Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b40 jakoketjun laahaimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    m60b40 jakoketjun laahaimet

    elikkä m60b40 jakoketjun laahaimien vaihto edessä! onko kuinka työllistävä homma? ja vinkkejä vaihtoon otetaan vastaan! vanha/vanhat laahaimet löytyivät öljypohjasta myös liikkeet mistä uudet venttiilikopan tiivisteet, laahaimet, öljypohjan tiivisteet yms löydän! kiitoksia jo etukäteen!

    schmiedmann on jo tiedossa! sieltäkin näytti olevan loppu kyseiset laahaimet!

    kummalla puolella on 1-4 sylinterit ja kummalla 5-8sylinterit?

    nyt on oikean puolen venttiilikoppa irti ja nyt ihmetellään miten laahain lähtee irti neuvoja?
    kiristin on nyt irroitettu mutta mitenkäs alapuoli?



    näyttäisi siltä että kaikki kuoret yms yms pois jos tuonne käsiksi haluaa? mahtavaa... voittaja fiilis
    Last edited by alaska; 01-11-2012, 22:37.
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
  • MR_piikki
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 1318
    • Pori

    #2
    Originally posted by alaska View Post
    elikkä m60b40 jakoketjun laahaimien vaihto edessä! onko kuinka työllistävä homma? ja vinkkejä vaihtoon otetaan vastaan! vanha/vanhat laahaimet löytyivät öljypohjasta myös liikkeet mistä uudet venttiilikopan tiivisteet, laahaimet, öljypohjan tiivisteet yms löydän! kiitoksia jo etukäteen!

    schmiedmann on jo tiedossa! sieltäkin näytti olevan loppu kyseiset laahaimet!

    kummalla puolella on 1-4 sylinterit ja kummalla 5-8sylinterit?

    nyt on oikean puolen venttiilikoppa irti ja nyt ihmetellään miten laahain lähtee irti neuvoja?
    kiristin on nyt irroitettu mutta mitenkäs alapuoli?



    näyttäisi siltä että kaikki kuoret yms yms pois jos tuonne käsiksi haluaa? mahtavaa... voittaja fiilis
    Se kampuran pultti on sit KIREÄLLÄ (oliko 400-500nm), itse avasin tossa syyskuun alussa oman(kyllä vitutti)
    Gas or ass, no free rides

    F10 520d lci
    E36 325 ahdistettu.

    Comment

    • SushiX
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 2096
      • ǝɓuᴉʌʎH

      #3
      Originally posted by alaska View Post
      elikkä m60b40 jakoketjun laahaimien vaihto edessä! onko kuinka työllistävä homma? ja vinkkejä vaihtoon otetaan vastaan! vanha/vanhat laahaimet löytyivät öljypohjasta myös liikkeet mistä uudet venttiilikopan tiivisteet, laahaimet, öljypohjan tiivisteet yms löydän! kiitoksia jo etukäteen!

      schmiedmann on jo tiedossa! sieltäkin näytti olevan loppu kyseiset laahaimet!

      kummalla puolella on 1-4 sylinterit ja kummalla 5-8sylinterit?

      nyt on oikean puolen venttiilikoppa irti ja nyt ihmetellään miten laahain lähtee irti neuvoja?
      kiristin on nyt irroitettu mutta mitenkäs alapuoli?



      näyttäisi siltä että kaikki kuoret yms yms pois jos tuonne käsiksi haluaa? mahtavaa... voittaja fiilis
      KL-Varaosilta suosittelen kyselemään.. Hintakin voi olla alempi kuin smiidillä ja ainaskin huomattavasti nopeampi toimitus..

      En usko, että minkään firman hyllystä noita osia löytyy suoraan.. KL-Varaosilla voisi jotain olla mahdollisesti hyllyssä, mutta uskoisin, että tilaus kamaa on.

      Sylinteri järjestys on muistaakseni tämä;

      Etupuskuri

      5| |1
      6| |2
      7| |3
      8| |4

      Tuulilasi

      Kuskinpuolella on siis 5-8 pytyt ja apparin puolella 1-4 pytyt.

      Täältä ainakin saat Bentleyn korjausoppaan josta voipi olla hyötyä..

      E90 07 335D
      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #4
        mimmoistas kaikkea gasgettia tuonne jakopään kopille sitten menee vai meneekö ihan moottori silikoonilla?

        mitenkäs tuo öljypumpun ketju kiristetään? jostain olin lukevinani muutama päivä sitten mutten löytänyt enään!
        onko jakopään ketjulle muuta kiristystä kuin tuo öljynpaineella toimiva kiristin?
        Last edited by alaska; 02-11-2012, 16:43.
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        • Radon
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 463
          • Suomi-Finland

          #5
          Laahaimen hajoaminen todenäköisesti on oire löysästä ketjusta, joko kiristimen toimimattomuudesta tai sitten vaan venyneistä ketjuista johtuen. Kannattaa siis tutkia kiristimien kunto ja kiristysvara.

          Jakopäänkopille kannattaa tiivistesarjat hommata, silikonia lisäksi koppien saumakohtiin.
          Pitkälle ketjulle on vaan yksi kiristin, nokkaakseleilla sitten omansa.

          Öljypumpun kiristys tapahtuu sieltä jonkin kiinnityspuoltin sisältä kuusioavaimella, ohjeet löytyy noista manuaaleista, mutta jos isompi remontti niin kannattaa laittaa uudet ketjut ja rattaat eivät ole pahan hintaiset.

          Comment

          • janituz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 858
            • nummi-pusula

            #6
            ketju ja laahaimet kaikki kerralla vaihtoon. tiivisteitä oli muistaakseni peltiset ala koppaan ja yläkoteloille kumiset jotka menee uraan. laahaimia ei pysty vaihtamaan jos ei avaa alempaa ketjukoteloa. laahaimet maksaa n 300€ tiivisteet päälle yms.. ja nokkien ajotukseen tais tarvita myös erikoistyökaluja jonniverran.
            e46 330da -01
            E46 320d -00
            E30 323i -85 "pommikone"
            Projekti: E30 325i -86
            Projekti: E21 315 -83
            Ex: E30 318i mit m10i -89

            Comment

            • alaska
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 595
              • PKS

              #7
              nyt alkoi keulan purku ja mieleen tulikin että kannattaako koko keulaa edes purkaa miten ilmastoinnin kennojen kanssa jne :think huomattavasti helpompi olisi varmasti tehdä kun purkaa keulan pois? pitääkö ilmastoinnista laskea paineet pois tai jtn? ilmastointi asiat käytännössä täyttä hepreaa joten neuvoja tähän liittyen kaivataan!

              sain kaverilta infoa että ilmastoinnin roippeet vaikka jättäisi paikalleen niin pääsisi fiksusti tekemään! mietityttää vain nuo kovat metalliset ilmastoinnin putket.. niissä kun ei juuri joustoa mihinkään suuntaan ole..
              Last edited by alaska; 14-11-2012, 10:14.
              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Riittää kun ottaa syylärin pois edestä. Ei kannata ilmastointia purkaa tuollasen pikkuhomman takia.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #9
                  Originally posted by Morkai View Post
                  Riittää kun ottaa syylärin pois edestä. Ei kannata ilmastointia purkaa tuollasen pikkuhomman takia.
                  myöhästä mutta eipä tuo pitänyt pihaustakaan
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • Greeed
                    Newbiemmer
                    • Aug 2008
                    • 17

                    #10
                    Ite otin ainakin ilmastoinnin kennon yms. eestä pois ja irrotin kampuran pultin isolla pulttipyssyllä. Lintoselta saa nopeasti osat mutta ovat aika hintavia kun ovat alkup. osia, mutta tulevat kyllä 4 päivän sisällä että nopeaa on kumminki osien saanti.

                    Tiivisteet jakopäähän, venttiilikoppiin ja öljypohjaan maksoi 170e. Niin ja vielä se stefa siihen isoon koppaan sisältyi tohon hintaan.

                    Ison kopan tiivisteet on metalliset, pikkukoppien on ihan vaan paperia.

                    Ei tuo kauhean vaikea remppa sillain ole, mutta se ajotukset pitäs säätää ihan oikeilla välineillä, muuten se on kyllä semmosta hakuammuntaa.

                    Kannattas ehkä se ketjukin vaihtaa samalla, sen hinta on 155e ja Lintoselta senkin saa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎