min.

      HUOM! Kytkimen tyyppi on vaihtunut v. 91 varrella eli tilaa uusi kytkin samalla varaosanumerolla, mikä on vanhassa! Näissä kahdessa kytkimessä on erilaiset liittimet, eikä alkuperäinen johdotus sovi ristiin.
      Last edited by Klasu-; 02-10-2012, 14:50.

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #63
        Originally posted by Klasu- View Post
        Ja kyllä, se peruutusvalon kytkin on manuaalissa (Getrag 260) pituussuunnassa vaihdelaatikon keskivaiheilla, oikealla puolella, suhteellisen ylhäällä laatikon ja vaihdetunnelin välissä, vaihdelaatikon ainoa anturi, kaksi johtoa menee.

        Ryömit auton alle, irroitat johdot ko. kytkimestä, ja yhdistät ne hyppylangalla. Nyt jos peruutusvalot palavat virrat päällä, niin vaihdat sen peruutusvalon kytkimen. Hintaa ko. kytkimellä on n.10e.

        Kytkimen irroitukseen 17 tai 19mm kiintoavain, jos muistan oikein. Auton tunkkaamisen jälkeen vaihto/testausaika alle 10min.

        HUOM! Kytkimen tyyppi on vaihtunut v. 91 varrella eli tilaa uusi kytkin samalla varaosanumerolla, mikä on vanhassa! Näissä kahdessa kytkimessä on erilaiset liittimet, eikä alkuperäinen johdotus sovi ristiin.
        juup, Tämä on hyvä tietää, autaa aika paljon tos perutamisessa pimellä. Tällästä se Schmiedmann tarjoaa: Reversing light switch M12X1.5 manual transmission

        http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...irto/sivu6.htm tolta sivulta se ylin.

        Tos parin bmw korjaajan kansa jutellin täs mäntsäläs niin sanovat että epäilee aika vahvasti tota kolinan syytä hidasteissa / töysyistä ajaessa, että taka ja etu jousien yläpäät ovat löystyny, ja kun auraus kulmat on vähän vittuilaan ku kuuluu pieni kolahdus ku kääntääki rattia. ja sit toi kun painaa jarrua ja päästää ja painaa jarrua niin se kolina kans epäilevät vahavsti että olis vähän jarrusatula löysäl siis että ei oo ne pultit kireellä siel.
        Last edited by tonnizi; 03-10-2012, 02:41.
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • Betrunken
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 458
          • Vantaa

          #64
          Originally posted by TareJR View Post
          Tos parin bmw korjaajan kansa jutellin täs mäntsäläs niin sanovat että epäilee aika vahvasti tota kolinan syytä hidasteissa / töysyistä ajaessa, että taka ja etu jousien yläpäät ovat löystyny, ja kun auraus kulmat on vähän vittuilaan ku kuuluu pieni kolahdus ku kääntääki rattia. ja sit toi kun painaa jarrua ja päästää ja painaa jarrua niin se kolina kans epäilevät vahavsti että olis vähän jarrusatula löysäl siis että ei oo ne pultit kireellä siel.
          Nonni, täällähän jo monet heput sanoneet tuota syyksi monta päivää jo sitten. Miksi ihmeessä piti vielä soitella jonnekin kun olisit kuunnelut BTCF:läisiä!?

          Vaiko luuletko tosissaan et me täällä vittuillaan sulle ja sanotaan vääriä syyksi, mä ainakin pyrin sen mukaan neuvomaan sinua kun sinulla ei ole näistä niin paljon kokemusta et saisit bemarisi siihen kuntoon et olisi kiva ajella!

          Mutta älä nytten vitussa kysy et "mitä muuta veikkaatte" vaan sanon tuohon että lue koko hemetin topikki ulkoa ja sisäistä se, jos et sisäistä niin->

          Hae ammattimies paikalle ja sano että lukee ja ymmärtää, anna sen mennä laittaa autosi kuntoon!
          Edit:Sori mun angst mutta mä en ole hjumalassa, mitää en ole jnunut tänään
          Last edited by Betrunken; 03-10-2012, 04:22. Reason: asd
          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
          EX:
          -Bmw E28 518i
          -Saab 9000
          -Lada 2105
          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

          Comment

          • tonnizi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1501
            • Mäntsälä

            #65
            Originally posted by Betrunken View Post
            Nonni, täällähän jo monet heput sanoneet tuota syyksi monta päivää jo sitten. Miksi ihmeessä piti vielä soitella jonnekin kun olisit kuunnelut BTCF:läisiä!?

            Vaiko luuletko tosissaan et me täällä vittuillaan sulle ja sanotaan vääriä syyksi, mä ainakin pyrin sen mukaan neuvomaan sinua kun sinulla ei ole näistä niin paljon kokemusta et saisit bemarisi siihen kuntoon et olisi kiva ajella!

            Mutta älä nytten vitussa kysy et "mitä muuta veikkaatte" vaan sanon tuohon että lue koko hemetin topikki ulkoa ja sisäistä se, jos et sisäistä niin->

            Hae ammattimies paikalle ja sano että lukee ja ymmärtää, anna sen mennä laittaa autosi kuntoon!
            Edit:Sori mun angst mutta mä en ole hjumalassa, mitää en ole jnunut tänään
            , No täl viikol tai ens viikol hakee ne abs anturit ja tuulilasin pyhkijän varret ja sit auraus kulmat säädätää, jos toi tuki ny tulee täl viikol tai ensviikol, ja sit kysästä tolt yhelt kaverin iskältä haluisko se hitsaa mulle noi pohjan vanhat paikkat jos tarviaa ja sit hitsaa yhen reijän umpee katsastusta varten. Sitten se olis katsastus kunnos suurin piirtein.

            Mutta lista siis menee suunileen näin:

            ABS-anturit
            Aurauskulmat
            Pohjan vanhoijen paikkoijen hitsaus ja yhen reijän umpeen hitsaaminen
            Valojen säätö ( niin ei tule valitamista tuosakaa sit katsastus mieheltä)

            Jarruvalon kytkin (vaihdettu)

            Sit pitäs ainakin olla kyl katsastus kunnos ja saada pitkä leima

            PS: Kulutuskin laski aika kivasti ku sai perä välitykset vakioks, nyt on kieros luvut 120 km/h:n vauhdissa 3 tonnia.
            Last edited by tonnizi; 03-10-2012, 05:31.
            Social Media:
            - Twitter
            - Instagram
            - Twitch

            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

            Nykyinen:
            E61 530d -04
            Ex:
            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

            Comment

            • Betrunken
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 458
              • Vantaa

              #66
              ÄLÄ SÄÄDÄTÄ PYÖRÄNKULMIA ENNEN KUN KAIKKI VÄLJÄT ON POISSA!!
              ääni lähtee kun yrittää karjua näytin läpi.
              Eli siis ennen kun menet tuonne niin käytä et alustassa ei ole mitään väljää koska sitten säätö on turhan paska homma.

              P.S:Raidetangopäät kannattaa uusia ennenkun mänet niitä säädyttää.
              Citroen ZX "Sacrebleu" edition
              EX:
              -Bmw E28 518i
              -Saab 9000
              -Lada 2105
              Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                #67
                Originally posted by Betrunken View Post
                ÄLÄ SÄÄDÄTÄ PYÖRÄNKULMIA ENNEN KUN KAIKKI VÄLJÄT ON POISSA!!
                ääni lähtee kun yrittää karjua näytin läpi.
                Eli siis ennen kun menet tuonne niin käytä et alustassa ei ole mitään väljää koska sitten säätö on turhan paska homma.

                P.S:Raidetangopäät kannattaa uusia ennenkun mänet niitä säädyttää.
                Raidetangot vaihto jo tehty, ja tiedoks, se on koht myöhästä jos meinnaa viel tän 1 - 2 kk aikana liikua tol, meinnan katoin äsken papereista niin enskuun 5 päivä olis katsastus päivä. ja kokemus kaipuu puhuu niin katsastus mies kun sanoo auraus kulmistakin. ja tos on yks kaveri fixukselta jne töis niin vois silt kysästä haluisko se samal katoo noi että siel ei oo välystä missään.
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • Betrunken
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 458
                  • Vantaa

                  #68
                  Originally posted by TareJR View Post
                  Raidetangot vaihto jo tehty, ja tiedoks, se on koht myöhästä jos meinnaa viel tän 1 - 2 kk aikana liikua tol, meinnan katoin äsken papereista niin enskuun 5 päivä olis katsastus päivä. ja kokemus kaipuu puhuu niin katsastus mies kun sanoo auraus kulmistakin. ja tos on yks kaveri fixukselta jne töis niin vois silt kysästä haluisko se samal katoo noi että siel ei oo välystä missään.
                  Ensiänikin, ne kaverit eivät paljoa korjaa välystä. Kun viedään kavereille joita noita mittaa pelkästään niin alustan pitää olla tiptop kunnossa.
                  Näin ainakin omassa korjaamo aikana että ennen bokan autoa kun ruvettiin tutkimaan niin vitumoinen välysten etsiminen koska jos yksi on väljä niin muutkin voivat olla ja sen perusteella säädettään kulmat. Kaikki voivat olla vituillaan. Mutta yleensä kelpaa että auruauskulmat ovat helpostisäädettiväissä eli uusittu vähänaikaan sitten.

                  Edit:Mutta JOS haetaan bemaria niin kaikki välykset pitää olla pois. Niin faija sanoi kun kunnosti kerran E28 520i isolla rahalla niin auton siitä sai mutta sen jälkeen alkoi maksaa liikaa... Kun etsitään huippukuntoista monen vuodenjälkeen.
                  Last edited by Betrunken; 03-10-2012, 05:59. Reason: asd
                  Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                  EX:
                  -Bmw E28 518i
                  -Saab 9000
                  -Lada 2105
                  Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                  Comment

                  • tonnizi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1501
                    • Mäntsälä

                    #69
                    Originally posted by Betrunken View Post
                    Ensiänikin, ne kaverit eivät paljoa korjaa välystä. Kun viedään kavereille joita noita mittaa pelkästään niin alustan pitää olla tiptop kunnossa.
                    Näin ainakin omassa korjaamo aikana että ennen bokan autoa kun ruvettiin tutkimaan niin vitumoinen välysten etsiminen koska jos yksi on väljä niin muutkin voivat olla ja sen perusteella säädettään kulmat. Kaikki voivat olla vituillaan. Mutta yleensä kelpaa että auruauskulmat ovat helpostisäädettiväissä eli uusittu vähänaikaan sitten.

                    Edit:Mutta JOS haetaan bemaria niin kaikki välykset pitää olla pois. Niin faija sanoi kun kunnosti kerran E28 520i isolla rahalla niin auton siitä sai mutta sen jälkeen alkoi maksaa liikaa... Kun etsitään huippukuntoista monen vuodenjälkeen.
                    Tuotatuoki, mut täs se onki ku toi kolina alkanu ton jarru palojen vaihdon jälkee ja alustan vaihon jälkeen suunilleen.
                    Social Media:
                    - Twitter
                    - Instagram
                    - Twitch

                    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                    Nykyinen:
                    E61 530d -04
                    Ex:
                    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                    Comment

                    • Betrunken
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 458
                      • Vantaa

                      #70
                      Tare paljon sulla veisi polttonestetä tuoda ens sunnuntaiksi bemarisi lähelle vantaan jumboa?
                      Saan hommattua nosturin niin voin tutkia sitä ilmaiseksi sunnuntaina.

                      Vastaa privaan niin ei tule paskaa tähän.
                      Edit: Otan vaikka kaverin mukaan jolla on näitä viisi kappaletta ollut E34:sia ollut niin saadaan kokemusta mukaan siihenkin. jos tarve vaatii.
                      Last edited by Betrunken; 03-10-2012, 06:16. Reason: asd
                      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                      EX:
                      -Bmw E28 518i
                      -Saab 9000
                      -Lada 2105
                      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        #71
                        Originally posted by Betrunken View Post
                        Tare paljon sulla veisi polttonestetä tuoda ens sunnuntaiksi bemarisi lähelle vantaan jumboa?
                        Saan hommattua nosturin niin voin tutkia sitä ilmaiseksi sunnuntaina.

                        Vastaa privaan niin ei tule paskaa tähän.
                        Edit: Otan vaikka kaverin mukaan jolla on näitä viisi kappaletta ollut E34:sia ollut niin saadaan kokemusta mukaan siihenkin. jos tarve vaatii.
                        No ei noi auraus kulmat paljoo heitele mut vähän kuiteskin.

                        Mutta sori OT.

                        Mennääs taas tähän asiaa, ja tosiaanki nyt on tilattu toi peruutusvalon kytkin. Sulakketki vaihettu ja laitettu oikeat.

                        eli tehdyt jo:

                        Jarruvalon kytkin
                        Sulakkeiten vaihto
                        Last edited by tonnizi; 03-10-2012, 06:56.
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5546
                          • Kankaanpää

                          #72
                          Ei se vaan voi olla niin vaikeaa..

                          1. Ota ketjun vastauksista ja neuvoista mahdolliset vikakohdat ylös paperille. (Ettei tarvi täällä kokoajan päteä ja kysyä samoja mahdollisia vikoja)
                          2. Vuokraa/varaa/mene kaverin halliin pientä korvausta vastaan tai sitten teet pihalla kun on keliä.
                          3. Käy paperilla olevat asiat läpi huolellisesti vaikka yksin tai kaverin kanssa.

                          Originally posted by TareJR View Post
                          eli tehdyt jo:

                          Jarruvalon kytkin
                          Sulakkeiten vaihto
                          Ei ne mitään tehtyjä vielä ole, jos yhtään sua tunnen. Olet hommannut ne osat ja vielä taistelet netin syövereissä virtuaalivaihtoa paikalleen.
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #73
                            Originally posted by GARFFi View Post
                            Ei se vaan voi olla niin vaikeaa..

                            1. Ota ketjun vastauksista ja neuvoista mahdolliset vikakohdat ylös paperille. (Ettei tarvi täällä kokoajan päteä ja kysyä samoja mahdollisia vikoja)
                            2. Vuokraa/varaa/mene kaverin halliin pientä korvausta vastaan tai sitten teet pihalla kun on keliä.
                            3. Käy paperilla olevat asiat läpi huolellisesti vaikka yksin tai kaverin kanssa.



                            Ei ne mitään tehtyjä vielä ole, jos yhtään sua tunnen. Olet hommannut ne osat ja vielä taistelet netin syövereissä virtuaalivaihtoa paikalleen.

                            Tare valvoo yöt ja nukkuu päivät, niin missäs välissä se kerkeis autoa rassaa. Taas tullu postia aamuun asti :think Ottasit jo tare ittees niskasta kiinni ja lopeta virtuaaliremontti.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • MarQu
                              Moderator
                              • Mar 2006
                              • 5519
                              • Vaasa

                              #74
                              Eihän tuossa ole kun kaks todennäköistä vikaa:
                              1) iskarin yläpäät
                              2) Jarrusatulan pultit löysällä.

                              Todellisuudessa: Tarkastamiseen menee noin 2min + työkalujen etsintä.
                              Virtuaalisesti: n+1 päivää.
                              sigpic

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                #75
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Tare valvoo yöt ja nukkuu päivät, niin missäs välissä se kerkeis autoa rassaa. Taas tullu postia aamuun asti :think Ottasit jo tare ittees niskasta kiinni ja lopeta virtuaaliremontti.
                                pyh, nytkin hereil, ja heräsin viime yön 12 aikoihin ilalla, saanu enään nukkutua. ja jotkut käy sentää töis
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎