Originally posted by ihi
View Post
MAF ei voi olla syypää, ne kun kuluu niin kone alkaa käydä laihalla eikä rikkaalla.
Epäilen lambdoja, vaikkei niistä nyt koodeja ole tullutkaan (siis precat). Tulpat pitäs olla OK mutta nämä voi olla toinen suspekti…
Jännä juttu tässä on se, että autossa oli termari viallinen ja syylärissä oli pieni vuoto. Kun nuo vaihdettiin, auton kulutus kasvoi. Hoksasin tuon vasta nyt. Kun ajelin Saksasta kotia niin auto kulutti todella vähän, litratolkulla vähemmän kuin missään vaiheessa sen jälkeen. Tein nuo remontit heti kotiin päästyäni.
Mietin, oisko ECU:lle jäänyt viallisesta termarista jotain adaptaatioarvoja, jotka toimivalla termarilla nostaa kulutusta. Nollasin eilen adaptaatioarvot kyllä, eikä sillä tuntunut olevan vaikutusta.
Tero
edit: tulpathan on kyllä vaihdettu ins2:ssa, eli 70 tuhatta sitten. Taidan vaihattaa 175tonnin öljyhuollossa viimestään. Noilla ja kuluneilla lambdoilla voi olla kyllä iso vaikutus...
Comment