Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostajan opastusta, kitoos!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    E34 ostajan opastusta, kitoos!

    Eli ko laite vm. 88-92 kuutoskoneella olisi tarkoitus hommata kulkuvälineeksi. Antakaa asiantuntijoina vinkkiä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa tutkiessa, että ei tarvi tehdä näin oston jälkeen .Kiitos jo näin etukätöisesti
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Alpina E34
    Eli ko laite vm. 88-92 kuutoskoneella olisi tarkoitus hommata kulkuvälineeksi. Antakaa asiantuntijoina vinkkiä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa tutkiessa, että ei tarvi tehdä näin oston jälkeen .Kiitos jo näin etukätöisesti
    Koneen puolesta: M50=24 venttiiliä->enemmän tehoa->pienempi kulutus.

    Omasta mielestäni tolla kaksilitraisellakin kerkeää ihan riittävästi, mutta 518i ja 520i olivat ilmeisesti näitä hinnat alkaen malleja, joten varustetaso voi olla alhaisempi. Esim, olen etsiskellyt jonkin aikaa omaani ajotietokonetta, mutta esim 525i:n tietokone ei käy tähän kaksilitraiseen, eli 525i-M5 on paljon yhteneväisempiä keskenään kuin esim 520i ja 525i.

    Ps. Haulla löydät varmastikkin paljon asiaa aiheesta..
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Jusaus
      Koneen puolesta: M50=24 venttiiliä->enemmän tehoa->pienempi kulutus.

      Omasta mielestäni tolla kaksilitraisellakin kerkeää ihan riittävästi, mutta 518i ja 520i olivat ilmeisesti näitä hinnat alkaen malleja, joten varustetaso voi olla alhaisempi. Esim, olen etsiskellyt jonkin aikaa omaani ajotietokonetta, mutta esim 525i:n tietokone ei käy tähän kaksilitraiseen, eli 525i-M5 on paljon yhteneväisempiä keskenään kuin esim 520i ja 525i.

      Ps. Haulla löydät varmastikkin paljon asiaa aiheesta..
      Jälleenmyyntiarvo voi myös pienikoneisella jäädä yllättävän pieneksi, kun Saksasta virtaa koko ajan edullisia isokoneisia maahan.

      Katso ruosteet tarkkaan: helmat, erityisesti bensatankin luukun ympäristö ja ovien alareunat sisäpuolelta. Paikkoja on varmasti enemmänkin, mutta noissa on itsellä ollut ongelmaa. Ja valitse toki 90-luvulta oleva malli. Airbageja, absit yms sälää tuli joskus -91 vakiovarusteeksi kaikkiin malleihin. Ei pysty muistamaan tarkemmin milloin ja mitä...
      E39 520iA -02

      Comment

      • -kiki-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1160
        • Hämeenkyrö

        #4


        Tuo kannattaa katsoa, Puslat tuppaavat olemaan huonona
        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4334
          • Turku

          #5
          Ja joillakin on vesi päässyt puuttuneen/ruostuneen pohjatulpan kautta etujalkatiloihin maton alle. Eli kannattaa ainakin tarkastaa, ettei pohjapelti ole siinä kohtaa pahemmin ruostunut.
          Siitä oli keskusteluakin vähän aikaa sitten.


          OT
          Esim, olen etsiskellyt jonkin aikaa omaani ajotietokonetta, mutta esim 525i:n tietokone ei käy tähän kaksilitraiseen,
          Jusaus, olen haaveillut samasta. Mulla on analoginen kello ja otin sen kerran irti ja katsoin millainen liitin autossa on. Siinä oli ainoastaan kolme tai neljä pinniä, eli siihen on turha suoraan heittää tietokonetta. Voi voi.

          Comment

          • tertsunen
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1343
            • JKL

            #6
            Lähes kaikissa, joita itse kävin koeajamassa, oli väljää ristikossa/perässä=kolahtaa.

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Jusaus
              Koneen puolesta: M50=24 venttiiliä->enemmän tehoa->pienempi kulutus.
              Totta tosiaan, mutta myös enemmän himmeleitä ja enemmän ongelmia.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • bemari320mies
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 788
                • Suodenniemi

                #8
                Vaivaakos se thermoshokki myös näitä moottoreita?
                Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                EX: BMW E34 525i -90
                EX: BMW E28 528iA -85
                EX: BMW 320i Taxi -86

                Comment

                • juha partanen
                  Newbiemmer
                  • Jun 2004
                  • 22
                  • Helsinki

                  #9
                  Vedätä ja riuaa konetta kunnolla koeajossa, niin paljastuu nykimiset ja rykimiset, jotka näitä bemukan koneita tuntuu vaivaavan (ilmamäärä/massamittarit, imuilmavuodot jne.)

                  Ja tarkista kaikkien ovien lukkojen/kahvojen toiminta, niin vältyt noloilta tilanteilta kiparin edessä.

                  Ruosteista juuri tuo bensaluukun ympäristö ja helmat on riskipaikkoja. Mulla on pari tuttua katsastusmiestä, jotka totesivat e34n olevan hyvin tehty auto, ainoastaan etupään kolinoista joutuu välillä huomauttelemaan, raskas auto nääs...

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Jotain tuollakin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15711
                    Last edited by Leka; 08-01-2005, 22:44.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      ...raskaspa hyvinkin...

                      Comment

                      • Anselmo H
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 943
                        • Vantaa

                        #12
                        Käy koeajamassa eri yksilöitä ja osta niistä ehjin, toimivin ja kolinavapain tarjokas. Ehjästä voi maksaakin jotain, tulee varmasti edullisemmaksi kuin hankkia halvin mahdollinen pommi ja rempata sitä omin kätösin maailman tappiin asti. Koneella ei ole minun mielestä valtavaa merkitystä (mopo-vähemmän mopo) paitsi jos kyseessä on M5 tai 540.

                        Kulutuseroja löytyy sitten searchilla tai googlella.
                        F11 523iA Touring
                        E93 325i cabrio
                        E81 116i
                        Triumph Daytona 955i

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          #13
                          Sen verran näistä varustetasoista vielä, että missä tahansa e34:ssä voi olla mitä tahansa varusteita. Tosi on, että isommilla koneilla varustetut mallit ovat yleensä paremmin varustettu. Esim. ABS:t on vakiona 525i:stä lähtien. Toisaalta 9/92 tullut mallimuutos toi paljon jutttuja vakiovarusteeksi kaikkiin malleihin, ABS:t ja kuskin airbag ainakin.

                          Mutta suurempi kone ei ole mikään tae hyvästä varustelusta. Tässä pari päivää sitten näin yhden vm. 91 525i:n , jonka ainoa lisävaruste näkyi olevan takalasin "sonnenrollo", lasitkin oli veivattavaa mallia. Väri oli alpineweiss, joten auton uutena ostanut oli selkeästi panostanut koneen kokoon varustelun sijasta.

                          Sinänsä ainakin itse suosisin hieman varustellumpaa mallia, sillä ohjaamon yleisilme on perin ankea ilman mitään varusteita. Kun kerran lisävarusteet toimivat pääsääntöisesti luotettavasti, niin niitä ei ole mitään syyttää välttää. Toisaalta autoa ostaessa on hyvä tietaa mitä lisävarusteita autossa todella on, sillä yllättävän moni myy "huippuvarusteltua" e34:ää, jossa lopulta on vain ehkä sähkölasit ja pieni ajotietokone.

                          Comment

                          • Jeff
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 202
                            • Mämmilä

                            #14
                            Originally posted by pmv

                            Sinänsä ainakin itse suosisin hieman varustellumpaa mallia, sillä ohjaamon yleisilme on perin ankea ilman mitään varusteita.
                            Heh-heh, paljon kalliita varusteita siksi, ettei ohjaamo näyttäisi ankealta! Buaha-haa

                            Comment

                            • Anselmo H
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 943
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Jeff
                              Heh-heh, paljon kalliita varusteita siksi, ettei ohjaamo näyttäisi ankealta! Buaha-haa

                              Ei ne varusteet ole enää isossa roolissa minkään E34:n hinnassa. Ankeus ei ole kiva juttu, vrt. ovh 520 --> 540i "Voll".
                              F11 523iA Touring
                              E93 325i cabrio
                              E81 116i
                              Triumph Daytona 955i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎