Itselle kävi juurikin niin, että jarruremontin yhteydessä vaihdoin kuluneisuusanturit uusiin, ja tämänjälkeen ilmestyi tuo "Brake linings" - herja.
Syynä oli juurikin tuo tarvikeanturin huono liitin, takana oli anturin liittimestä pinni "karannut" kumisen liitinosan sisälle eikä saanut kontaktia.
Ongelma on helppo tutkia ottamalla oikea takarengas ja vasen eturengas irti, irroittamalla anturien liittimet, ja laittamalla vaikka pätkä juotostinaa liittimeen siten, että juotostina yhdistää liittimen pinnit.
Kun herja on hävinnyt on saatu selville kumpi antureista on syyllinen, ja anturinhan voi mitata ihan yleismittarilla.
Kaikille jarruremonttia suunnitteleville vihjeeksi vielä, että kannattaa ehdottomasti varata uudet kuluneisuusanturit (2kpl, yksi takana, ja yksi edessä) valmiiksi, sillä vanhoja voi olla vaikea saada irti ehjänä, pienet muoviset nippelit kun ovat.
Siinävaiheessa kun jarrut on kuluneet niin, että herja tulee, on anturi(t) vaihdettava jokatapauksessa. Anturi kuluu jarrulevyä vasten ja virtapiiri aukeaa --> valo tauluun.
Kaikille jarruremonttia suunnitteleville vihjeeksi vielä, että kannattaa ehdottomasti varata uudet kuluneisuusanturit (2kpl, yksi takana, ja yksi edessä) valmiiksi, sillä vanhoja voi olla vaikea saada irti ehjänä, pienet muoviset nippelit kun ovat.
Ja mielellään vielä originaalit. Jostain syystä ovat niin nirsoja autoja ettei käy tarvike tai edes Boschin anturi.
Ja mielellään vielä originaalit. Jostain syystä ovat niin nirsoja autoja ettei käy tarvike tai edes Boschin anturi.
Ja ihan varmasti käy tarvike "anturi". Laittakaa se liitin vaan kunnolla. Kyseessäkun ei ole kuin johto joka katkeaa kun palat kuluu liikaa. Ja kannattaa laittaa ne piuhat hyvin jarrunipansuojaan kiinni ni ei hankaa poikki vanteisii. Itellä ollu motonetin anturit ny 6 vuotta eikä mitään ongelmaa.
Comment