Announcement

Collapse
No announcement yet.

Swap M50-->M52

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jüünas666
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 40
    • Seinäjoki

    Swap M50-->M52

    minkälainen homma ois vaihtaa M52 moottori M50 tilalle saako sitä edes leimalle ja kuinka voimansiirto sopiiko päikseen?
    Ajossa:
    BMW E34 525 Farkku -94
    Ex:
    BMW E36 318iS -93
    + muutamia muita romuja
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Mikä m52 mihin m50 malliin.

    Sopii tietääkseni ihan suoraan laatikkoon jne mutta vanoksen ohjaukset saattavat olla haasteellisia.

    Leimallekkin kelpaa ihan noineen.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Eiköhän singlevanos m52 mene tuohon sigun autoon pienillä sähkötöillä.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        #4
        Single vanoksen saa helposti toimimaan m50 moottorinohjauksella kun vaihtelee muutaman anturin m50 koneesta m52 moottoriin. Mahdollista saada toimimaan myöskin m52 moottorinohjauksella mutta tarvitset samasta autosta moottorinohjausboxin, avaimet, ajonestoboxin ja oikeastaan kaikki moottorinohjaukseen liittyvät. Voimansiirrot yms kaikki käy keskenään 100%. m52 vain alumiinilohkoinen ja m50 valua. Vaikka kyseessä olisi tuplavanos niin oikeastaan samanlainen homma kuin singlevanos m52 omalla moottorinohjauksella toteuttaminen.
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • jüünas666
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 40
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Mikä m52 mihin m50 malliin.

          Sopii tietääkseni ihan suoraan laatikkoon jne mutta vanoksen ohjaukset saattavat olla haasteellisia.

          Leimallekkin kelpaa ihan noineen.
          vanoksellinen m50b25 ja tilalle tulis single vanos m52b25
          Ajossa:
          BMW E34 525 Farkku -94
          Ex:
          BMW E36 318iS -93
          + muutamia muita romuja

          Comment

          • jüünas666
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 40
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by bmwbmw View Post
            Single vanoksen saa helposti toimimaan m50 moottorinohjauksella kun vaihtelee muutaman anturin m50 koneesta m52 moottoriin. Mahdollista saada toimimaan myöskin m52 moottorinohjauksella mutta tarvitset samasta autosta moottorinohjausboxin, avaimet, ajonestoboxin ja oikeastaan kaikki moottorinohjaukseen liittyvät. Voimansiirrot yms kaikki käy keskenään 100%. m52 vain alumiinilohkoinen ja m50 valua. Vaikka kyseessä olisi tuplavanos niin oikeastaan samanlainen homma kuin singlevanos m52 omalla moottorinohjauksella toteuttaminen.
            eli periaatteessa päikseen vaihto? vai oliko isompia muutostöitä tiedos?
            Ajossa:
            BMW E34 525 Farkku -94
            Ex:
            BMW E36 318iS -93
            + muutamia muita romuja

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Moottori, ECU, EWS ja johtosarja ---- asennat paikoilleen...
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Moottori, ECU, EWS ja johtosarja ---- asennat paikoilleen...
                Johtosarja, ecu, rinkula-antenni virta-avaimen ympärille, pienempi ja isompi ews-boksi, alkuperäinen avain. Jotkut on nämä laittamalla saaneet M52 toimimaan myös E30 korissa :think
                E39 ja E91

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Ruuvaat kaikki sähköt ja anturit vanhasta ja laitat ne paikalleen M52-"raakakoneeseen", lisäksi laitat vanhasta koneesta imusarjan suutintukkeineen sekä kaasuläpän ja huohottimen. Ainoastaan sytytyspuolat ja vanoksen solenoidin jätät M52-koneeseen paikalleen, kaikki muu vaihtoon vanhasta ja muuta ei tarvitse tehdä.

                  Itsellä E30-avossa ko. tekniikalla toteutettuna single vanos M52B28 vanoksellisen M50-koneen sähköillä, tuossa paikallaan toki myös B28-koneen suuttimet.

                  Ps.Jos haluat vähän lisää ruokaa koneelle samalla, minulla on ylimääräisenä yhdet B28-suuttimet jotka on hieman suuremmat ja käy suoraan paikalleen.
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by jüünas666 View Post
                    vanoksellinen m50b25 ja tilalle tulis single vanos m52b25
                    Teet kuten Gonzales ehdottaa ja homma toimii.

                    Comment

                    • jüünas666
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 40
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by Gonzalez View Post
                      Ruuvaat kaikki sähköt ja anturit vanhasta ja laitat ne paikalleen M52-"raakakoneeseen", lisäksi laitat vanhasta koneesta imusarjan suutintukkeineen sekä kaasuläpän ja huohottimen. Ainoastaan sytytyspuolat ja vanoksen solenoidin jätät M52-koneeseen paikalleen, kaikki muu vaihtoon vanhasta ja muuta ei tarvitse tehdä.

                      Itsellä E30-avossa ko. tekniikalla toteutettuna single vanos M52B28 vanoksellisen M50-koneen sähköillä, tuossa paikallaan toki myös B28-koneen suuttimet.

                      Ps.Jos haluat vähän lisää ruokaa koneelle samalla, minulla on ylimääräisenä yhdet B28-suuttimet jotka on hieman suuremmat ja käy suoraan paikalleen.
                      kuulostaa järkevältä teemme siis näin jos tämä suunnitelma toteutuu! kiitoksia neuvoista saatan kysellä vielä lisää jos joku ei menekkään kuin elokuvissa
                      Ajossa:
                      BMW E34 525 Farkku -94
                      Ex:
                      BMW E36 318iS -93
                      + muutamia muita romuja

                      Comment

                      • ilezki
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 43
                        • Vantaa

                        #12
                        Löysinkin täältä jo paljon tietoa tulevaan koneenvaihtoon, mutta miten jos vaihdan vanoksettoman m50b25 koneen tilalle m52b25. Täytyykö siis vaihtaa vanoksellisen (m50) ecu sekä moottorin johtosarja että saa vanoksen toimimaan? m52 ecu ja johtosarja kyllä löytyisi myös mutta miten olisi helpoin saada toimimaan?

                        Jos käyttäisi m52 moottorin sähköjä, niin mitä siis tarvitsisin? Ecu, moottorin johtosarja, ews boksit ja avain löytyy. Mutta virtalukkoa ja rinkula-antennia ei löydy

                        Edit: Ja korina e36
                        e90 320i 2007

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎