Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lämmityslaite... outo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jääkarhu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 130
    • Ylivieska

    #31
    Lisätääs keittäjiä soppaan...Omassa 525i -90 ongelmana on ikkunoiden huurtuminen. Kenno vaihdettu, ehkä turhaan. Puhallin pitää olla ehkä 3-4:lla että lasi pysyy auki tai näin talvella edes sulaa. Autossa on manuaali ilmastointi mutta raitisilmasuodatinta ei ole. ( Tutkittu juttu ) Jos puhallus pelkästään lasille ja puhallin 3:lla pysyy auki, kun moottori on lämmin voi laitta 2:llekin, mutta jos menet säätään lämpöä jaloille niin kohtapa on lasi huurussa....Ottaa pikku hiljaa kupoliin...Lämmönsäätimet kyllä toimii mutta tuntuu kuin sitä ilmaa ei vaan tulis tarpeeksi lasille vaikka lyö puhaltimen 4:lle. Vittu näitä patteriautoja...Ei ole e21 vastaavia ongelmia...
    Vanhaa se olla pitää..

    E10 2002A-71
    E21 320A-76
    E21 320-76
    E21 320i-76
    E21 320i-77
    E21 318i-80
    E21 318i-82
    E12 520 3.0-80

    Comment

    • jannel
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 283

      #32
      Kuorma-auto puolelta kokemuksella tietoa että kun raitisilmasuodatin menee tukkoon niin eipä tahdo lämmönsäädöt pelata. Jos suotimen vaihto ei auta niin vika mahtaa olla joko sisäanturissa tai jo mainitussa magneettiventtiilissä.

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4320
        • Turku

        #33
        Jotain vikaahan voi olla siinä itse säädinpaneelissakin. Mulla valitettavasti ei ole hajuakaan, onko sen sisällä paljonkin ohjauselektroniikkaa, vai sijaitseeko ohjaus muualla kuin siinä itse paneelissa.

        Edit:Etk:n mukaan ohjausyksiköitä on saatavilla myös pohjoisten olojen autoihin.
        Last edited by jani73; 16-01-2005, 10:54.

        Comment

        • jakusa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 515
          • Lempäälä

          #34
          Originally posted by Jääkarhu
          Lisätääs keittäjiä soppaan...Omassa 525i -90 ongelmana on ikkunoiden huurtuminen. Kenno vaihdettu, ehkä turhaan. Puhallin pitää olla ehkä 3-4:lla että lasi pysyy auki tai näin talvella edes sulaa. Autossa on manuaali ilmastointi mutta raitisilmasuodatinta ei ole. ( Tutkittu juttu ) Jos puhallus pelkästään lasille ja puhallin 3:lla pysyy auki, kun moottori on lämmin voi laitta 2:llekin, mutta jos menet säätään lämpöä jaloille niin kohtapa on lasi huurussa....Ottaa pikku hiljaa kupoliin...Lämmönsäätimet kyllä toimii mutta tuntuu kuin sitä ilmaa ei vaan tulis tarpeeksi lasille vaikka lyö puhaltimen 4:lle. Vittu näitä patteriautoja...Ei ole e21 vastaavia ongelmia...
          Kai muistit vaihtaa kennon ja putkien liitkosesta o-renkaat? Itse vaihdoin vain ne niin loppu huurtuminen, kyseessä siis samanlainen vehe ja behr II järjestelmä(muistaakseni). Kennon testautin liikkeessä eikä siinä havaittu vuotoja. Nykyään voi pitää puhallinta yleensä ykkösellä ja puhallus max lasille ja noin puolivälissä jaloille. Jostain syystä kuitenkin oikean puolen sivulasit tuppaa huurtumaan vielä aika herkästi, ehkä kosteutta ovien sisällä tms...

          Tuulilasin ilmakanavissa taitaa olla joku suunittelumoka kun niiden osanumero vaihtuu 9/90 ja tätä olenkin testannut kaverin kanssa: omassa puhallusta tulee paljon ilmakanavien reunoilta mutta keskeltä vain "hönkäys" kun taas kaverin -94 vehkeessä ilmaa tulee kunnolla koko kanavan matkalta.
          -after all is said and done more is said than done-


          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #35
            lämmöt

            Vaihdoin eilen termarin 87 -> 92:een. Täydellä lämmöllä tulee kuumempaa kuin ennen, mutta aika hitaasti lämpiää varsinkin sisältä. Siis kun moottori on lämpiämisvaiheessa, tulee noin 40 asteista sisään.

            Paljonko lämppärin kennon likaisuus(ilmapuolen) voisi vaikuttaa lämpiämisongelmaan? Vois kuvitella että jos kenno on tukossa pölystä, koivunsiemenistä ym. niin helposti 20 asteetta menettä lämpöä vedestä?
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Jääkarhu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 130
              • Ylivieska

              #36
              Originally posted by jakusa
              Kai muistit vaihtaa kennon ja putkien liitkosesta o-renkaat? Itse vaihdoin vain ne niin loppu huurtuminen, kyseessä siis samanlainen vehe ja behr II järjestelmä(muistaakseni). Kennon testautin liikkeessä eikä siinä havaittu vuotoja. Nykyään voi pitää puhallinta yleensä ykkösellä ja puhallus max lasille ja noin puolivälissä jaloille. Jostain syystä kuitenkin oikean puolen sivulasit tuppaa huurtumaan vielä aika herkästi, ehkä kosteutta ovien sisällä tms...

              Tuulilasin ilmakanavissa taitaa olla joku suunittelumoka kun niiden osanumero vaihtuu 9/90 ja tätä olenkin testannut kaverin kanssa: omassa puhallusta tulee paljon ilmakanavien reunoilta mutta keskeltä vain "hönkäys" kun taas kaverin -94 vehkeessä ilmaa tulee kunnolla koko kanavan matkalta.
              On o-renkaat vaihdettu, sama homma tuon ilman kanssa, eli ei tule tasaisesti lasille ja juuri tuosta kuskin näkökentästä ei tahdo huuru poistua millää. Pitää tieten seuraavaksi alkaa kuivattaa mattoja.
              Vanhaa se olla pitää..

              E10 2002A-71
              E21 320A-76
              E21 320-76
              E21 320i-76
              E21 320i-77
              E21 318i-80
              E21 318i-82
              E12 520 3.0-80

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                #37
                Mä teippasin sen ilmakanavan a-pilarin puoleista päätyä jonkuu sentin tukkoon, ei karkaa ilma enää sinne sivulle vaan puhaltaa paremmin ny siitä keskemmältä. Tuntus ainakin toimivan kun ennen tuli ekana huurua just siihen kohtaa mistä piti läpi nähdä.
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • deezaye
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 185
                  • Turenki Rock City

                  #38
                  Originally posted by Jääkarhu
                  Lisätääs keittäjiä soppaan...Omassa 525i -90 ongelmana on ikkunoiden huurtuminen. Kenno vaihdettu, ehkä turhaan. Puhallin pitää olla ehkä 3-4:lla että lasi pysyy auki tai näin talvella edes sulaa. Autossa on manuaali ilmastointi mutta raitisilmasuodatinta ei ole. ( Tutkittu juttu ) Jos puhallus pelkästään lasille ja puhallin 3:lla pysyy auki, kun moottori on lämmin voi laitta 2:llekin, mutta jos menet säätään lämpöä jaloille niin kohtapa on lasi huurussa....Ottaa pikku hiljaa kupoliin...Lämmönsäätimet kyllä toimii mutta tuntuu kuin sitä ilmaa ei vaan tulis tarpeeksi lasille vaikka lyö puhaltimen 4:lle. Vittu näitä patteriautoja...Ei ole e21 vastaavia ongelmia...
                  Kuulostaa vähän siltä ku ois sisäilmankierto jumissa... Ja koitappa piruuttas vähentää lämpötilaa, tuleeko lasille sitten paremmin?
                  E53/M54B30 -04
                  E39/M57D30 -99
                  E34/M30B35 -88
                  E28/M10B18 -85

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎