Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds syöttöpumppu - KIIRE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fucq
    BTCF Member
    • Jun 2013
    • 76
    • Tampere

    525 tds syöttöpumppu - KIIRE

    Terve. Ostin juuri tuommoisen 525 tds auton. Minulla ilmeni ongelma, syöttöpumppu vuotaa. Näyttäisi olevan ylätiiviste. Mistä näitä tiivisteitä voi ostaa koitin itse ettiä netistä mut hankalaks menee. Vielä semmoinen kun käynnistän auton ja se sahaa hetke ja kun auto käynnistyy tulee pieni savu pilvi (lämpimällä koneella) onko tuo syöttöpumppu syyllinen tähän asiaan? Kiitos jo etukäteen.
    Last edited by fucq; 11-07-2013, 22:15.
    Nyt: E61 535d M-Sport -09

    ex:
    E34 525 TDS -94
    E91 320d -06
    E60 530d -05
  • AKSU
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 402
    • Nivala

    #2
    Originally posted by fucq View Post
    Terve. Ostin juuri tuommoisen 525 tds auton. Minulla ilmeni ongelma, syöttöpumppu vuotaa. Näyttäisi olevan ylätiiviste. Mistä näitä tiivisteitä voi ostaa koitin itse ettiä netistä mut hankalaks menee. Vielä semmoinen kun käynnistän auton ja se sahaa hetke ja kun auto käynnistyy tulee pieni savu pilvi (lämpimällä koneella) onko tuo syöttöpumppu syyllinen tähän asiaan? Kiitos jo etukäteen.

    Ite hommasin aikoinaan tiivisteen diesel Turuselta Oulusta. Saahan niitä varmaan kyllä muualtakin... Muista merkata kannen paikka tarkasti ennen irroitusta, jotta saat vielä auton käyntiin tiivisteen vaihdon jälkeenkin.

    Comment

    • kalevik
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 958
      • Salo

      #3


      Toimitus kesti viikon verran.
      E61 525i, Suzuki VS1400
      Exät: Jaana, Susanna, Maija

      Comment

      • fucq
        BTCF Member
        • Jun 2013
        • 76
        • Tampere

        #4
        Kävin hakemassa eilen tammer dieselistä tiivisteet. Nyt ilmeni semmonen ongelma että siellä onki joku erikoisruuvi. Mistä tommoisiä hylsyjä saa :o?
        Nyt: E61 535d M-Sport -09

        ex:
        E34 525 TDS -94
        E91 320d -06
        E60 530d -05

        Comment

        • joni_wt
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 3627
          • Yka

          #5
          Originally posted by fucq View Post
          Kävin hakemassa eilen tammer dieselistä tiivisteet. Nyt ilmeni semmonen ongelma että siellä onki joku erikoisruuvi. Mistä tommoisiä hylsyjä saa :o?
          Jos et halua sitä oikeaa hylsyä tilata mistään, niin siihen päälle saa naputeltua sopivasti kuluneen (muistaakseni) 7mm pikkuhylsyn. Pistää sitten torxin tilalle jos haluaa helpottaa seuraavan aukasian töitä.
          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

          Comment

          • fucq
            BTCF Member
            • Jun 2013
            • 76
            • Tampere

            #6
            Elikkä on ongelmia vieläkin syöttöpumpun kanssa. Kerkesin laittaa auton myyntiin mutta mietin että pitäisi kuitenki vielä teiltä pätevimmiltä ja kokeneemmeilta ihmisiltä kysyä. Auto seisoo parhaimillaan huollon pihassa kun auto ei käynnisty. Nämä huoltomiehet sanoivat minulle, että huolto tulisi maksaa arvioltaan 1000€. Itselläni ei ole varaa maksaa moisia summia ku aika köyhänä nuorena ollaan. Mennään siis asiaan. Auto siis ei käynnisty enään kun vaihdettiin välikannentiivisti (vissiin kansi väärässä asennossa?). Vaihdoin yläkannen tiivisteen tämän jälkeen auto vielä käynnisty mutta auto vuosi silti sitä löpöö sieltä. Katsottiin letku vuoti ja mahdollisesti välikannentiiviste. No me vaihdettiin o rengas ja välikannentiivisti. Tämän jälkeen auto ei enään käynnistynyt. Sahas kauan aikaa pumpulle tuli löpöö, mutta ei päätynyt mukeihin saakka. No huollossa sanoivat että että alin kansi vuotaa dieseliä. Mutta en tajua mikä siinä sitten maksaa noin paljon. Miten tätä hommaa sitte te menisitte suorittaan myynkö auton tai mahd heitänkö paaliin vai korjaanko asian itse? Itse en ole tekniikan mestari. Kiitos jo etukäteen
            Nyt: E61 535d M-Sport -09

            ex:
            E34 525 TDS -94
            E91 320d -06
            E60 530d -05

            Comment

            • MPV
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1193
              • Muhos

              #7
              No merkkasitko sen pumpun välikannen paikan ennenkuin irrotit?

              Kun ite ostin dieselhuollosta ne pumpun kannen tiivisteet, niin siellä ukko sano että tee piirtopuikolla siihen kolme merkkiä, niin suurempi pahdollisuus saada oikiaan kohtaan, kun kaikki kolme merkkiä on pykälässä.

              Jos kansi on väärässä kohti (eikä merkkejä tullut tehtyä), niin ilman testeriä liki mahdotonta saada sitä oikein. Kyse on kuitenkin millin kymmenesosista. Dieselhuollossa irrottavat pumpun ja lyövät sen testipenkkiin, jossa säätö saadaan varmasti oikein. Se homma se on joka maksaa.

              Comment

              • fucq
                BTCF Member
                • Jun 2013
                • 76
                • Tampere

                #8
                Originally posted by MPV View Post
                No merkkasitko sen pumpun välikannen paikan ennenkuin irrotit?

                Kun ite ostin dieselhuollosta ne pumpun kannen tiivisteet, niin siellä ukko sano että tee piirtopuikolla siihen kolme merkkiä, niin suurempi pahdollisuus saada oikiaan kohtaan, kun kaikki kolme merkkiä on pykälässä.

                Jos kansi on väärässä kohti (eikä merkkejä tullut tehtyä), niin ilman testeriä liki mahdotonta saada sitä oikein. Kyse on kuitenkin millin kymmenesosista. Dieselhuollossa irrottavat pumpun ja lyövät sen testipenkkiin, jossa säätö saadaan varmasti oikein. Se homma se on joka maksaa.
                Välikannen tiivisteet en vaihtanut itse ja veikkaan että tuskin on tehty merkintöjäkään. Eli tämä homma on mahdotonta? ymmärsinkö oikein?
                E: Tai toimiskohan se näinki että ostaa jostain autosta toimivan pumpun ja vaihtaa ite? tai sitten toinen vaihtoehto et irrottaa ite syöttöpumpun kokonaan ja vie huoltoon säätöö luulis tulevan halvemmaks. Mutta tulisiko siinä sitten muita esteitä? :think
                Last edited by fucq; 11-07-2013, 23:01.
                Nyt: E61 535d M-Sport -09

                ex:
                E34 525 TDS -94
                E91 320d -06
                E60 530d -05

                Comment

                • kalevik
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 958
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by fucq View Post
                  Välikannen tiivisteet en vaihtanut itse ja veikkaan että tuskin on tehty merkintöjäkään. Eli tämä homma on mahdotonta? ymmärsinkö oikein?
                  E: Tai toimiskohan se näinki että ostaa jostain autosta toimivan pumpun ja vaihtaa ite? tai sitten toinen vaihtoehto et irrottaa ite syöttöpumpun kokonaan ja vie huoltoon säätöö luulis tulevan halvemmaks. Mutta tulisiko siinä sitten muita esteitä? :think
                  Ei se mikään mahdoton homma ole itse laittaa sitä välikantta (säätäjää) kohdalleen.

                  Siirtää välikantta tulipeltiin päin reilusti, niin paljon että käynnistyy. Sitten kuulostelemaan käyntiä. Jos tyhjäkäynti ei ole vakaa, siirtää lisää tai takaisinpäin kunnes tokenee. Nyt siis pultit niin kiinni että pitää "vasaralla" siirtää, ei kuitenkaan liian kireällä ja pari voi olla vastakkaisista kulmista löysälläkin.

                  Jos käy muuten hyvin mutta kierrokset jää hetkeksi ylös, hieman syyläriin päin. Tämän huomaa parhaiten ajossa, vaihdettaessa. Jos ei ole voimissaan, hieman vielä lisää tulipeltiin päin, jne..

                  Nämä hienosäädot on pieniä siirtoja, millin osia, jotka tosiaan kannattaa tehdä "pikkuvasaralla" napauttamalla. Ja voi vaatia useamman kokeilukerran, jotta on kohdallaan, mutta ei maksa mitään.

                  Dieselhuolto on vaihtoehto, jos vain löytää huollon joka suostuu vanhaa pumppua penkissä säätämään.
                  Last edited by kalevik; 12-07-2013, 01:54. Reason: lause korjattu
                  E61 525i, Suzuki VS1400
                  Exät: Jaana, Susanna, Maija

                  Comment

                  • fucq
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 76
                    • Tampere

                    #10
                    Kiitoksia yritän säätää ite en kuitenkaa menetä siinä mitään enää
                    Nyt: E61 535d M-Sport -09

                    ex:
                    E34 525 TDS -94
                    E91 320d -06
                    E60 530d -05

                    Comment

                    • joni_wt
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 3627
                      • Yka

                      #11
                      Joo ei se mikään mahdoton homma ole.

                      Imusarja irrallaan naputtelee ja toinen kokoajan hytissä kokeilemassa käyntiin. Kaveri kannattaa olla senkin takia, jos alkaa ryntäämään.

                      Sitten kun käy niin käydessä naputtelee kohdilleen välillä koittaen kaasua, että yrittääkö rynkyttää tai rynnätä.
                      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                      Comment

                      • fucq
                        BTCF Member
                        • Jun 2013
                        • 76
                        • Tampere

                        #12
                        Kiitos vinkistä tarvii koitella ei tässä mitää opi jos ei ite tee
                        Nyt: E61 535d M-Sport -09

                        ex:
                        E34 525 TDS -94
                        E91 320d -06
                        E60 530d -05

                        Comment

                        • samsa87
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2014
                          • 46
                          • Lahti

                          #13
                          Lainaan topiccia kun ei tuo oma romu nyt herää..
                          Eli, omassa 525tds:ssä alko syöttöpumppu vuotamaan lohkon kylkeen niin paljon ettei auto enää liikkunut.
                          Vaihdettiin sitten yhdestä purku autosta irroitettu pumppu, mutta auto ei inahdakkaan. Pumpun syöttöletku on kirkas josta näkee ettei startatessa aine edes liiku
                          Voiko toi pumppu olla niin sökö ettei yhtään jaksa pumpata?
                          Sammutussolenoidi vaihdettiin vanhasta joten siinä ei ainakaan ole vikaa.
                          Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

                          Comment

                          • Keisari
                            BTCF Member
                            • Nov 2008
                            • 165
                            • Himanka

                            #14
                            Tuleeko suutinputkille löpöä?
                            e34 525tds, e30 325tds touring
                            Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                            e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                            Volvo 3 x D24T + B200ET
                            MB 250D x2 vw caddy d
                            Opel ford

                            Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                            Comment

                            • samsa87
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2014
                              • 46
                              • Lahti

                              #15
                              Ei tuu.
                              Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎