Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i -91 valojen säätö, kolinaa, auraus, muuta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    #16
    Originally posted by Haggis View Post
    Väännät koko umpiota takapuolelta alaspäin ja kiilaat etupuolelta jotain umpion alle.

    Järkevintä olisi varmaan tilata uudet valot kokonaan kuin maksavat vain 159€ Itse laitoin ja kyllä nyt säädöt toimii ja valotehokin kohosi selvästi.
    http://www.piritek.com/product_details.php?p=149
    miksi noi kallilla? ku löytyy 59 e halvemalakin hehe

    ja tuos on vain mennyt pitkein säätö ruuvin kannat. Lyhkäset saati säädettyä silleen että pistetiin oma viritys sinne, eli reikä nauhalla upio kiinni ja sit ruuvista säätään.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      #17
      Ja nyt olisi tarve saada vain noita pitkiä ylemäks jollain keinolla, ku tosiaanki pitien säätöruuvien ne päät on paskana, ei pysty ruuvata oikee.
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #18
        Originally posted by TareJR View Post
        Ja nyt olisi tarve saada vain noita pitkiä ylemäks jollain keinolla, ku tosiaanki pitien säätöruuvien ne päät on paskana, ei pysty ruuvata oikee.
        onhan tuossa noita vinkkejä tullutkin...

        Vieläkös se bensaa tiputtaa?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #19
          Originally posted by Haju69 View Post
          onhan tuossa noita vinkkejä tullutkin...

          Vieläkös se bensaa tiputtaa?
          Juu bensaa tiputtaa kylmänä, ei jää siis isoija läikkiä olenkaan, mutta kuiteskin, ja kylmän bensan haju tulee mutta heti kun kone on lämmin niin ei tiputa olenkana ja eikä haise bensakaan. Kaikki koneelle menevät bensa letkut ja muut vastaavat missä bensa kiertää / mistä sitä voisi tippua on tarkkistettu ja remmarit kiristetty, ja vika ei ole yhesäkään letkussa.
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • Valtsude
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 739
            • Jyväskylä

            #20
            Pyöritä konehuoneen puolelta säätöruuvien takaa siipimuttereita ja pidä vaikka pihdeillä kiinni itse ruuvista.
            E34

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              #21
              Originally posted by Valtsude View Post
              Pyöritä konehuoneen puolelta säätöruuvien takaa siipimuttereita ja pidä vaikka pihdeillä kiinni itse ruuvista.
              Juu tämä tehty, selvis syy miksi ei meinnaan näytää oikeseen paikkaan sitä valoa, syy tähän on se että esim kuskinpuolen etuvalossa on siel kone huoneen puolella vasemassa yläkulmassa se ruuvi millä saat sen sen umpion liikumana sivutain eli näytääkö valo vasemalle vai oikealle, niin on hajalla, nyt siel on väli aikanen ratkaisu tehty että se pysyy paikkoilaa siitäkin paikkasta.

              Mutta sitten tälläistä että:

              Kun aijan hidasteista/töysyistä niin kuuluu sellanen kolina jne... niin voisko johtua puslista tai reagtiotankosta?
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • V W
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 335
                • Salo

                #22
                Originally posted by TareJR View Post
                voisko johtua puslista tai reagtiotankosta?
                Voisi,myöskin löysistä iskunvaimentimen yläpäistä...
                Koliseeko edestä,vai takaa,vai sekä että?
                Ford 4500 :think Nuffield
                Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                Kawasaki ZX-12R
                Borat

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  #23
                  Originally posted by V W View Post
                  Voisi,myöskin löysistä iskunvaimentimen yläpäistä...
                  Koliseeko edestä,vai takaa,vai sekä että?
                  kuulostaa ihan siltä että eestä, mutta kun yläpäät pitäisi olla niin kireellä ku ne saa, mutta voihan ne aina varmistaa että onko kireellä vai ei, eikös ne siitä nokkapellin alta voi tarkistaa?

                  ja eikös kannatais vaihtaa noi puslat ja reagtiotankoki vaan ihan suosiolla.
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by TareJR View Post
                    kuulostaa ihan siltä että eestä, mutta kun yläpäät pitäisi olla niin kireellä ku ne saa, mutta voihan ne aina varmistaa että onko kireellä vai ei, eikös ne siitä nokkapellin alta voi tarkistaa?

                    ja eikös kannatais vaihtaa noi puslat ja reagtiotankoki vaan ihan suosiolla.
                    Ne yläpäät voi olla ihan kuluneisuuttaan löysät. Ei sen takia että pultit olisi löysällä.

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #25
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Ne yläpäät voi olla ihan kuluneisuuttaan löysät. Ei sen takia että pultit olisi löysällä.
                      juu pitää katsoa ne yläpään pultit jne, eikö ne muuten voi siitä nokkapelin lataki vaa kiristää?.
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        #26
                        Kyllä voi.

                        Eli ne yläpäätä korissa kiinnipitävät 3 mutteria oikea momentti 33nm

                        Ja sitä isoa iskarin päätymutteria voi koittaa ampua vaikka pulttipyssyllä tiukempaan.

                        Jos ei kolina lopu niin osaa vaihtokunnossa,

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          #27
                          Originally posted by Klasu- View Post
                          Kyllä voi.

                          Eli ne yläpäätä korissa kiinnipitävät 3 mutteria oikea momentti 33nm

                          Ja sitä isoa iskarin päätymutteria voi koittaa ampua vaikka pulttipyssyllä tiukempaan.

                          Jos ei kolina lopu niin osaa vaihtokunnossa,
                          no ku noi on ihan uusi alustasarja ja yläpäätki uudet, mutta jos ei kiristämällä auta niin sit varmaanki puslat ja reagtio tanko vaihtoon. Vai mitä mieltä te olisitte?.
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • Klasu-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 546
                            • Helsinki

                            #28
                            Kyllä, samaan syssyyn kannattaa alatukivarretkin.

                            Helpottaa tätä työtä kun ensin irrottaa puslan pultin, ja löystää alatukivarren puslan pulttia, ja vasta senjälkeen irroittaa ohjausvarren ja tolpan alapään väliset kolme pulttia.
                            Näin ohjausvarsi pääsee taipumaan kevyesti alaspäin ja työ helpottuu, ja pääsee hyvin käsiksi palloniveliä irrottamaan.
                            Last edited by Klasu-; 16-05-2013, 20:55.

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              #29
                              Originally posted by Klasu- View Post
                              Kyllä, samaan syssyyn kannattaa alatukivarretkin.

                              Helpottaa tätä työtä kun ensin irrottaa puslan pultin, ja löystää alatukivarren puslan pulttia, ja vasta senjälkeen irroittaa ohjausvarren ja tolpan alapään väliset kolme pulttia.
                              Näin ohjausvarsi pääsee taipumaan kevyesti alaspäin ja työ helpottuu, ja pääsee hyvin käsiksi palloniveliä irrottamaan.
                              Kiitos infosta

                              Etupään jousien/iskarin yläpäät, ne kolme pulttia varmistettu että ovat kireellä, ne ovat niin kireellä kun saa. Sit seuraavaksi pitäisi tarkistaa samasta paikkaa, mutta ne keskipultit kummastakin iskarin/jousien yläpäästä. Syksyllä menee sit vaihtoon reagtio tanko, puslat, vaikaaja jne...
                              Last edited by tonnizi; 17-05-2013, 01:04.
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              • 525TurboIC
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 663
                                • Pomarkku

                                #30
                                Tuota, et sit samalla kertaa tarkistanu iskarin yläpään mutteria onko kiinni...? koiranluut siellä kolisee jos ei oo vaihdettu hetkeen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎