E34 525i -91 valojen säätö, kolinaa, auraus, muuta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tonnizi
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Päävirtasulakkeet.
    Ok, mutta kerrohan mulle sit että mikä kenkä menee akkula siihen virta kohtaan, miks sieltä lähtee sit 3 eri piuhaa, eli toi musta mikä tulee tohon mustaan rasiaan ja siitä menee kahella sit auton sisälle tai jonnekin, Sit lähtee akunkengän navasta 2 piuhaa viel punane koneen taakse päin ja sit viel yks lähtee sit taas suoraan alaspäin. Miksi myös auton takapenkkin alla on tuo samainen mustarasia?

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by TareJR View Post


    Mikäs tuo rasia on mihin menee noi 2 mustaa piuhaa?
    Päävirtasulakkeet.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied


    Mikäs tuo rasia on mihin menee noi 2 mustaa piuhaa?

    sen verran osaan sanoa että jos aleman otaa pois niin mankka sammuu ja koe tauluun jää valot mutta auto ei käynnisty, ja sit jos ylemän otaa pois niin autoon ei tuu mihinkää virta, ja tuo mikä lähtee yksin tonne oikealle niin menee virtakaapeliin, ja siel on punanen piuha mikä menee akulta johonki ja sen ku otaa pois niin auto ei myös käynnisty.

    Tämän havaitsin kun oon vetämässä popeille uusia piuhoja ja selvitelin tos että mikä menee mihinkin.

    Takapenkkin alla on samanlainen musta rasia mihin menee musta ja sekä punainen ja siitä sit lähtee myös yksi iso punainen piuha sulakke rasiaan ja siitä taas piuha vahvarille. Mutta olin vetämässä kokonaan uusia piuhoja että tuo sulakerasia tulisi kone pellin alle mutta eipä onnistu ku en tiedä mikä tuo musta rasia on tos kone pellin alla ja takapenkkin alla.

    Tosta kuvasta kun otaa ton aleman mustan piuhan pois niin auto kyllä startaa mutta ei lähe käyntiin silti.
    Last edited by tonnizi; 28-05-2013, 03:45.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Ei voi olla noin vaikeata etsiä sieltä RealOEM:stä taikka fansista. Parin niitä tarvit + pultit ja muut härpäkkeet. Noi myydään puslasarjana joka sisältää parin eli 2kpl.
    Juu, 2kpl noita näytäis tarviivan, eli seuraavaks ku pääsee tohon kaverin talille niin nostaa auto siel ylös ainakin takaa, ja katoa missä on välystä jne...

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    No pitää nosta auto ilmaan ainakin takaa, tarvikos tosta kuvasta tota osa numero 2:kosta ostaa 2 vai 4 kpl?
    Ei voi olla noin vaikeata etsiä sieltä RealOEM:stä taikka fansista. Parin niitä tarvit + pultit ja muut härpäkkeet. Noi myydään puslasarjana joka sisältää parin eli 2kpl.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    No pitää nosta auto ilmaan ainakin takaa, tarvikos tosta kuvasta tota osa numero 2:kosta ostaa 2 vai 4 kpl?

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Minä en vaihtas tuollaisten prässättyjen tilalle mitään käsinpainettavia uretaanijuttuja. Ennemmin ehjät vakiot ja rakentaa säädöt. Mutta kyllä tämä topikin auto nyt on jotain muuta vailla.


    En minäkään vaihtaisi.. En vaan jaksanut ruveta etsimään oikeita palikoita vaan pikaisesti heitin linkin

    Pari postausta aikaisemmin annoin jo linkin E34 camber keskustelu topikkiin.. Jossa mainitaan vielä palikoiden tuotenumerot sekä kpl määrät. Tämä oli siis tarelle tarkoitettu..

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Nyt vähän omaa yritystä peliin.
    bmwfans.info

    Ja lue mitä kirjoitetaan. Se pitää mennä kuule auton alle kattomaan ja ravistelemaan että mikä on alustassa väljänä/saanut hittiä, tai mistä se tirraa bensaa kylmällä koneella. Ihan silmän ja lampun kanssa.

    Kuvan osaa 2 saa sekä tavallisena että epäkeskisenä. Asennusasennosta riippuen camberia ja/tai aurausta saa lisättyä tai vähennettyä. Mutta et sä nyt niitä ekana tarvi.

    Sopii niin hyvin taudinkuvaan kun juuri apparinpuolelta kuluu epänormaalisti kumi. Se on vaan ajossa hierastu johonkin, noilla kilsoilla varmaan monta kertaakin. Ja sielä on joku pikkasen antautunut.

    Ohjauskulmien tarkastus ja säätö tapahtuu seuraavasti:
    1) Varaa aika säätöön
    2) Vie auto
    3) Maksa hakiessas



    Minä en vaihtas tuollaisten prässättyjen tilalle mitään käsinpainettavia uretaanijuttuja. Ennemmin ehjät vakiot ja rakentaa säädöt. Mutta kyllä tämä topikin auto nyt on jotain muuta vailla.
    Kiitos tästä, no seuraavaks auto ylös ja tarkistamaan osat läpi, ja vaihtamaan osat myös jos jotain ilmenee.
    Last edited by tonnizi; 21-05-2013, 20:10.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Mun aikana se hanskalokero ei oo istunu ikinä paikkoilensa, en tiedä miks ei mutta ny näin satuu olemaan.

    Kiitos infosta, täytyy tarkistaa. saakos noihin taka kynkkiin kuvan viel lisäks tähän?
    Nyt vähän omaa yritystä peliin.
    bmwfans.info

    Ja lue mitä kirjoitetaan. Se pitää mennä kuule auton alle kattomaan ja ravistelemaan että mikä on alustassa väljänä/saanut hittiä, tai mistä se tirraa bensaa kylmällä koneella. Ihan silmän ja lampun kanssa.

    Kuvan osaa 2 saa sekä tavallisena että epäkeskisenä. Asennusasennosta riippuen camberia ja/tai aurausta saa lisättyä tai vähennettyä. Mutta et sä nyt niitä ekana tarvi.

    Sopii niin hyvin taudinkuvaan kun juuri apparinpuolelta kuluu epänormaalisti kumi. Se on vaan ajossa hierastu johonkin, noilla kilsoilla varmaan monta kertaakin. Ja sielä on joku pikkasen antautunut.

    Ohjauskulmien tarkastus ja säätö tapahtuu seuraavasti:
    1) Varaa aika säätöön
    2) Vie auto
    3) Maksa hakiessas

    Originally posted by SushiX View Post
    Tästä valmis setti..? Hintaa tosin 209euroa + kulut päälle..

    Oikea setti edes?
    Minä en vaihtas tuollaisten prässättyjen tilalle mitään käsinpainettavia uretaanijuttuja. Ennemmin ehjät vakiot ja rakentaa säädöt. Mutta kyllä tämä topikin auto nyt on jotain muuta vailla.
    Last edited by petrolhead; 21-05-2013, 19:49.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Tästä valmis setti..? Hintaa tosin 209euroa + kulut päälle..

    Oikea setti edes?
    Juu kiitoksia. Onkohan tuol paikkat noille?

    Saakos noihin taka kynkkiin kuvan viel lisäks tähän?

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Katoppa varaosafilmiltä, vaikka bmwfanssista. Mun mielestä kolmenepaan oli saatavana samallalailla epäkeskiset takakynkän helat kuin kolmekymppiinkin. Mutta ei noin pieni madallus kyllä vedä kumeja kankaille reunasta. Se on on ajettu johonkin että on kynkkä solmussa tai sit sieltä on vaan taka-akselista joku väljänä. Tarkastamallahan se selviää.
    Tästä valmis setti..? Hintaa tosin 209euroa + kulut päälle..

    Oikea setti edes?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Eikö mun vastaus kelvannut vai etkö osaa avata sitä ja lukea? Siellähän on ohjeet..

    Hanskiksen kiinnikkeet rikki tai joku ei osannut/osaa sitä asentaa oikein?
    Mun aikana se hanskalokero ei oo istunu ikinä paikkoilensa, en tiedä miks ei mutta ny näin satuu olemaan.

    Originally posted by petrolhead View Post
    Katoppa varaosafilmiltä, vaikka bmwfanssista. Mun mielestä kolmenepaan oli saatavana samallalailla epäkeskiset takakynkän helat kuin kolmekymppiinkin. Mutta ei noin pieni madallus kyllä vedä kumeja kankaille reunasta. Se on on ajettu johonkin että on kynkkä solmussa tai sit sieltä on vaan taka-akselista joku väljänä. Tarkastamallahan se selviää.
    Kiitos infosta, täytyy tarkistaa. saakos noihin taka kynkkiin kuvan viel lisäks tähän?
    Last edited by tonnizi; 21-05-2013, 19:22.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Juu, ku tuo camper on aika vituillaa tän 45/30 alustasarjan ansiosta, kulutaa takarenkaan sisäpuolta aikalailla, ainakin aparinpuolen takarenkaan sisäpuolta kulutaa. Sen takia kysyinkin tätä. Mutta kiitoksia infoista, lisää infoa saa laitaa tietenkin viel.

    Onkos sellasia puslia tai mitään vastavaa millä sais säädettyä vähän ees camperia?
    Katoppa varaosafilmiltä, vaikka bmwfanssista. Mun mielestä kolmenepaan oli saatavana samallalailla epäkeskiset takakynkän helat kuin kolmekymppiinkin. Mutta ei noin pieni madallus kyllä vedä kumeja kankaille reunasta. Se on on ajettu johonkin että on kynkkä solmussa tai sit sieltä on vaan taka-akselista joku väljänä. Tarkastamallahan se selviää.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Jos osaa käyttää hakua niin ei mene kauaa vastauksen löytämiseen..

    Ohjeet
    Originally posted by TareJR View Post
    Juu kiitos infosta, tosin kun tästä ei pysty takaa aurausta säätää, mutta onkos siihen mitään keinoa, esim jotain puslaa tai jotain vastavaa?

    Osaatekos sanoa, että miksi hanskalokeron laitaa kiinni jne... niin se ei istuolenkaan tuonne?
    Eikö mun vastaus kelvannut vai etkö osaa avata sitä ja lukea? Siellähän on ohjeet..

    Hanskiksen kiinnikkeet rikki tai joku ei osannut/osaa sitä asentaa oikein?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Ei noin pienen madalluksen takia kulu renkaat ihan reunasta. Kyllä sulla on sieltä puslia rikki, tai sitten muuten vaan auraukset pielessä. 30mm madalluksesta johtuva vähän isompi camber kulma ei syö renkaita heti pilalle.
    Juu kiitos infosta, tosin kun tästä ei pysty takaa aurausta säätää, mutta onkos siihen mitään keinoa, esim jotain puslaa tai jotain vastavaa?

    Osaatekos sanoa, että miksi hanskalokeron laitaa kiinni jne... niin se ei istuolenkaan tuonne?
    Last edited by tonnizi; 21-05-2013, 04:31.

    Leave a comment:

Working...
X