E34 525i -91 valojen säätö, kolinaa, auraus, muuta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Kyllä voi.

    Eli ne yläpäätä korissa kiinnipitävät 3 mutteria oikea momentti 33nm

    Ja sitä isoa iskarin päätymutteria voi koittaa ampua vaikka pulttipyssyllä tiukempaan.

    Jos ei kolina lopu niin osaa vaihtokunnossa,
    no ku noi on ihan uusi alustasarja ja yläpäätki uudet, mutta jos ei kiristämällä auta niin sit varmaanki puslat ja reagtio tanko vaihtoon. Vai mitä mieltä te olisitte?.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Kyllä voi.

    Eli ne yläpäätä korissa kiinnipitävät 3 mutteria oikea momentti 33nm

    Ja sitä isoa iskarin päätymutteria voi koittaa ampua vaikka pulttipyssyllä tiukempaan.

    Jos ei kolina lopu niin osaa vaihtokunnossa,

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ne yläpäät voi olla ihan kuluneisuuttaan löysät. Ei sen takia että pultit olisi löysällä.
    juu pitää katsoa ne yläpään pultit jne, eikö ne muuten voi siitä nokkapelin lataki vaa kiristää?.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    kuulostaa ihan siltä että eestä, mutta kun yläpäät pitäisi olla niin kireellä ku ne saa, mutta voihan ne aina varmistaa että onko kireellä vai ei, eikös ne siitä nokkapellin alta voi tarkistaa?

    ja eikös kannatais vaihtaa noi puslat ja reagtiotankoki vaan ihan suosiolla.
    Ne yläpäät voi olla ihan kuluneisuuttaan löysät. Ei sen takia että pultit olisi löysällä.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by V W View Post
    Voisi,myöskin löysistä iskunvaimentimen yläpäistä...
    Koliseeko edestä,vai takaa,vai sekä että?
    kuulostaa ihan siltä että eestä, mutta kun yläpäät pitäisi olla niin kireellä ku ne saa, mutta voihan ne aina varmistaa että onko kireellä vai ei, eikös ne siitä nokkapellin alta voi tarkistaa?

    ja eikös kannatais vaihtaa noi puslat ja reagtiotankoki vaan ihan suosiolla.

    Leave a comment:


  • V W
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    voisko johtua puslista tai reagtiotankosta?
    Voisi,myöskin löysistä iskunvaimentimen yläpäistä...
    Koliseeko edestä,vai takaa,vai sekä että?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Valtsude View Post
    Pyöritä konehuoneen puolelta säätöruuvien takaa siipimuttereita ja pidä vaikka pihdeillä kiinni itse ruuvista.
    Juu tämä tehty, selvis syy miksi ei meinnaan näytää oikeseen paikkaan sitä valoa, syy tähän on se että esim kuskinpuolen etuvalossa on siel kone huoneen puolella vasemassa yläkulmassa se ruuvi millä saat sen sen umpion liikumana sivutain eli näytääkö valo vasemalle vai oikealle, niin on hajalla, nyt siel on väli aikanen ratkaisu tehty että se pysyy paikkoilaa siitäkin paikkasta.

    Mutta sitten tälläistä että:

    Kun aijan hidasteista/töysyistä niin kuuluu sellanen kolina jne... niin voisko johtua puslista tai reagtiotankosta?

    Leave a comment:


  • Valtsude
    replied
    Pyöritä konehuoneen puolelta säätöruuvien takaa siipimuttereita ja pidä vaikka pihdeillä kiinni itse ruuvista.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    onhan tuossa noita vinkkejä tullutkin...

    Vieläkös se bensaa tiputtaa?
    Juu bensaa tiputtaa kylmänä, ei jää siis isoija läikkiä olenkaan, mutta kuiteskin, ja kylmän bensan haju tulee mutta heti kun kone on lämmin niin ei tiputa olenkana ja eikä haise bensakaan. Kaikki koneelle menevät bensa letkut ja muut vastaavat missä bensa kiertää / mistä sitä voisi tippua on tarkkistettu ja remmarit kiristetty, ja vika ei ole yhesäkään letkussa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Ja nyt olisi tarve saada vain noita pitkiä ylemäks jollain keinolla, ku tosiaanki pitien säätöruuvien ne päät on paskana, ei pysty ruuvata oikee.
    onhan tuossa noita vinkkejä tullutkin...

    Vieläkös se bensaa tiputtaa?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Ja nyt olisi tarve saada vain noita pitkiä ylemäks jollain keinolla, ku tosiaanki pitien säätöruuvien ne päät on paskana, ei pysty ruuvata oikee.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Haggis View Post
    Väännät koko umpiota takapuolelta alaspäin ja kiilaat etupuolelta jotain umpion alle.

    Järkevintä olisi varmaan tilata uudet valot kokonaan kuin maksavat vain 159€ Itse laitoin ja kyllä nyt säädöt toimii ja valotehokin kohosi selvästi.
    http://www.piritek.com/product_details.php?p=149
    miksi noi kallilla? ku löytyy 59 e halvemalakin hehe

    ja tuos on vain mennyt pitkein säätö ruuvin kannat. Lyhkäset saati säädettyä silleen että pistetiin oma viritys sinne, eli reikä nauhalla upio kiinni ja sit ruuvista säätään.

    Leave a comment:


  • Haggis
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    neuvokaa miten sais pitkiä nostettua, jos sieltä on säätöruuvien päät menny
    Väännät koko umpiota takapuolelta alaspäin ja kiilaat etupuolelta jotain umpion alle.

    Järkevintä olisi varmaan tilata uudet valot kokonaan kuin maksavat vain 159€ Itse laitoin ja kyllä nyt säädöt toimii ja valotehokin kohosi selvästi.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    no tämä ny liityny tähän mitenkään, ku ei mul tollasta tee. ja neuvokaa miten sais pitkiä nostettua, jos sieltä on säätöruuvien päät menny
    laita uudet säätöruuvit

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by teemu korhonen View Post
    Itsellä alkoi eilen haisemaan bensa sisälle ja oli hapristunut auton alta jakotukille tuleva bensa letku. Sen kyllä huomasi selvästi, kun auto oli käynissä, niin bensaa suihkusi paineella konetilassa.
    no tämä ny liityny tähän mitenkään, ku ei mul tollasta tee. ja neuvokaa miten sais pitkiä nostettua, jos sieltä on säätöruuvien päät menny

    Leave a comment:

Working...
X