Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m50 automaatti Sammuu kesken ajon. Nyt ei lainkaan käynnisty?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • late^^^
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 58

    E34 m50 automaatti Sammuu kesken ajon. Nyt ei lainkaan käynnisty?

    Eli Yhtäkkiä ilman mitään varoitusta sammuu ja laatikonvikavalo jää palamaan,hetken päästä käynnistyy taas ja pääsee ajaan kotiin..Sammui toisen kerran melkein pihassa.
    Tämän jälkeen tekee suht kovan nykäyksen kun kytkee pakin tai D-vaihteen.
    Myös kierroksia vaatii hieman enemmän kuin ennen että lähtee liikkeelle. JA kaikki tosiaan tapahtu täysin yks kaks?
    Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

    M50 ja zf5hp18 laatikko
    Last edited by late^^^; 04-10-2012, 14:22.
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2100
    • ǝɓuᴉʌʎH

    #2
    Originally posted by late^^^ View Post
    Eli Yhtäkkiä ilman mitään varoitusta sammuu ja laatikonvikavalo jää palamaan,hetken päästä käynnistyy taas ja pääsee ajaan kotiin..Sammui toisen kerran melkein pihassa.
    Tämän jälkeen tekee suht kovan nykäyksen kun kytkee pakin tai D-vaihteen.
    Myös kierroksia vaatii hieman enemmän kuin ennen että lähtee liikkeelle. JA kaikki tosiaan tapahtu täysin yks kaks?
    Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

    M50 ja zf5hp18 laatikko
    En ole koskaan kuullut, että laatikko vika sammuttaa auton.. Missäs kunnossa moottorin sekä laatikon tukikumit on? Jos ei ole tietoa milloin vaihdettua saati missä kunnossa on niin tilaisin uudet.

    Laatikkoon varmaan olisi hyvä vaihtaa uudet öljyt, yrittää vähän huuhdella laatikkoa, uusia filtteri jne..
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • Betrunken
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 458
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by SushiX View Post
      En ole koskaan kuullut, että laatikko vika sammuttaa auton.. Missäs kunnossa moottorin sekä laatikon tukikumit on? Jos ei ole tietoa milloin vaihdettua saati missä kunnossa on niin tilaisin uudet.

      Laatikkoon varmaan olisi hyvä vaihtaa uudet öljyt, yrittää vähän huuhdella laatikkoa, uusia filtteri jne..
      Faija aikoinaan kävi koeajamassa E34 520iA touringia... Faija lähti eka sitä tyypittää ja sanoi että kulkee kun junan vessa toin E28:n jälkeen ja ilmastoitu ku oli niin sekin vielä sitä plussaa antoi.

      Mä sitten et anna sille vähän kickdownia, ei osanut niin me sitten vaihdettaan puolessa välissä kuskia ja mä hyppään rattiin niin KD kaasu kun oli niin vitumoista rynkytystä vaihdeen vaihdolla et tuntu et heittää kakkosta tai kolmosta, sitten kun päästi kaasusta niin suostu isontaa vaihdetta ja sitten taas lusikka pohjaan mutta ei uskaltanut 60 alueella kokeilla sitä 3->4 vaihtoa... Kuitenkin käänyttiin takaisin ja ajettiin autoliikkeen pihaan ja aloin peruttaa siihen samaa ruutuun mistä faija oli sillä lähtenyt, niin pakilla autoi varmaan sammui sen 2-3 kertaan ja eikä johtunut moottorista vaan tuntui/kuuluosti että tapahtuisi kytkin stumppaminen. Moottori kävi tyhjäkäyntiä ja otti kierroksia helvetin näitisti ja eikä mitään ääntäkään pitänyt.

      Edit:Pitää vielä sanoa että muuten automaattilaatikko toimi kun unelma, vaihtoi pehmeästi ja eikä muuta vaivaa näkynyt olevan, siihen maailman aikaan autosta pyydettiin se 5800€ ja olisi myynyt sen 5000€ kun ilmoitettiin vika, johon myyjä sanoi että laatikon öljyn vaihdolla se lähtee pois, ei faijakaan niin rikas ollut et alkoi enään sitä riskiä ottaa et jos siellä on kuitenkin jotain isompaa...
      Last edited by Betrunken; 03-10-2012, 03:56. Reason: Lisäystä
      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
      EX:
      -Bmw E28 518i
      -Saab 9000
      -Lada 2105
      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

      Comment

      • late^^^
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 58

        #4
        Toinen sammuminen tapauhtui alamäessä ku en edes painanut kaasua,ja toinen ylämäessä veto päällä.
        Tarkemmin ajatellen päivemmällä olin havaitsevina että vaihdot olisi ollut hieman terävämpiä.
        Muuten laatikko on toiminu kuin unelma sen kuukauden mitä ajeltu nyt,vaihdot erittäin pehmeitä yms.
        En kyllä ymmärrä mitä laatikko tehtaalla on tapahtunut kun ovat tikun jättäneet pois...

        Comment

        • late^^^
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 58

          #5
          No niin.Tänään ei ollut enää mitään laatikko ongelmia?liekkö vaan mennyt johonkin vikatilaan kun auto sammunut kesken ajon?
          Sammuminen tosin jatkui entistä pahempana,havaittavissa paukuttelua imusarjassa ja pientä röpellystä.. Muutenkin kierrokset nousee "Pykälittäin" ainakin kierrosmittarin mukaan noin 3krpm asti.
          Nokan asento anturi?

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2100
            • ǝɓuᴉʌʎH

            #6
            Originally posted by Betrunken View Post
            Faija aikoinaan kävi koeajamassa E34 520iA touringia... Faija lähti eka sitä tyypittää ja sanoi että kulkee kun junan vessa toin E28:n jälkeen ja ilmastoitu ku oli niin sekin vielä sitä plussaa antoi.

            Mä sitten et anna sille vähän kickdownia, ei osanut niin me sitten vaihdettaan puolessa välissä kuskia ja mä hyppään rattiin niin KD kaasu kun oli niin vitumoista rynkytystä vaihdeen vaihdolla et tuntu et heittää kakkosta tai kolmosta, sitten kun päästi kaasusta niin suostu isontaa vaihdetta ja sitten taas lusikka pohjaan mutta ei uskaltanut 60 alueella kokeilla sitä 3->4 vaihtoa... Kuitenkin käänyttiin takaisin ja ajettiin autoliikkeen pihaan ja aloin peruttaa siihen samaa ruutuun mistä faija oli sillä lähtenyt, niin pakilla autoi varmaan sammui sen 2-3 kertaan ja eikä johtunut moottorista vaan tuntui/kuuluosti että tapahtuisi kytkin stumppaminen. Moottori kävi tyhjäkäyntiä ja otti kierroksia helvetin näitisti ja eikä mitään ääntäkään pitänyt.

            Edit:Pitää vielä sanoa että muuten automaattilaatikko toimi kun unelma, vaihtoi pehmeästi ja eikä muuta vaivaa näkynyt olevan, siihen maailman aikaan autosta pyydettiin se 5800€ ja olisi myynyt sen 5000€ kun ilmoitettiin vika, johon myyjä sanoi että laatikon öljyn vaihdolla se lähtee pois, ei faijakaan niin rikas ollut et alkoi enään sitä riskiä ottaa et jos siellä on kuitenkin jotain isompaa...
            Kuulostaa omituiselta.. Ekan kerran luen tällästä.. Ettei olisi luistanut juuri vaihdossa ja sen takia sammunut, kuten sanoit? Pakka taikka pakat entiset tai menossa?

            Originally posted by late^^^ View Post
            Toinen sammuminen tapauhtui alamäessä ku en edes painanut kaasua,ja toinen ylämäessä veto päällä.
            Tarkemmin ajatellen päivemmällä olin havaitsevina että vaihdot olisi ollut hieman terävämpiä.
            Muuten laatikko on toiminu kuin unelma sen kuukauden mitä ajeltu nyt,vaihdot erittäin pehmeitä yms.
            En kyllä ymmärrä mitä laatikko tehtaalla on tapahtunut kun ovat tikun jättäneet pois...
            Huhujen mukaan noissa laatikoissa on jätetty tikku pois siksi, että porukka avaisi joskus sen öljypohjan, vaihtaisi filtterin jne..

            Jos lontoo taittuu niin tuosta opuksesta näet ja luet miten tapahtuu öljyn tarkastus jne...



            Ja laatikko menee ns. vikatilaan jos esim vaihdossa on luistanut tai kolahduksesta. Lähtee kun hetken pitää virtoja poissa. Itsellä teki samaa kun yritti vaihtaa isommalle/pienemmälle ja syynä oli moottorin tukikumit olivat ihan entiset, toinen oli keskeltä poikki..

            Tietty samalla huolsin laatikon, eli vaihdoin öljyt, huuhtelin vähän laatikkoa, uusi filtteri, öljypohjan täydellinen pesu sekä uusi tiiviste öljypohjaan.
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • late^^^
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 58

              #7
              No niin,Käyttelin akun kenkääkin irti ja nyt ei käynnisty lainkaan?
              Myös uusi nokan asento anturi haettu mutta vaihdon jälkeen tosiaan ei pihaustakaan kuten ei vanhallakaan.. Mystistä.
              Onko akunkengän irroituksen jälkeen mahdollista että ei halua käynnistyä enään?

              Comment

              • SushiX
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 2100
                • ǝɓuᴉʌʎH

                #8
                Originally posted by late^^^ View Post
                No niin,Käyttelin akun kenkääkin irti ja nyt ei käynnisty lainkaan?
                Myös uusi nokan asento anturi haettu mutta vaihdon jälkeen tosiaan ei pihaustakaan kuten ei vanhallakaan.. Mystistä.
                Onko akunkengän irroituksen jälkeen mahdollista että ei halua käynnistyä enään?
                Lupaako yhtään? Mites startti, kuulostaako siltä, että toimii? Onko autossa ajonesto? Ettei se ole kytkeytynyt päälle jonka "ansiosta" ei käynnisty?
                E90 07 335D
                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by late^^^ View Post
                  No niin,Käyttelin akun kenkääkin irti ja nyt ei käynnisty lainkaan?
                  Myös uusi nokan asento anturi haettu mutta vaihdon jälkeen tosiaan ei pihaustakaan kuten ei vanhallakaan.. Mystistä.
                  Onko akunkengän irroituksen jälkeen mahdollista että ei halua käynnistyä enään?
                  vikakoodeja lukisin mä. oireet kuulostaa siltä että kampuran tunnistin olisi tiensä päässä. kaiva tankin huoltoluukku esille ja kuuntele että pyöriikö pumppu startatessa -> jos kyllä, arvaukseni meni todennäköisesti metsään. jos ei -> koita hyppysähköllä toimiiko pumppu ylipäätään -> jos toimii niin kampuran anturia ostamaan.. EI SCHMIEDMANN/MOTONET!

                  mutta ne koodit kertoo enemmän
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • late^^^
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 58

                    #10
                    Vika koodeja yritetty jo pitkän aikaa lukea mutta mittari ei jostain syystä pääse "kiinni" autoon? Jakotukin päästä otettu letku irti ja ainakin sieltä tulee reilusti bensaa,eli suuttimien takana on kyllä paine.
                    Ruvettiin kans tota kampiakselin asentoanturia epäileen..Pitäisikö sen antaa jotain ohmi lukemia yleismittarilla?Oskilloskoopillahan noi vissiin näkis parhaiten.
                    Kone pyörii tosi hyvin!Mutta ei lupaakaan eli jostain syystä ei anna vaan käynnistyä..
                    Tosiaan alko loppumatkasta tekeen sitä että pääsin enää ~300m kerralla ja sit sammu..ja pihasta ei enää käynnitynyt,harmillisesti menin vaan ottaan sen akun kengän irti eli en tiedä oliko sillä joku vaikutus
                    Last edited by late^^^; 03-10-2012, 20:07.

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      #11
                      Noin 1k ohm pitäs kampuran anturilta saada mitattua. Mutta tuskin on siinä vika jos bensaa tulee.

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • late^^^
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 58

                        #12
                        Hmm..Onkohan siellä muita antureita jotka estää käyntiin lähdön rikkoutuessaan?

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          #13
                          Tjaa....Enpä nyt osaa tuohon suoraan sanoa vastausta. Ilman nokka-akselinasentotunnistinta auto käynnistyy kyllä.

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • late^^^
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2008
                            • 58

                            #14
                            Aamulla auto käyntiin kuin palmun alta..Ja hetken päästä sammuu eikä käynnisty.
                            Positiivistä oli kuitenkin se että nokka-akselin asento anturin vaihto poisti aikaisemmin pitkään esiintyneen "prökimisen" alakierroksilla sekä koneen paukuttelu loppui
                            Mutta varsinainen vika siis vielä löytämättä,En sitä kampuran tunnistinta ehtiny vielä mitata..
                            Ainakaan mikään ajonesto juttu tämä ei ole..
                            Mitähän se ilmamassamittari tekee jos rikkoutuu? Pitäisi jostain saada tiedot eri antureiden vastusarvoista niin voisi helpottaa..

                            http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/e34_92.pdf tuolla on ihan hyvää settiä myös
                            Last edited by late^^^; 04-10-2012, 14:00.

                            Comment

                            • julli75
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 302
                              • lpr

                              #15
                              vaihda nyt vaan se kampuran tunnistin tai luetuta vikakoodit niin ei tarttee arpoa kaikkia mahdollisia vikoja läpi,kampurantunnistin ei nyt niin hirveän kallis investointi ole.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎