Announcement

Collapse
No announcement yet.

Häippäs sähkät E34:sta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AssE
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 162
    • TRE

    #16
    Originally posted by Heguli 31
    Kyllä se auto vaan sen laturin tarvii.Akku on vain SÄHKÄVARASTO josta otetaan virtaa "lainaksi" hetkellisiin toimenpiteisiin.Esim.keskuslukon aukaisuun ja moottorin käynnistäminen.Tämän jälkeenhän "lainattu" virta palautuu laturista takaisin akkuun.
    Periaatteessa kaikki sähköt toimii ajon aikana laturin tuottamalla sähköllä.Autolla toki voi jonkun verran ajaa ilman lataustakin,ennen kuin akku tyhjenee ja auto on tien poskessa.
    Sitten on tietysti tuo laturin irroituksen aiheuttama hihnan poisto.Mietippä mitä muuta ko. hihna pyörittää...
    Laturi/lataus ensin kuntoon ja vasta sitten tien päälle.
    Kylläpä sanoisin että auto toimii melko pitkään ilman laturiakin, VArsinkin kun omassa autossani on 80Ah:n akku. Päivällä voi ajaa ilman ajovaloja, tuuletinta ei tartte käyttää ku ykös-asennossa, takalasin lämmitintä ei tartte käyttää ja soitinta ei kuunnella. Käynnistys vie eniten tehoja akusta. Itse koneen käynti ei tarvistse ihan älyttömiä virtoja. Tietty se laturi pitäis olla . Tää on vaan väliaikasta...

    Originally posted by .:miksu:.
    Toimiiko latauksen merkkivalo?
    Ilman ei lataa, ainakaan mun edelliset autot (tarvii herätteeseen kuorman).
    Valo toimii ja ei kuten aiemmin kerroin. Välillä palaa ku laittaa virrat päälle, mut yleensä ei pala ollenkaan. Poltin on siis kunnossa.


    Onko tuon m20b20 koneen latureissa samanlaiset diodisillat ja hiilet vai onko erimerkkisten latureiden välillä eroja? Mulla taitaa olla bosh. Motonetin sivuilta en löytäny ihan suoraa mainintaa diodisillasta...??

    Ps. Tietääkö joku tarkalleen paljonko koneen käyminen tarvii virtaa?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10037
      • KVLA

      #17
      Originally posted by AssE
      Kylläpä sanoisin että auto toimii melko pitkään ilman laturiakin, VArsinkin kun omassa autossani on 80Ah:n akku. Päivällä voi ajaa ilman ajovaloja, tuuletinta ei tartte käyttää ku ykös-asennossa, takalasin lämmitintä ei tartte käyttää ja soitinta ei kuunnella. Käynnistys vie eniten tehoja akusta. Itse koneen käynti ei tarvistse ihan älyttömiä virtoja. Tietty se laturi pitäis olla . Tää on vaan väliaikasta...



      Valo toimii ja ei kuten aiemmin kerroin. Välillä palaa ku laittaa virrat päälle, mut yleensä ei pala ollenkaan. Poltin on siis kunnossa.


      Onko tuon m20b20 koneen latureissa samanlaiset diodisillat ja hiilet vai onko erimerkkisten latureiden välillä eroja? Mulla taitaa olla bosh. Motonetin sivuilta en löytäny ihan suoraa mainintaa diodisillasta...??

      Ps. Tietääkö joku tarkalleen paljonko koneen käyminen tarvii virtaa?
      Ajele vaan ilman valoja,niin virkavalta antaa pienen maksukehotuksen.Ja taas rupes laturirempalle tulee lisähintaa.Ja talvella ilman lämppäriä/puhallinta(ykkösellä)...Lasit umpihuurussa ulkoa ja sisältä.Itseppähän tiedät.Oletko harkinnut (isompien vikojen ilmetessä) Tehdaskunnostettua vaihtolaturia.
      Last edited by Heguli 31; 03-01-2005, 17:53.

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        #18
        Sen pääsulakkeen ehyyttä ei nää ennen kun ottaa irti pulteista ja käteen...voipi yllättää joskus. 0,20e orggiksena joten ainakaan kallis osa ei ole .


        Nim. kokemusta on jos jollain ihmeellisiä sähkövikoja pyyhkijöissä, lukoissa yms..
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • AssE
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 162
          • TRE

          #19
          ny vaihdoin uuden säätimen laturiin ja KYLLÄ lataa. Vähän kyllä pelästyin ku jännite akun navoissa oli 17V auton käydessä. Ei kai sen pitäis noin paljon olla! eikse 14,6V oo yleensä maksimi? No pitää kattoo miten käy ku ajelee vähä autolla. On nimittäin akku vähän tyhjä varmaankin.

          Onko noissa säätimissä mitä eroo ku jotkut on 80A ja toiset 110A tai jotain. Eihän ton pitäis vaikuttaa jännitteeseen? Eiks toi oo virran kesto vai?

          Comment

          • kalkkuna
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 864
            • vaajakoski

            #20
            Kannattaa tarkkailla valojen kirkkautta ja jos alkaa polttimoita palaa/akkuhappo haista niin vehkeet seis. Ei meinaan pitäs ladata 17v vaikka akku ois kuinka tyhjä ja jos lataa niin paljon niin melkovarmaan säädin paskana. Sitten on kivaa jos akku räjähtää tjms,että ole varovainen jos auton käytön jälkeen menet räpläämään kone huoneeseen että ei tule kipinöitä (niin mutta eihän se akku välttämättä ole konehuoneessa) jo pelkkä yleismittarin/akkutesterin kytkeminen saattaa aiheuttaa tarpeeksi kipinöintiä. Siis jos se lataa 17v koko ajan
            VW sharan 1,8T
            e30 318i 4d -89 projekti
            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by Suutari
              Sen pääsulakkeen ehyyttä ei nää ennen kun ottaa irti pulteista ja käteen...voipi yllättää joskus.
              Ei niin, se voi olla tosiaan monestakin kohtaa halki kantojen alta.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • AssE
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 162
                • TRE

                #22
                Nyt lataa auto oikein. Vikana oli luutavammin hiilet, mutta vaihdoin koko jännitteensäätimen. Si ku aiemmin kerroin että hurjia jännitteitä (17V) löyty akusta ni se ei jääny siihen vaan parhaimmillaan tyhjäkäynti jännite oli 20,5V! Sillo alko hälytyskellot soimaan ja pyysin kattoon jännitteen kaverin yleismittarilla. Tulos oli 12,7V ja lataus jännite 14,1V. Eli ei kannata aina luottaa yleismittariinkaan..

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎