memebuy23buy

Katsokaa huviksenne! e39 r.i.p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuusistO
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 77
    • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Tuon entisöintitaipumuksen takia en itsekään oikein voi edes yrittää myydä noita, kun ei kuitenkaan saisi lähellekään omiaan pois, joten ajellaan sitten itse niillä vuorotellen. Jatkuvasti tulee jotain pientä tai isompaa fiksattua kaikkiin. Sinänsä hyvä, että noita autoja on, niin on aina joku jolla ajaa!

    Niin ja ihan kohtuullisen hyvin sait kyllä korvausta autostasi!
    Näinhän se on..

    Itse en niin entisöintifriikki ole, mutta autoon on mennyt rahaa erittäin paljon.. teetänin mm. kansiremontin 1700e, syöttöpumppu/suutinremontti 1500e, laturi/hihna/rullaremontti 300e, laatikkohuoltoa 240e, perushuollot jaa pikkuremontit päälle niin........................

    Laitan tämän topicin kruunuksi vielä kuvan autosta, jonka vakuutusrahoilla ostin

    Comment

    • Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

      #32
      Originally posted by KuusistO View Post
      Näinhän se on..

      Itse en niin entisöintifriikki ole, mutta autoon on mennyt rahaa erittäin paljon.. teetänin mm. kansiremontin 1700e, syöttöpumppu/suutinremontti 1500e, laturi/hihna/rullaremontti 300e, laatikkohuoltoa 240e, perushuollot jaa pikkuremontit päälle niin........................

      Kohta sun ex- autos löytyy AVK:sta bongailluista.
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Boiga View Post
        Sen takia varmaan hyvin pidetyt ja rahalla korjaillut autot on harvassa kun ei viitsitä sijoittaa kuin juuri ja juuri pakolliset kun eivät arvoa useinkaan nosta :-). Ja onneksi olkoon topicin aloittajalle, todella hyvän korvauksen sait :-)
        Sen takia vanhoja käyttöoautoja ei kannatakkaan ylihuoltaa/entisöidä, vaan keskittyä pääasiassa ylläpitohuoltoihin.
        Laittaa siten säästyneet pääomat "säästöpossuun" sitä uudempaa ja vähemmän huoltoa tarvitsevaan autoon.
        Eli näiden huoltojen ja "entisöintien" suhteen kannattaa etsiä se kustannustehokkain tasapaino jolla auton yleinen kunto pysyy kutakuinkin keskimäärin juuri ikäistensä tasolla, ei yli eikä ali.
        Siitä ei ole kenellekkään muulle kuin varaosamyyjille iloa että vanhasta autosta pyritään tekemään kovalla rahalla joiltain osin uutta, koska se on ihan tuuleen revittyä pääomaa ja omaa aikaa.
        Ok, monelta se jatkuva ylihuoltaminen ja "hierominen" tulee nimenomaan emotionaaliselta puolelta enemmän kuin että asiassa olisi mitään järkeä, joten harrastus toki monille sekin eikä siinä sinällään mitään pahaa.
        "Pipi" täytyy siis jo etukäteen hellitellä pois perheenjäseneltä....
        Myydessaä vain on sitten turha kiukutella "tyhmille ostajille" kun eivät halua mitenkään kompensoida/maksaa niitä ylihuoltoja sitten siinä tilanteessa kun vanhaa autoa joskus kuitenkin ollaan myymässä.
        Last edited by Hemi; 04-04-2014, 12:06.

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Sen takia vanhoja käyttöoautoja ei kannatakkaan ylihuoltaa/entisöidä, vaan keskittyä pääasiassa ylläpitohuoltoihin.
          Laittaa siten säästyneet pääomat "säästöpossuun" sitä uudempaa ja vähemmän huoltoa tarvitsevaan autoon.
          Eli näiden huoltojen ja "entisöintien" suhteen kannattaa etsiä se kustannustehokkain tasapaino jolla auton yleinen kunto pysyy kutakuinkin keskimäärin juuri ikäistensä tasolla, ei yli eikä ali.
          Siitä ei ole kenellekkään muulle kuin varaosamyyjille iloa että vanhasta autosta pyritään tekemään kovalla rahalla joiltain osin uutta, koska se on ihan tuuleen revittyä pääomaa ja omaa aikaa.
          Ok, monelta se jatkuva ylihuoltaminen ja "hierominen" tulee nimenomaan emotionaaliselta puolelta enemmän kuin että asiassa olisi mitään järkeä, joten harrastus toki monille sekin eikä siinä sinällään mitään pahaa.
          "Pipi" täytyy siis jo etukäteen hellitellä pois perheenjäseneltä....
          Myydessaä vain on sitten turha kiukutella "tyhmille ostajille" kun eivät halua mitenkään kompensoida/maksaa niitä ylihuoltoja sitten siinä tilanteessa kun vanhaa autoa joskus kuitenkin ollaan myymässä.
          Helpointa tuossa tilanteessa on määritellä auton arvoksi nolla, jolloin on yhdentekevää, saako autosta myydessä koskaan mitään. Omalla kohdallani ei ole oikeastaan mitään merkitystä, paljonko loppupeleissä noihin kahteen alla olevaan autoon palaa rahaa pitkässä juoksussa. Tarkoitus ei ole myydä.

          Suurin ongelma taitaa omalla kohdallani olla se, etten tykkää ajella "viallisella autolla". En tarkoita ainoastaan teknisiä seikkoja, vaan myös korin olisi syytä olla mahdollisimman hyvässä kunnossa jne.

          Autoilu on tunnetusti kovin huono sijoitus ja teitpä niin tai näin, aina se tulee jotakin maksamaan. Erityisen kallista on auton vaihtaminen, sillä käytetyt autot, vaikka ne olisivat lähtökohtaisesti paremmassa kunnossa, vaativat lähes aina jonkinlaista huoltoa. Samalla tulet sitoneeksi enemmän pääomaa auton hankintahintaa ajatellen ja myös auton arvonalenema on voimakkaampi. Eli se mitä säästät huoltamisessa/entisöinnissä, maksat todennäköisesti enemmän hankintahinnassa ja välillisesti myös arvonalenemana.

          Toki on sitten sellaisia rajatapauksia, että lähdet jostakin aivan romusta entisöimään, niin siinä tapauksessa hommassa ei ole millään mittarilla mitään järkeä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by Ramzez View Post
            Suurin ongelma taitaa omalla kohdallani olla se, etten tykkää ajella "viallisella autolla". En tarkoita ainoastaan teknisiä seikkoja, vaan myös korin olisi syytä olla mahdollisimman hyvässä kunnossa jne.
            Se että vanhassa autossa pyrkii keskittymään nimenomaan ylläpitohuoltoihin, ei todellakaan tarkoita sitä että silloin ajaisi mitenkään "viallisella autolla".
            se aktiivinen ylläpitohuoltohan tarkoittaa juuri sitä että aina jos/kun huolto+korjaustarvetta ilmenee, ne myös nimenomaan hoidetaan heti pois, jolloin ei tarvitse sillä "viallisella autolla" ajella.
            Pointti vain on siinä että vanhaan muutaman tonnin autoon ei kannata tehdä enään mitään ennakoivia, eikä "marmoritiskihuoltoja", koska muutenkin ollaan elinkaaren ehtoopuolella ja sijoitetut pääomat jää ulosmittaamatta.
            Se että laatikossa on uudet 400€ öljyt, moottorissa ja sen ympärillä marmoritiskiltä juuri ostettua osaa 1000€:llä, maalarilla tehty kiveniskujen poisto 1000€:llä, jne,jne, kun paalin leuat kaiken kuitenkin murskaa muutaman vuoden sisällä, on tuuleen revittyjä euroja.
            Sehän on näissä auton omistuksissa yksi absurdimpia itsepetoksia jos/kun vanhaa autoa ylihuolletaan sillä ajatuksella että "ei sitä kuitenkaan myydä ikinä pois".... Kun kuitenkin 100% varmuudella sekin päivä kuitenkin koittaa että se niin rakas vanha auto kuitenkin myydään(eli yhtälö ontuu jo lähtökuopissa).
            Joko vielä käyttöön tai romurille, mutta ei sitä kukaan hautaansakkaan ota, vaan myyntiinhän se joka tapauksessa jossain kohtaa menee.
            Siinä kohtaa ei ole mitään järkeä myydä kilohintaan ylihuollettua "viimeisen päälle kunnossa olevaa" vanhaa autoa ja aloittaa uuden auton kanssa lähes nollapääomalla.
            Optimitilannehan olisi aina silloin kun paalaimen leuat napsahtaa, olisi auto ikäänkuin kaikkensa antanut, maksimaalisen matalilla huoltokustannuksilla(säästynyt pääoma siirtyy siihen seuraavaan ja uudempaan).

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #36
              ^ Paalaimen leukojen napsahtamisen voi välttää tekniikan vaihdolla jos auto on muuten kunnossa. Olettaen, että autossa on loppuun ajettu moottori. Koriltaan mädät/pahoissa kolareissa olleet sitten erikseen.
              Last edited by Night-Wind; 06-04-2014, 20:06.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • timant
                Bimmer Rookie
                • Apr 2014
                • 58
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by Ramzez View Post
                Helpointa tuossa tilanteessa on määritellä auton arvoksi nolla, jolloin on yhdentekevää, saako autosta myydessä koskaan mitään. Omalla kohdallani ei ole oikeastaan mitään merkitystä, paljonko loppupeleissä noihin kahteen alla olevaan autoon palaa rahaa pitkässä juoksussa. Tarkoitus ei ole myydä.

                Suurin ongelma taitaa omalla kohdallani olla se, etten tykkää ajella "viallisella autolla". En tarkoita ainoastaan teknisiä seikkoja, vaan myös korin olisi syytä olla mahdollisimman hyvässä kunnossa jne.

                Autoilu on tunnetusti kovin huono sijoitus ja teitpä niin tai näin, aina se tulee jotakin maksamaan. Erityisen kallista on auton vaihtaminen, sillä käytetyt autot, vaikka ne olisivat lähtökohtaisesti paremmassa kunnossa, vaativat lähes aina jonkinlaista huoltoa. Samalla tulet sitoneeksi enemmän pääomaa auton hankintahintaa ajatellen ja myös auton arvonalenema on voimakkaampi. Eli se mitä säästät huoltamisessa/entisöinnissä, maksat todennäköisesti enemmän hankintahinnassa ja välillisesti myös arvonalenemana.

                Toki on sitten sellaisia rajatapauksia, että lähdet jostakin aivan romusta entisöimään, niin siinä tapauksessa hommassa ei ole millään mittarilla mitään järkeä.
                Itse kyllä arvostan niitä jotka jaksavat myös autonsa ulkonäköä pitää yllä, mutta valitettavan harva viitsii... ja sen huomaa kun jatkuvalla syötöllä tulee uusia kolhuja/naarmuja autoon kauppakeskusten yms parkkipaikoilla, parhaimpana tapauksena omalla työpaikan parkkiksella sivupeilin muovisuoja kolhittu irti tämän takia tyydyn pitämään tekniikan kunnossa ja ostin halvemmalla jo muutaman kolhun omaavan auton niin uudet ei niin paljon haittaa Harrasteautoa ei kyllä tulisi varmaan parkkeerattua mihinkään ilman että itse on näköetäisyydellä tai auto omassa tallissa
                Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

                Comment

                • ///JATKE
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2013
                  • 377
                  • Nokia

                  #38
                  Tosta kuittihommasta on omakohtaista kokemusta. Näytettiin täydellisestä moottori- sekä vaihdelaatikko remontista kuitit, sekä useamman tuhannen edestä muita kuitteja. "Eivät ne vaikuta mihinkään, kilometrit ja vuosimalli määrää hinnan.", kinasteltiin vakuutusyhtiön kanssa aika kauan asiasta, tarjottiin vaihdossa samanlaista ja korjaustakin, mutta mällipeli tai nettiauton halvin pommi ei enään kiinnostaisi. Kuukauden riitelemisen jälkeen oli ajoneuvolle niin kova tarve, että myönnyin pienempään hintaan kun olisin itse myynyt jonkun sitä ostaessa, ja sinä päivänä päätin, että Pohjolaan en penniäkään laita. IF on puolestaan ollut aina reiluin vakuutusyhtiö, tietää kyllä mistä sitä maksaa kovemman hinnan kun saa niinkin hyvää palvelua.
                  E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                  Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                  Comment

                  • öpel
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 253
                    • ??????

                    #39
                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Suurin ongelma taitaa omalla kohdallani olla se, etten tykkää ajella "viallisella autolla". En tarkoita ainoastaan teknisiä seikkoja, vaan myös korin olisi syytä olla mahdollisimman hyvässä kunnossa jne.
                    Aivan sama

                    Jonkin "normaalin" käyttöauton (vanhat Tojot ja Nissanit) kohdalla voisi vielä antaa mennä minimi ylläpidolla, mutta ei vaan sielu siedä katsella Bemaria ruostumassa tai ajella Bemarilla josta kuuluu ylimääräisiä hälyääniä tai kolinoita. Kaiken tekniikan pitää tietenkin toimia, eli sähköherkut pitää olla kunnossa.

                    Koria toki kannattaa aina ylihuoltaa, koska se nyt vaan auttaa pitämään ruosteen paremmin poissa. Ruostevauriot on parempi korjata ajoissa kuin myöhään. Käsinpesen autoni kerran viikossa huolella. Konepeltiä en ole maalauttanut, mutta maalikynällä käyn kiveniskemät läpi ettei niistä lähde kukkimaan. Rumaa jälkeä se toki on, mutta parempi noin kuin antaa pellin mädätä.

                    Tässä juuri laskin, että viimeisen parinvuoden aikana olen pistänyt 3500 euroa autoon, joka ei sisällä normi huoltokohteita kuten öljyt, nesteet, tulpat, filtterit, katsastukset jne.
                    Se on melkein jo tällaisen auton arvo, mutta laskee se uuden Toyotankin arvo hyvää vauhtia, eikä tarjoa ikinä samaa ajamisen iloa kuin tällainen vanhakin E39. Se on jokaisen oma päätös, että haluaako menettää rahansa uudemman auton arvonalenemana vai vanhan auton remonttikustannuksissa. Kaikki se raha on hävittyä, ei näistä voittoa saa.

                    Silti uskon ja toivon, että jokupäivä kun pistän tämän oman rakkaimpani myyntiin, niin löytyy BMW-harrastaja, kuka arvostaa ehjää ruosteetonta koria ja hyvin huollettua tekniikkaa ja maksaa tästä edes jotain.
                    BMW 523i E39 MY1999

                    Comment

                    • KuusistO
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2014
                      • 77
                      • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                      #40
                      Tuollasen ostin! Tosin en noita vanteita ottanut..Click image for larger version

Name:	kuva 1.jpg
Views:	1
Size:	67.7 KB
ID:	4829234

                      Comment

                      • BMW_Harrastaja
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 819
                        • Oulu area

                        #41
                        Originally posted by KuusistO View Post
                        Tuollasen ostin! Tosin en noita vanteita ottanut..[ATTACH]119633[/ATTACH]
                        BMW driver and owner since 2000.

                        Comment

                        • H.Aulakoski
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 336
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by KuusistO View Post
                          Tuollasen ostin! Tosin en noita vanteita ottanut..[ATTACH]119633[/ATTACH]
                          Teknisesti huippukuntoinen auto. Ja hintakaan ei ollut paha. Edessä huolettomia kilometrejä.
                          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #43
                            Originally posted by KuusistO View Post
                            Olin kääntymässä vasemmalle isolta tieltä (vilkku päällä niinkuin asiaan kuuluu) , joudin odottamaan paikoillani kun vastaan tuli jono autoja..

                            Näin peilistä että iso audi tulee vitun lujaa, katoin uudestaa peilii ei helvetti toi ei meinaakkaa pysähtyä ja painoin kaasun pohjaan muttei ihan riittänyt..

                            Vanha paappa uudella audillaa kuulemma sääti radiota ni ei huomannu!!!!!
                            Otan osaa.
                            Meillä perheen toinen auto poistui historiin vastaavassa tilanteessa 60 alueella.
                            1926 vuonna syntynyt pappa ei nähnyt vasemmalle kääntymässä olevaa ja paikoillaan odottavaa vaimoani vaan tööttösi jarruttamatta perään. 328i farkku lyheni 50cm ja papan mielestä syy oli vielä vaimoni

                            Kivaksi korvausten saamisessa asian teki vielä se kun pappa( täysin seniili, poliisi otti kortin heti pois) ei tehnyt vahinkoilmoitusta. Hänellä ei myöskään ollut kännykkää, ainoastaan seinänumero josta vakuutusyhtiö ei häntä 2viikon aikana tavoittanut.

                            Vasta kahden viikon jälkeen lähetettiin kirja, tästä jouduttiin odottamaan vielä 7päivää. Eli vasta pakollisten 2+1 viikkoa voi vakuutusyhtiö ilman heidän asiakastaan tehdä itse päätöksen poliisin lausunnon perusteella.

                            Lisäksi AVK vielä hukkasi ilmoitusosan joten he eivät pystyneet maksamaan korvausta minulle. Parin vihaisen puhelinsoiton jälkeen sieltä lähetettiin uusi valtakirja jolla voitaisiin hoitaa sama asia kuin ilmoitusosalla jota en enää suostunut hakemaan/maksamaan hukkaamansa tilalle.

                            Ja jottei kaikki edellenkään olisi mennyt putkeen, maksoi vakuutus yhtiö rahan vielä väärälle tilille, joka selvisi kun viikko korvauksen maksusta ilmoittaman viestin jälkeen soitin kun rahoja ei näy.
                            Kaiken kaikkiaan sain odotella rahoja yli 9viikkoa 15.1-14 tapahtuneen vahingon johdosta.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • KuusistO
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2014
                              • 77
                              • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by H.Aulakoski View Post
                              Teknisesti huippukuntoinen auto. Ja hintakaan ei ollut paha. Edessä huolettomia kilometrejä.
                              Kas vain! Uuden autoni entinen omistajakin löytänyt tämän ketjun!

                              Comment

                              • KuusistO
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2014
                                • 77
                                • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                                #45
                                Originally posted by jannmann View Post
                                Otan osaa.
                                Meillä perheen toinen auto poistui historiin vastaavassa tilanteessa 60 alueella.
                                1926 vuonna syntynyt pappa ei nähnyt vasemmalle kääntymässä olevaa ja paikoillaan odottavaa vaimoani vaan tööttösi jarruttamatta perään. 328i farkku lyheni 50cm ja papan mielestä syy oli vielä vaimoni

                                Kivaksi korvausten saamisessa asian teki vielä se kun pappa( täysin seniili, poliisi otti kortin heti pois) ei tehnyt vahinkoilmoitusta. Hänellä ei myöskään ollut kännykkää, ainoastaan seinänumero josta vakuutusyhtiö ei häntä 2viikon aikana tavoittanut.

                                Vasta kahden viikon jälkeen lähetettiin kirja, tästä jouduttiin odottamaan vielä 7päivää. Eli vasta pakollisten 2+1 viikkoa voi vakuutusyhtiö ilman heidän asiakastaan tehdä itse päätöksen poliisin lausunnon perusteella.

                                Lisäksi AVK vielä hukkasi ilmoitusosan joten he eivät pystyneet maksamaan korvausta minulle. Parin vihaisen puhelinsoiton jälkeen sieltä lähetettiin uusi valtakirja jolla voitaisiin hoitaa sama asia kuin ilmoitusosalla jota en enää suostunut hakemaan/maksamaan hukkaamansa tilalle.

                                Ja jottei kaikki edellenkään olisi mennyt putkeen, maksoi vakuutus yhtiö rahan vielä väärälle tilille, joka selvisi kun viikko korvauksen maksusta ilmoittaman viestin jälkeen soitin kun rahoja ei näy.
                                Kaiken kaikkiaan sain odotella rahoja yli 9viikkoa 15.1-14 tapahtuneen vahingon johdosta.
                                No kyllä meni monimutkaiseksi.. Saitko edes kunnollisen kovauksen menetetystä autosta?

                                Tosiaan omassa keissisä en edes jäänyt odottamaan, että vastapuoli tekee vahinkoilmoituksen, vaan heti seuraavana arkipäivänä soitin syyllisen vakuutusyhtiöön ja sieltä luvattiin ottaa ko. henkilö langanpäähän, ja saivatkin samana päivänä sen asian hoitoon jnejne. meni koko soppa kuin pikakelauksella!

                                Comment

                                Working...
                                X