Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 ia vm-96 painetta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarno j
    BTCF Member
    • May 2010
    • 293
    • oulainen/ylivieska

    540 ia vm-96 painetta

    Eli pitkän tauon jälkeen meinasin pemarin laittaa.autona olis tommonen otsikon mukainen kampe,
    Kerää painetta paisariin/nestetilaan,nuissa ilmeisesti jonkin verran nuita syyläri/vesipumppu ongelmia. Sen enempää en vielä täsä vaiheessa viasta tiedä.lauantaina viisaampi.
    Onko nuissa minkäverran kansi ongelmia?
    Tolla olis ajettu jotain 270tkm,mitäs ns.tyyppivikoja nuissa on muutaku nuo jäähytys ongelmat.jotain lontoon kielistä sivua kävin selaamassa mut ei tuo kieli oikeen taitu,ja tabletillakaan ei kopy/paste oikeen onnistu
    T,jake
    E38 740
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Ei ole kyllä M62 ole juuri kansivikoja. Toki saa sen pahvin poltettua, jos jatkaa ajamista jäähdytysjärjestelmän hajoamisen jälkeen. Noilla kilometreillä saa kohta uusia alustan, jos ei ole vielä uusittu.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • jarno j
      BTCF Member
      • May 2010
      • 293
      • oulainen/ylivieska

      #3
      Mitäs kaikkia sieltä alustasta yleensä menee? Puslia/tukivarsia ilmeisesti
      Mistä sen näkis onko kansi mennyt? Ilmeisesti nesteet ja öljyt ei ole sekaisin.taimitä tommosesta kannattaa tsekata ku kahtoon menee?
      T jake
      E38 740

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #4
        Ja minkäverran se kerää sitä painetta, siellä pitää ollakkin aika kova paine kun jäähdytysnesteen lämpötila on yli 100C.

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          Käy hakemassa taskuusi uusi 2bar paisarin korkki. Voipi paineongelmat hävitä sen jälkeen. Mikäli vanha korkki ei helise->vaihtoon.
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • jarno j
            BTCF Member
            • May 2010
            • 293
            • oulainen/ylivieska

            #6
            Originally posted by jukkae View Post
            Ja minkäverran se kerää sitä painetta, siellä pitää ollakkin aika kova paine kun jäähdytysnesteen lämpötila on yli 100C.
            Ei tietoa tästä,lauantaina selviää.ilmeisesti sitä jonkin verran on jos myyjä kansivikaa ehdottaa.
            Miten se oirehtii jos tuo paisarin korkki sökö? Tai sit se vesipumppu?
            E38 740

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by jarno j View Post
              Ei tietoa tästä,lauantaina selviää.ilmeisesti sitä jonkin verran on jos myyjä kansivikaa ehdottaa.
              Miten se oirehtii jos tuo paisarin korkki sökö? Tai sit se vesipumppu?
              No jos vesipumppu on sökö niin se keittää. En vielä näillä tiedoilla kyllä kansivikaa epäilisi. En ole foorumilla vielä nähnyt yhtään M62:sta, josta olisi kansipahvi(t) palaneet. Heti ajon jälkeen siellä on ihan reilusti painetta ja sitä korkkia ei pidä kuumasta koneesta mennä avaamaan. Kone kunnolla kuumaksi ajettuna kun aukaiset korkin nopeasti niin saat kyllä kivat palovammat.

              Millä perusteella siinä on kansivika? Paisarissa kuplii, paisarissa on mitatusti pakokaasua, öljyä paisarissa..?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                #8
                Jos siellä on "kansivika palotilaan",niin se tekee niin ison paineen järjestelmään,että ne nesteet tulee kyllä jostain ulos.Toinen vaihtoehto on,että ne poistuu palotilasta vesihöyrynä pakoputkesta ulos.

                Auto toki kannattaa ostaa "kansivikaisena",niin saat sen varmasti halvemmalla.

                Comment

                • jarno j
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 293
                  • oulainen/ylivieska

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  No jos vesipumppu on sökö niin se keittää. En vielä näillä tiedoilla kyllä kansivikaa epäilisi. En ole foorumilla vielä nähnyt yhtään M62:sta, josta olisi kansipahvi(t) palaneet. Heti ajon jälkeen siellä on ihan reilusti painetta ja sitä korkkia ei pidä kuumasta koneesta mennä avaamaan. Kone kunnolla kuumaksi ajettuna kun aukaiset korkin nopeasti niin saat kyllä kivat palovammat.

                  Millä perusteella siinä on kansivika? Paisarissa kuplii, paisarissa on mitatusti pakokaasua, öljyä paisarissa..?
                  Huomenissa viisaampi,
                  Eli toi kampe kyseessä mist pitäis kauppaa käydä hieromasa http://www.nettiauto.com/bmw/540/6361397
                  Minkälaisia kamppeita nää niinku yleensä on? Soppa maistuu uskosin näin. Ei ilmeisesti kovin ruoste herkkiä? Mitenkäs nuo laatikot?
                  E38 740

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9990
                    • KVLA

                    #10
                    Varaudu sitten siihen,että Kamux ei yleensä osallistu mihinkään (ainakaan isompiin) remontteihin jälkikäteen.Eli jos ostat oikeasti risan auton,niin touhutonni ja toinenkin vilahtaa nopeasti.

                    Comment

                    • jarno j
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 293
                      • oulainen/ylivieska

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Varaudu sitten siihen,että Kamux ei yleensä osallistu mihinkään (ainakaan isompiin) remontteihin jälkikäteen.Eli jos ostat oikeasti risan auton,niin touhutonni ja toinenkin vilahtaa nopeasti.
                      En sitä meinaakkaan että tarvis osallistua,sitä täsä ny koitan kartottaa et onk oikesti kansi vika vai johtuuko jostain muusta,ei taija olla kenenkään foorumilaisen entinen auto? Liekkö tuota entistä omistajaa sais selevitettyä jotain kautta? Vos vähä kysellä autosta...
                      E38 740

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3311
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Originally posted by jarno j View Post
                        En sitä meinaakkaan että tarvis osallistua,sitä täsä ny koitan kartottaa et onk oikesti kansi vika vai johtuuko jostain muusta,ei taija olla kenenkään foorumilaisen entinen auto? Liekkö tuota entistä omistajaa sais selevitettyä jotain kautta? Vos vähä kysellä autosta...
                        Trafin sivujen kautta saat tietoon kenellä se auto ollu aikaisemmin.
                        Teidot maksaa muutaman euron.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by jarno j View Post
                          Huomenissa viisaampi,
                          Eli toi kampe kyseessä mist pitäis kauppaa käydä hieromasa http://www.nettiauto.com/bmw/540/6361397
                          Minkälaisia kamppeita nää niinku yleensä on? Soppa maistuu uskosin näin. Ei ilmeisesti kovin ruoste herkkiä? Mitenkäs nuo laatikot?

                          No soppa maistuu kyllä, jos ajat reippaasti. Tekniikka on ihan kestävää, mutta kannattaa varautua noilla kilometreillä jo siihen, että huoltoihin uppoaa rahaa. Vaikka huoltaisit itse niin kannattaa varata tonni tai pari huoltoihin. Kunnon osat näihin Suomessa ei ole halpoja. Itse kävin paikallisilta varaosa puljuilta omaan 540 kysymässä tukivarsia niin jokainen tukivarsi oli ~200€/kpl. Nämä siis Lemförderin tukivarsia, mitään italiaano/kiina tms kuraa sinne ei kannata laittaa kun eivät kestä. Eli esim. eteen tukivarret, raidetangon päät, koiranluut jne. ~1000€ Suomesta. Takana voi myös odottaa alustremppa ja sinnekkin voi upota se tonni jo osiin. Ulkomailta samat osat saa sitten puolet halvemmalla.

                          Kannattaa tutkia se auto tarkkaan ennen ostoa niin osaa vähän varautua mitä remppoja on edessä. Voihan se olla, että alustaa on jo rempattu ja sinne ei heti tarvitsekkaan olla ostamassa osia. Tälläistä autoa ostaessa on hyvä olla touhutonni tai pari varalla, että voi sen korjata.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • jarno j
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 293
                            • oulainen/ylivieska

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            No soppa maistuu kyllä, jos ajat reippaasti. Tekniikka on ihan kestävää, mutta kannattaa varautua noilla kilometreillä jo siihen, että huoltoihin uppoaa rahaa. Vaikka huoltaisit itse niin kannattaa varata tonni tai pari huoltoihin. Kunnon osat näihin Suomessa ei ole halpoja. Itse kävin paikallisilta varaosa puljuilta omaan 540 kysymässä tukivarsia niin jokainen tukivarsi oli ~200€/kpl. Nämä siis Lemförderin tukivarsia, mitään italiaano/kiina tms kuraa sinne ei kannata laittaa kun eivät kestä. Eli esim. eteen tukivarret, raidetangon päät, koiranluut jne. ~1000€ Suomesta. Takana voi myös odottaa alustremppa ja sinnekkin voi upota se tonni jo osiin. Ulkomailta samat osat saa sitten puolet halvemmalla.

                            Kannattaa tutkia se auto tarkkaan ennen ostoa niin osaa vähän varautua mitä remppoja on edessä. Voihan se olla, että alustaa on jo rempattu ja sinne ei heti tarvitsekkaan olla ostamassa osia. Tälläistä autoa ostaessa on hyvä olla
                            touhutonni tai pari varalla, että voi sen korjata.
                            Ok,alustarempat jonkin verran tuttuja 10 mersun ja audin jälkeen,soittelin vanhalle omistajalle,syyläri ja visko vaihettu hänen puolesta.ei mitään lämpöongelmia muuten ollut.ei keittänyt tai lämmennyt liikaa.normi huoltoja tehnyt. Mites se paisarin korkki ongelma esiintyy esim. Ajon jälkeen?
                            Tai paikalla käyttäessä?
                            Kiitokset ripeistä vastauksista
                            T jake
                            E38 740

                            Comment

                            • ike24
                              BTCF Member
                              • Mar 2011
                              • 957
                              • haapavesi

                              #15
                              Onko nesteen seassa öljyä? eipä itellä ainakaan toi korkki ongelma oo ilmenny muutenku että se vuotaa. Ei noita kannata ostaa jos ei varaudu isoihin huoltoihin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎