Mulla on kuskin puolelta siitä tulpan ympäriltä hieman ruosteessa, kun tulppa on painunut hiukan sisään. Siis se joku 4cm iso tulppa likimain kuskin penkin kohdalla. Se on rakentelulistalla seuraavana, eli tulppa + mätä pois ja levy tilalle. Huomasin tuon, kun korjailin helmojen pintaruostetta tuossa jokunen aika sitten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34:stä
Collapse
X
-
Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
-
-
Originally posted by JouskariSama vamma myös vanhemmassa korimallissa. "Suomiautoissa" ongelma voinee johtua siitä että kengissä ainakin minulla kulkeutuu lunta autoon. Ja kun se matto kerran vettyy, niin se siitä. Se on märkä tuomiopäivään asti. Jotta kaikki matot saa pois ja kuivamaan, pitää A) puukottaa B) purkaa koko sisusta ja kojetaulu ja lämmitin.
mutta "kiva" kuulla että jo -93 mallia saa huonolla säkällä hitsata. Taas laski uudemman auton ostohimikset pari prosenttia.
Sama homma. Takaa toinen puoli tulppa ehjä, mutta toinen puoli oli päästänyt vedet sisälle -> 30x40cm peltiä tilalle... Edessä taas tehtiin ruostekorjausta reilumminkin: molemmat matot ui vedessä, syynä useita reikiä kummallakin puolella. Autoa oli hitsuuteltu eräällä pajalla pari vuotta aiemmin, mutta jälki oli niin paskaa (ohutta peltiä huonolla saumalla ja hirveesti sikaa päällä), että oli uudet entistä isommat reiät tilalla. Joten edestä poistin ne nostokohdat kokonaan, ja vedettiin 1,5mm peltiä tilalle, kummallekin puolelle n 20x30cm + pieniä paikkoja muualle. Ne vedenpoistoreiät olivat tiiviit kummallakin puolella, mutta irroitin ne, putsasin ja kiinnitin uudestaan ja massat päälle. Saapahan tarvittaessa auki.
Mutta nyt kuskin puolelle tulee edelleen hieman kosteutta jostain, enkä löydä mistä. Viikossa matto kastuu, mutta suihkuttelemalla vettä, sitä ei tule sisään mistään. Kengissä se ei tule. En oikein keksi muuta, kuin tuulilasi, mutta ylempänä taas ei ole kosteusvaurioita missään. Pitää keksiä jotain...
Mutta "hyvä" keino mattojen kuivaukseen on laittaa sisätilanpuhallin tai 60w roikka maton alle (tietysti on vahdittava koko ajan) vesien poiston jälkeen. Siis kuivaa lattian rätillä ja sitten vain lämmitin pariksi tunniksi (tietysti vaihtelee sitä paikkaa). Näin joudun nykyisin menettelemään joka viikko, kun ei sitä syytä löydy... PRKL
Ennalta ehkäisevästi voi myös käyttää sanomalehteä maton alla, vaihtaa vaan useasti.
Pitäisköhän sitä vaan pokkana kokeilla uutta tuulilasia, kun vanha on muutenkin jo ihan kulunut...?Last edited by osilpi; 21-12-2004, 14:17.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Originally posted by osilpiMutta nyt kuskin puolelle tulee edelleen hieman kosteutta jostain, enkä löydä mistä. Viikossa matto kastuu, mutta suihkuttelemalla vettä, sitä ei tule sisään mistään. Kengissä se ei tule. En oikein keksi muuta, kuin tuulilasi, mutta ylempänä taas ei ole kosteusvaurioita missään. Pitää keksiä jotain...
Kannattaa tarkistaa se lasi, ompahan sitten ainakin yks vuotomahdollisuus vähemmän...
Comment
-
-
Originally posted by osilpiMutta nyt kuskin puolelle tulee edelleen hieman kosteutta jostain, enkä löydä mistä. Viikossa matto kastuu, mutta suihkuttelemalla vettä, sitä ei tule sisään mistään. Kengissä se ei tule. En oikein keksi muuta, kuin tuulilasi, mutta ylempänä taas ei ole kosteusvaurioita missään. Pitää keksiä jotain...Frauen fahren besser...mit dem Bus!
Comment
-
-
Originally posted by -kiki-Tarkistitko nyt ? vai onko oletko ennen jo huomannut ?
Olen huomaanut jo aikaisemmin,tunkki meni pyörän laakereita vaihtaessa tunkin tallan kanssa pohjasta läpi!!!lievä järkytys!Autossa on myös muoviset levike helmat,en ole vielä kerennyt keräämään niin paljon rohkeutta että olisin helmat uskaltanut pois ottaa...
Comment
-
-
Originally posted by KreuzotterTässä saattaa olla ratkaisu. Sisälokasuojan takana on vedenpoistokanavat, jotka ruostuttavat rintapellin.E91 335i xDrive
-----------------------------------------------
ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i
Comment
-
-
Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
jaa on kuppa iskenyt
Ettei vesi/paska tulisi sisään siitä etuhelmassa olevasta tunkin korvasta?
Yhden e34 hitsasin tunkin paikka oli aivan mätä. ulkoapäin näytti suht ehjältä paitsi että oli tunkattu lyttyyn, helman sisältä oli tuki/välipellit ylös asti mätiä.
Muistelisin että alkuperäisen tunkin korvan keskellä oli reikä joka oli tehtaan tekemä =vesi tulee tästä sisään.
Muuten pohja oli virheetön paitsi juuri siitä tunkin paikalta ja kumitulpat olivat siististi paikoillaan, lattiat lainehtivat siitä huolimatta.
auto oli tuotu saksasta 2003
tarkastakaa onko tunkin paikat kunnossa?
Jos näyttää ehjältä ota tunkki ja tunkkaa autoa jos alkaa painua ovat ohuemmat jäykistepellit helman sisältä mädäntyneet pois. = auto vaihtoon
Comment
-
-
Originally posted by 0101769Ettei vesi/paska tulisi sisään siitä etuhelmassa olevasta tunkin korvasta?Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Comment