E34 525i -91 valojen säätö, kolinaa, auraus, muuta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemu2000
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Juu, ku tuo camper on aika vituillaa tän 45/30 alustasarjan ansiosta, kulutaa takarenkaan sisäpuolta aikalailla, ainakin aparinpuolen takarenkaan sisäpuolta kulutaa. Sen takia kysyinkin tätä. Mutta kiitoksia infoista, lisää infoa saa laitaa tietenkin viel.

    Onkos sellasia puslia tai mitään vastavaa millä sais säädettyä vähän ees camperia?

    Ei noin pienen madalluksen takia kulu renkaat ihan reunasta. Kyllä sulla on sieltä puslia rikki, tai sitten muuten vaan auraukset pielessä. 30mm madalluksesta johtuva vähän isompi camber kulma ei syö renkaita heti pilalle.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Taitaa olla vaan osaa väljänä tai rikki sieltä taka-akselin tuennasta.
    Juu, ku tuo camper on aika vituillaa tän 45/30 alustasarjan ansiosta, kulutaa takarenkaan sisäpuolta aikalailla, ainakin aparinpuolen takarenkaan sisäpuolta kulutaa. Sen takia kysyinkin tätä. Mutta kiitoksia infoista, lisää infoa saa laitaa tietenkin viel.

    Onkos sellasia puslia tai mitään vastavaa millä sais säädettyä vähän ees camperia?
    Last edited by tonnizi; 20-05-2013, 17:16.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Taitaa olla vaan osaa väljänä tai rikki sieltä taka-akselin tuennasta.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Juu, oonks toi camper säätö vaikkea toteutaa ja paljonko se maksais sen toteutaminen taakse?

    Kun toisiaanki tänään puhkes aparinpuolen takarengas ja siel on sisäpuolelta langat näkyvis. Sen takia kyselen.
    Jos osaa käyttää hakua niin ei mene kauaa vastauksen löytämiseen..

    Ohjeet

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Takana ei ole caster kulmaa
    Juu, oonks toi camper säätö vaikkea toteutaa ja paljonko se maksais sen toteutaminen taakse?

    Kun toisiaanki tänään puhkes aparinpuolen takarengas ja siel on sisäpuolelta langat näkyvis. Sen takia kyselen.
    Last edited by tonnizi; 19-05-2013, 15:28.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Entäs miten säädetään takaa auraus/camper/caster? Auto on vuodelta 1991
    Takana ei ole caster kulmaa

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Pretoriaani View Post
    Kolmenelosessa ei ole säätöjä taka-akselilla.
    Hmm, no tämä oli hyvä tietää, mietin vaa kun camper ja caster on vähän vituillaan. Onkos tuota vaikea toteutaa, ja paljonko se maksais?

    Leave a comment:


  • Pretoriaani
    replied
    Kolmenelosessa ei ole säätöjä taka-akselilla.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Vie se säädettäväksi. Älä säädä itse.
    no en säädäkään itse, kysyin vaa että mistä sieltä ne säädetään, ku käytin etupään säädätää jo, niin ei se espoos ja tuol muisa firmois löytäny takapään säätö ruuveija/pulteija sit olenkaan.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Entäs miten säädetään takaa auraus/camper/caster? Auto on vuodelta 1991

    Tätä kysyn sen takia koska aparin puolella takaa oleva rengas oli tyhjä ja siel reikä, kaikken lisäksi sisäpuolella näky langat.
    Vie se säädettäväksi. Älä säädä itse.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Entäs miten säädetään takaa auraus/camper/caster? Auto on vuodelta 1991

    Tätä kysyn sen takia koska aparin puolella takaa oleva rengas oli tyhjä ja siel reikä, kaikken lisäksi sisäpuolella näky langat.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by 525TurboIC View Post
    Tuota, et sit samalla kertaa tarkistanu iskarin yläpään mutteria onko kiinni...? koiranluut siellä kolisee jos ei oo vaihdettu hetkeen...
    tarkoitatko nyt tolla mutterilla tuota keskimäistä iskarin yläpäästä?

    Ne kolme mutteria iskairn yläpäästä, mitkä näkyy kun aukasee kone pellin, niin ne ovat kireellä kummaltakin puolelta.
    Last edited by tonnizi; 19-05-2013, 14:29.

    Leave a comment:


  • 525TurboIC
    replied
    Tuota, et sit samalla kertaa tarkistanu iskarin yläpään mutteria onko kiinni...? koiranluut siellä kolisee jos ei oo vaihdettu hetkeen...

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Kyllä, samaan syssyyn kannattaa alatukivarretkin.

    Helpottaa tätä työtä kun ensin irrottaa puslan pultin, ja löystää alatukivarren puslan pulttia, ja vasta senjälkeen irroittaa ohjausvarren ja tolpan alapään väliset kolme pulttia.
    Näin ohjausvarsi pääsee taipumaan kevyesti alaspäin ja työ helpottuu, ja pääsee hyvin käsiksi palloniveliä irrottamaan.
    Kiitos infosta

    Etupään jousien/iskarin yläpäät, ne kolme pulttia varmistettu että ovat kireellä, ne ovat niin kireellä kun saa. Sit seuraavaksi pitäisi tarkistaa samasta paikkaa, mutta ne keskipultit kummastakin iskarin/jousien yläpäästä. Syksyllä menee sit vaihtoon reagtio tanko, puslat, vaikaaja jne...
    Last edited by tonnizi; 17-05-2013, 01:04.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Kyllä, samaan syssyyn kannattaa alatukivarretkin.

    Helpottaa tätä työtä kun ensin irrottaa puslan pultin, ja löystää alatukivarren puslan pulttia, ja vasta senjälkeen irroittaa ohjausvarren ja tolpan alapään väliset kolme pulttia.
    Näin ohjausvarsi pääsee taipumaan kevyesti alaspäin ja työ helpottuu, ja pääsee hyvin käsiksi palloniveliä irrottamaan.
    Last edited by Klasu-; 16-05-2013, 20:55.

    Leave a comment:

Working...
X