Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 airbag ratti irotus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    E34 airbag ratti irotus?

    Miten iroitetaan rattista airbag.

    Itse katosiin ratin taakse ja siellä on ne ruuvin päät poikki, että mikään avain ei käy, miten muuten saisi tämän airbagin irti, ku pitäisi päästä mittaristoon käsiks että saa valot vaihettua sinne
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

    #2
    Irroita rattipylvään 2 ruuvvia, se koko paska laskee sen verran että mittaristo tulee ongelmitta pois.
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      #3
      Eiks se melkeen tule rattia irroittamatta...vai olikohan mulla joku rattiputken muovi pois kun viimeeks mittariston irroitin...ei voi muistaa.

      Mut rattin takana pari torx-ruuvia auki niin alkaa pian ratti irtoo jos sen pois haluaa. Ja akku luonnollisesti eka irti ennen bagin rassaamista. Ja sit kun kaikki takas paikallaan -> akku kiinni -> ja vasta sitten virrat päälle! (Niin ei jää airbag-valo palamaan.)

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #4
        Originally posted by -Markus- View Post
        Eiks se melkeen tule rattia irroittamatta...vai olikohan mulla joku rattiputken muovi pois kun viimeeks mittariston irroitin...ei voi muistaa.

        Mut rattin takana pari torx-ruuvia auki niin alkaa pian ratti irtoo jos sen pois haluaa. Ja akku luonnollisesti eka irti ennen bagin rassaamista. Ja sit kun kaikki takas paikallaan -> akku kiinni -> ja vasta sitten virrat päälle! (Niin ei jää airbag-valo palamaan.)
        Juu, siin on vaa se että ne torx päät niist ruuveist o rikki vissiinki entisen omistajan takia, niin ei pysty torx avaimella aukasee niit. Onkos tähän muuta keinoa?
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          #5
          Originally posted by TareJR View Post
          Juu, siin on vaa se että ne torx päät niist ruuveist o rikki vissiinki entisen omistajan takia, niin ei pysty torx avaimella aukasee niit. Onkos tähän muuta keinoa?
          Sopiva talttapää ruuvimeisseli?

          Jotenkin ihmetyttää miten tommosessa paikkaa voi saada torx ruuvin rikki kun ei edes ruoste voi olla osana syytä...
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • W-Baum
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1422
            • Kaustinen

            #6
            tais olla torxin t27 joka sinne ratin taakse käy kuin vanhaan naiseen. jos t25:sella koitat aukasta niin varmasti pyörähtää ja tuntuu että on kannat paskottu. joten oikea kärki hakemaan kaupasta ja ruuvit auki.
            E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
            E36 /// M3
            E61 /// 535d M-sport touring

            Comment

            • Peksu_M20
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 2121
              • Lahti

              #7
              Ja uudemmissa vaatii ainekin reikäpäisen torxin
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                #8
                Pitää koitaa tol sit.
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • 426Hemi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 621
                  • Pälkäne

                  #9
                  Edelleen oon sitä mieltä että rattia on ihan turha repiä irti.

                  Ratin alusmuovi pois, ja sieltä "etsii" 2kpl pultteja millä "rattipylväs" on kiinni kojelaudassa. Ne auki, ja koko rattipylväs ratteineen tipahtaa sen verran alas että mittaristo irtoaa ongelmitta. Itse mittaristo ei ole muulla kiinni kuin kahdella ruuvvilla yläreunasta.

                  Nimim. just ite tein, e34, 4 puolane bägiratti. Meni 5min em. ohjeiden mukaan että oli mittaristo pöydällä sähkövikojen korjaamista varten.
                  ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                  Comment

                  • Raven77
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 85
                    • Tornio

                    #10
                    Ei tartte rattia irroittaa, että saa mittariston ulos.

                    Itsellä mittaristo ollu rikku jo kolme vuotta ja aina välillä sitä tulee ihailtua sylissä.

                    Ensiksi ratti niin ulos kuin mahdollista ja sitten mittariston yläosa sinne ratin väliin ja johdot irti takaa. Sen jälkeen vilkkuvipu alas ja lähdet pyörittämään rattia vasemmalle mittaristo siellä välissä. Tulee ulos pienellä rutinalla, mutta ei itsellä ole mennyt mitään rikki ikinä.

                    Itekki purin noi muovit ja airbagit pois alussa, mutta sitten meni hermo ja kokeilemalla onnistuin.

                    Edit: Tietenkin pitää muistaa, että ratteja on erinlaisia vuosimallista riippuen. Itsellä alla E34 IAT vuosimallia -95.
                    Itselläni on tälläinen
                    Last edited by Raven77; 06-12-2013, 13:34.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎