Eli ko laite vm. 88-92 kuutoskoneella olisi tarkoitus hommata kulkuvälineeksi. Antakaa asiantuntijoina vinkkiä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa tutkiessa, että ei tarvi tehdä näin oston jälkeen .Kiitos jo näin etukätöisesti
Eli ko laite vm. 88-92 kuutoskoneella olisi tarkoitus hommata kulkuvälineeksi. Antakaa asiantuntijoina vinkkiä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa tutkiessa, että ei tarvi tehdä näin oston jälkeen .Kiitos jo näin etukätöisesti
Koneen puolesta: M50=24 venttiiliä->enemmän tehoa->pienempi kulutus.
Omasta mielestäni tolla kaksilitraisellakin kerkeää ihan riittävästi, mutta 518i ja 520i olivat ilmeisesti näitä hinnat alkaen malleja, joten varustetaso voi olla alhaisempi. Esim, olen etsiskellyt jonkin aikaa omaani ajotietokonetta, mutta esim 525i:n tietokone ei käy tähän kaksilitraiseen, eli 525i-M5 on paljon yhteneväisempiä keskenään kuin esim 520i ja 525i.
Ps. Haulla löydät varmastikkin paljon asiaa aiheesta..
Koneen puolesta: M50=24 venttiiliä->enemmän tehoa->pienempi kulutus.
Omasta mielestäni tolla kaksilitraisellakin kerkeää ihan riittävästi, mutta 518i ja 520i olivat ilmeisesti näitä hinnat alkaen malleja, joten varustetaso voi olla alhaisempi. Esim, olen etsiskellyt jonkin aikaa omaani ajotietokonetta, mutta esim 525i:n tietokone ei käy tähän kaksilitraiseen, eli 525i-M5 on paljon yhteneväisempiä keskenään kuin esim 520i ja 525i.
Ps. Haulla löydät varmastikkin paljon asiaa aiheesta..
Jälleenmyyntiarvo voi myös pienikoneisella jäädä yllättävän pieneksi, kun Saksasta virtaa koko ajan edullisia isokoneisia maahan.
Katso ruosteet tarkkaan: helmat, erityisesti bensatankin luukun ympäristö ja ovien alareunat sisäpuolelta. Paikkoja on varmasti enemmänkin, mutta noissa on itsellä ollut ongelmaa. Ja valitse toki 90-luvulta oleva malli. Airbageja, absit yms sälää tuli joskus -91 vakiovarusteeksi kaikkiin malleihin. Ei pysty muistamaan tarkemmin milloin ja mitä...
Ja joillakin on vesi päässyt puuttuneen/ruostuneen pohjatulpan kautta etujalkatiloihin maton alle. Eli kannattaa ainakin tarkastaa, ettei pohjapelti ole siinä kohtaa pahemmin ruostunut.
Siitä oli keskusteluakin vähän aikaa sitten.
OT
Esim, olen etsiskellyt jonkin aikaa omaani ajotietokonetta, mutta esim 525i:n tietokone ei käy tähän kaksilitraiseen,
Jusaus, olen haaveillut samasta. Mulla on analoginen kello ja otin sen kerran irti ja katsoin millainen liitin autossa on. Siinä oli ainoastaan kolme tai neljä pinniä, eli siihen on turha suoraan heittää tietokonetta. Voi voi.
Vedätä ja riuaa konetta kunnolla koeajossa, niin paljastuu nykimiset ja rykimiset, jotka näitä bemukan koneita tuntuu vaivaavan (ilmamäärä/massamittarit, imuilmavuodot jne.)
Ja tarkista kaikkien ovien lukkojen/kahvojen toiminta, niin vältyt noloilta tilanteilta kiparin edessä.
Ruosteista juuri tuo bensaluukun ympäristö ja helmat on riskipaikkoja. Mulla on pari tuttua katsastusmiestä, jotka totesivat e34n olevan hyvin tehty auto, ainoastaan etupään kolinoista joutuu välillä huomauttelemaan, raskas auto nääs...
Käy koeajamassa eri yksilöitä ja osta niistä ehjin, toimivin ja kolinavapain tarjokas. Ehjästä voi maksaakin jotain, tulee varmasti edullisemmaksi kuin hankkia halvin mahdollinen pommi ja rempata sitä omin kätösin maailman tappiin asti. Koneella ei ole minun mielestä valtavaa merkitystä (mopo-vähemmän mopo) paitsi jos kyseessä on M5 tai 540.
Kulutuseroja löytyy sitten searchilla tai googlella.
Sen verran näistä varustetasoista vielä, että missä tahansa e34:ssä voi olla mitä tahansa varusteita. Tosi on, että isommilla koneilla varustetut mallit ovat yleensä paremmin varustettu. Esim. ABS:t on vakiona 525i:stä lähtien. Toisaalta 9/92 tullut mallimuutos toi paljon jutttuja vakiovarusteeksi kaikkiin malleihin, ABS:t ja kuskin airbag ainakin.
Mutta suurempi kone ei ole mikään tae hyvästä varustelusta. Tässä pari päivää sitten näin yhden vm. 91 525i:n , jonka ainoa lisävaruste näkyi olevan takalasin "sonnenrollo", lasitkin oli veivattavaa mallia. Väri oli alpineweiss, joten auton uutena ostanut oli selkeästi panostanut koneen kokoon varustelun sijasta.
Sinänsä ainakin itse suosisin hieman varustellumpaa mallia, sillä ohjaamon yleisilme on perin ankea ilman mitään varusteita. Kun kerran lisävarusteet toimivat pääsääntöisesti luotettavasti, niin niitä ei ole mitään syyttää välttää. Toisaalta autoa ostaessa on hyvä tietaa mitä lisävarusteita autossa todella on, sillä yllättävän moni myy "huippuvarusteltua" e34:ää, jossa lopulta on vain ehkä sähkölasit ja pieni ajotietokone.
Comment