Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:stä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blackrabbit
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #16
    Mulla on kuskin puolelta siitä tulpan ympäriltä hieman ruosteessa, kun tulppa on painunut hiukan sisään. Siis se joku 4cm iso tulppa likimain kuskin penkin kohdalla. Se on rakentelulistalla seuraavana, eli tulppa + mätä pois ja levy tilalle. Huomasin tuon, kun korjailin helmojen pintaruostetta tuossa jokunen aika sitten.
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • osilpi
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 486
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Jouskari
      Sama vamma myös vanhemmassa korimallissa. "Suomiautoissa" ongelma voinee johtua siitä että kengissä ainakin minulla kulkeutuu lunta autoon. Ja kun se matto kerran vettyy, niin se siitä. Se on märkä tuomiopäivään asti. Jotta kaikki matot saa pois ja kuivamaan, pitää A) puukottaa B) purkaa koko sisusta ja kojetaulu ja lämmitin.

      mutta "kiva" kuulla että jo -93 mallia saa huonolla säkällä hitsata. Taas laski uudemman auton ostohimikset pari prosenttia.

      Sama homma. Takaa toinen puoli tulppa ehjä, mutta toinen puoli oli päästänyt vedet sisälle -> 30x40cm peltiä tilalle... Edessä taas tehtiin ruostekorjausta reilumminkin: molemmat matot ui vedessä, syynä useita reikiä kummallakin puolella. Autoa oli hitsuuteltu eräällä pajalla pari vuotta aiemmin, mutta jälki oli niin paskaa (ohutta peltiä huonolla saumalla ja hirveesti sikaa päällä), että oli uudet entistä isommat reiät tilalla. Joten edestä poistin ne nostokohdat kokonaan, ja vedettiin 1,5mm peltiä tilalle, kummallekin puolelle n 20x30cm + pieniä paikkoja muualle. Ne vedenpoistoreiät olivat tiiviit kummallakin puolella, mutta irroitin ne, putsasin ja kiinnitin uudestaan ja massat päälle. Saapahan tarvittaessa auki.

      Mutta nyt kuskin puolelle tulee edelleen hieman kosteutta jostain, enkä löydä mistä. Viikossa matto kastuu, mutta suihkuttelemalla vettä, sitä ei tule sisään mistään. Kengissä se ei tule. En oikein keksi muuta, kuin tuulilasi, mutta ylempänä taas ei ole kosteusvaurioita missään. Pitää keksiä jotain...

      Mutta "hyvä" keino mattojen kuivaukseen on laittaa sisätilanpuhallin tai 60w roikka maton alle (tietysti on vahdittava koko ajan) vesien poiston jälkeen. Siis kuivaa lattian rätillä ja sitten vain lämmitin pariksi tunniksi (tietysti vaihtelee sitä paikkaa). Näin joudun nykyisin menettelemään joka viikko, kun ei sitä syytä löydy... PRKL

      Ennalta ehkäisevästi voi myös käyttää sanomalehteä maton alla, vaihtaa vaan useasti.

      Pitäisköhän sitä vaan pokkana kokeilla uutta tuulilasia, kun vanha on muutenkin jo ihan kulunut...?
      Last edited by osilpi; 21-12-2004, 14:17.
      E34 525i 12v 1990
      Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

      ex-BMW:t
      E28 520iA 1983
      E28 520iA 1985

      Comment

      • Tapani K.
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 423
        • Tampere

        #18
        Originally posted by osilpi
        Mutta nyt kuskin puolelle tulee edelleen hieman kosteutta jostain, enkä löydä mistä. Viikossa matto kastuu, mutta suihkuttelemalla vettä, sitä ei tule sisään mistään. Kengissä se ei tule. En oikein keksi muuta, kuin tuulilasi, mutta ylempänä taas ei ole kosteusvaurioita missään. Pitää keksiä jotain...
        Mulla tuli kanssa yhteen aikaan vettä repsikan lattialle, syynä oli huonosti asennettu tuulilasi joka vuoti vettä sisään. Asennuksen yhteydessä oli nuukailtu sen kitin kanssa.

        Kannattaa tarkistaa se lasi, ompahan sitten ainakin yks vuotomahdollisuus vähemmän...

        Comment

        • Mikki35i
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 79

          #19
          Auto -90...läpi mätö kuskin jalkatila ja suomi auto on!!
          No positiivista tässä on se että tuo on pieni vika noitten kaikkien muiden rinnalla!!

          Comment

          • -kiki-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1160
            • Hämeenkyrö

            #20
            Originally posted by Mikki35i
            Auto -90...läpi mätö kuskin jalkatila ja suomi auto on!!
            No positiivista tässä on se että tuo on pieni vika noitten kaikkien muiden rinnalla!!
            Tarkistitko nyt ? vai onko oletko ennen jo huomannut ?
            F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

            Comment

            • Kreuzotter
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 145

              #21
              Originally posted by osilpi
              Mutta nyt kuskin puolelle tulee edelleen hieman kosteutta jostain, enkä löydä mistä. Viikossa matto kastuu, mutta suihkuttelemalla vettä, sitä ei tule sisään mistään. Kengissä se ei tule. En oikein keksi muuta, kuin tuulilasi, mutta ylempänä taas ei ole kosteusvaurioita missään. Pitää keksiä jotain...
              Tässä saattaa olla ratkaisu. Sisälokasuojan takana on vedenpoistokanavat, jotka ruostuttavat rintapellin.
              Attached Files
              Last edited by Kreuzotter; 25-12-2004, 10:51. Reason: Kuvakoko muutettu
              Frauen fahren besser...mit dem Bus!

              Comment

              • Mikki35i
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 79

                #22
                Originally posted by -kiki-
                Tarkistitko nyt ? vai onko oletko ennen jo huomannut ?

                Olen huomaanut jo aikaisemmin,tunkki meni pyörän laakereita vaihtaessa tunkin tallan kanssa pohjasta läpi!!!lievä järkytys!Autossa on myös muoviset levike helmat,en ole vielä kerennyt keräämään niin paljon rohkeutta että olisin helmat uskaltanut pois ottaa...

                Comment

                • saM5
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 496
                  • Pori

                  #23
                  Originally posted by Kreuzotter
                  Tässä saattaa olla ratkaisu. Sisälokasuojan takana on vedenpoistokanavat, jotka ruostuttavat rintapellin.
                  Toi on ihan yleinen vika ainakin E30:sis,joten varmaan näissä isompi koppaisissakin pätee!Eli matot kastuu varmasti tuon reiän takia..
                  E91 335i xDrive
                  -----------------------------------------------
                  ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4854
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by O.K.
                    Mulla on kuskin puolelta siitä tulpan ympäriltä hieman ruosteessa, kun tulppa on painunut hiukan sisään.
                    Ai hiukan sisään ... siellä mitään tulppaa enää ollut. Aika märkää ja likaista sen sijaan. Torstaina menee hitsattavaksi.
                    Attached Files
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by O.K.
                      Ai hiukan sisään ... siellä mitään tulppaa enää ollut. Aika märkää ja likaista sen sijaan. Torstaina menee hitsattavaksi.
                      Tuollaisia noi saksan tuonnit on.
                      Vitsi vitsi.

                      Comment

                      • 0101769
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 68
                        • hyvinkää

                        #26
                        jaa on kuppa iskenyt

                        Ettei vesi/paska tulisi sisään siitä etuhelmassa olevasta tunkin korvasta?

                        Yhden e34 hitsasin tunkin paikka oli aivan mätä. ulkoapäin näytti suht ehjältä paitsi että oli tunkattu lyttyyn, helman sisältä oli tuki/välipellit ylös asti mätiä.

                        Muistelisin että alkuperäisen tunkin korvan keskellä oli reikä joka oli tehtaan tekemä =vesi tulee tästä sisään.

                        Muuten pohja oli virheetön paitsi juuri siitä tunkin paikalta ja kumitulpat olivat siististi paikoillaan, lattiat lainehtivat siitä huolimatta.

                        auto oli tuotu saksasta 2003

                        tarkastakaa onko tunkin paikat kunnossa?

                        Jos näyttää ehjältä ota tunkki ja tunkkaa autoa jos alkaa painua ovat ohuemmat jäykistepellit helman sisältä mädäntyneet pois. = auto vaihtoon

                        Comment

                        • O.K.
                          Moderator
                          • Nov 2003
                          • 4854
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by 0101769
                          Ettei vesi/paska tulisi sisään siitä etuhelmassa olevasta tunkin korvasta?
                          Minulla ainakin on helmat kunnossa, koska hioin kaikki helmojen ruosteenalut pellille asti syksyllä ja kaiken kaikkiaan ihan ehjiltä vaikuttivat muutamia pintaruosteita lukuunottamatta (lähinnä juuri tunkkauskohdissa ja ihan edessä olivat kivet irrottaneet hiukan massaa). Pellin päälle pari kerrosta sinkkimaalia ja sitten massaa. Ja ei tuolta helmakotelosta näyttänyt olevan yhteyttä (=ruostekoloa) matkustamon puolelle. Minulla myös rintapelti on ehjä (tarkistettu) ja kyllä tuo tulpan keskikohdan puuttuminen "saattaa" aiheuttaa hiukan kastumista ja likaantumista (kts. edellisen postauksen 1. kuva, jossa näkyy että tulpasta on jäljellä vain kiinnitysrinkula)
                          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                          E34 525i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎