Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten saada jarrupalojen kuluneisuusvalo sammuun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw-96
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 3
    • Pello

    Miten saada jarrupalojen kuluneisuusvalo sammuun?

    autohan on e34, 520 -96..
    Palat, johdot ja jarrulevyt vaihdettu, valo palaa edelleen.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by bmw-96 View Post
    autohan on e34, 520 -96..
    Palat, johdot ja jarrulevyt vaihdettu, valo palaa edelleen.
    Ei ota johto kontaktia. Sammuu itse kun kulumisvaroitin on kunnossa.

    Comment

    • ccc
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 501
      • RHMK

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Ei ota johto kontaktia.
      Tämä. Etenkin jos tarvike-piuhat niin hyvin mahdollista, että joku pinneistä ei sovi. Ei muuta kuin avaamaan ja tarkistamaan
      F25 X3 setämies-edition
      E36 325 iA Cabriolet
      __________________
      Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

      Comment

      • jaakko*
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 48
        • Helsinki

        #4
        Helpoiten pääset kun laitat piuhan poikki sieltä anturin päästä ja johdot yhteen Kikkailuksi menee, mut aikas turha koko systeemi....

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          #5
          Itselle kävi juurikin niin, että jarruremontin yhteydessä vaihdoin kuluneisuusanturit uusiin, ja tämänjälkeen ilmestyi tuo "Brake linings" - herja.

          Syynä oli juurikin tuo tarvikeanturin huono liitin, takana oli anturin liittimestä pinni "karannut" kumisen liitinosan sisälle eikä saanut kontaktia.

          Ongelma on helppo tutkia ottamalla oikea takarengas ja vasen eturengas irti, irroittamalla anturien liittimet, ja laittamalla vaikka pätkä juotostinaa liittimeen siten, että juotostina yhdistää liittimen pinnit.

          Kun herja on hävinnyt on saatu selville kumpi antureista on syyllinen, ja anturinhan voi mitata ihan yleismittarilla.

          Kaikille jarruremonttia suunnitteleville vihjeeksi vielä, että kannattaa ehdottomasti varata uudet kuluneisuusanturit (2kpl, yksi takana, ja yksi edessä) valmiiksi, sillä vanhoja voi olla vaikea saada irti ehjänä, pienet muoviset nippelit kun ovat.
          Siinävaiheessa kun jarrut on kuluneet niin, että herja tulee, on anturi(t) vaihdettava jokatapauksessa. Anturi kuluu jarrulevyä vasten ja virtapiiri aukeaa --> valo tauluun.

          Comment

          • mulletti
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2587
            • Jyväskylä - Bra | bar base beach

            #6
            Originally posted by Klasu- View Post
            Kaikille jarruremonttia suunnitteleville vihjeeksi vielä, että kannattaa ehdottomasti varata uudet kuluneisuusanturit (2kpl, yksi takana, ja yksi edessä) valmiiksi, sillä vanhoja voi olla vaikea saada irti ehjänä, pienet muoviset nippelit kun ovat.
            Ja mielellään vielä originaalit. Jostain syystä ovat niin nirsoja autoja ettei käy tarvike tai edes Boschin anturi.
            E28 - E30

            HUNAJATA HUNAJATA

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #7
              Originally posted by mulletti View Post
              Ja mielellään vielä originaalit. Jostain syystä ovat niin nirsoja autoja ettei käy tarvike tai edes Boschin anturi.
              Ja ihan varmasti käy tarvike "anturi". Laittakaa se liitin vaan kunnolla. Kyseessäkun ei ole kuin johto joka katkeaa kun palat kuluu liikaa. Ja kannattaa laittaa ne piuhat hyvin jarrunipansuojaan kiinni ni ei hankaa poikki vanteisii. Itellä ollu motonetin anturit ny 6 vuotta eikä mitään ongelmaa.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • buusaman
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 157
                • turku

                #8
                Sama vika

                Ilmestyi minulle kun vaihdoin taakse palat ja johdon, motonetin tarvikejohdon liitin karkaa kumin sisään paikoilleen painettaessa.

                Kannattaahan noi laittaa kuntoon eikä ohitella niitä kosta jos esim auton myy niin seuraava kuvittelee että varoitus syttyy jos palat kuluneet.

                Johto ei ole kallis ainakaan...
                Benis Mahtavan Waltava

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎