Originally posted by merrunranta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 airbag valo.
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by merrunranta View Postvm-2001 ja "OBD" pistokkeeseen tökkäsin - aivan vas. kojelaudan alla. Mm. vikamuistin pystyin putsaamaan mutta airbagin valo se killuttaa vaan yhäe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
airbagi
Omasta kokemuksestani (kröhöm) voin sanoa että joka kerta kun airbagi palaa niin pieni puhdistus tai muu käpistely juuri sille mijukon mainitsemalle liittimelle (kuskin penkin alla) on ratkaissut tilanteen.
Itsekin aluksi luin kaikki tarinat ja katselin jo niitä muita ratkaisuja mutta loppujen lopuksi kyse on joka kerta kyseisestä liittimestä. Itsellä ainakin se syttyy jopa siitä kun siirtää kuskin penkkiä tai sen korkeutta eli aika herkkä liitin se on.
-wham
Comment
-
-
Originally posted by wham! View Post....Itsellä ainakin se syttyy jopa siitä kun siirtää kuskin penkkiä tai sen korkeutta eli aika herkkä liitin se on.
-whamChevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostOotko miettiny että siinä liittimessä olis jotain vikaa?
Mainittakoon vielä että itse liitin on päällisin puolin ihan kunnossa mutta pienellä roplauksella alkaa taas toimimaan.
-wham
Comment
-
-
Originally posted by wham! View PostJoo oon leikitelly sillä ajatuksella monesti
Muistelen että moni on poistanut sen tunnistinmaton liittimen kokonaisuudessaan ja kolvannu johot yhteen kun on ollu sen kanssa ongelmaa.
Ehkä sama temppu vois olla sullekkin hyvä jos vielä oireilee.
Mulla ei kolmiysissä noita oireita ollut koskaan, ainoastaan mittaristo vaihdettiin (ledi puuttu edellisen omistajan toimesta) ja bägin ohjainpurkkia siivottiin monta kertaa.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Juu niinhän sen monet tekee ja ilmeisesti jotain elektroniikkapalikoita on myös saatavilla jotka jotenkin ohittaa sen mutta niiden toiminta ja laillisuus on käsittääkseni hieman kyseenalaista joten en ole kehdannut tehdä asialle sen enempää kuin on ollut tarvis.
Tähän voisinkin lisätä että edellinen omistaja oli esimerkiksi ratkaissut asian kolvaamalla mittaristosta airbagivalon abs-merkkivaloon. Sehän toimi väärin ja katsastuksesta tuli hylsy. Minkähänlaiset seuraukset olisivat olleet jos olisin esim. ajanut kolarin kun itse luulin ennen katsastusta airbagin toimivan moitteetta...
Mielestäni tällaiset "vippaskonstit" ovat erittäin asiattomia ja ala-arvoisia eikä niillä pidä missään nimessä huijata itseään tai ostajia.
Ottakaa opiksenne.
-wham
Comment
-
-
Minun e39:ssä oli airbagin ledi silvottu pois, samoin mittariston muovia puukotettu niin että viereinen ABS valo loisti myös airbagin puolelle. Ostaessa katsoin että valot syttyy ja sammuu, mutta ensimmäisessä katsastuksessa inssi ihmetteli kun bägin valo on keltanen ja syttyy ja sammuu juuri yhtäaikaa ABS:n merkkivalon kanssa.
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Jäppinen View PostOnnistuuko vain jos ottaa katsastuksen ajaksi airbagin sulakkeet pois niin meneekö läpi? vai näkyykö se vielä sitten kun lukevat vikakoodit??
Ite kun ostin omani niin edellinen omistaja oli kokeillu tätä ja huomasin asian vasta kun inssi huomautti ettei auto testaa sitä valoa kun laittaa virrat. Sulakkeet kun laitoin paikalleen niin rupes valo palamaan ja anto vikakoodin juurikin tuosta surullisen kuuluisasta matosta.
Popedan ostin liikkeestä, mutta oli kulunut jo 9kk eli ei voinut vedota kuluttajansuojaan ja liike ei korvannu. Kiusaa se on pienikin kiusa, mutta toi rupee jo vähän harmittamaan
Comment
-
-
Originally posted by wham! View PostTähän voisinkin lisätä että edellinen omistaja oli esimerkiksi ratkaissut asian kolvaamalla mittaristosta airbagivalon abs-merkkivaloon. Sehän toimi väärin ja katsastuksesta tuli hylsy. Minkähänlaiset seuraukset olisivat olleet jos olisin esim. ajanut kolarin kun itse luulin ennen katsastusta airbagin toimivan moitteetta...
Tämä taitaa olla "kätevin tapa" saada kuolemantuottamuksesta syyte jos joltakin lähtee kolarissa henki näiden "viritysten" vuoksi ja tämä voidaan oikeudessa todistaa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJos kolarissa olisi tullut mm.henkilövahinkoja, voi vakuutusyhtiö vaatia maksetut korvaukset virityksen tehneeltä "artistilta"(myös nämä vuosien kuntoutukset ym.).
Tämä taitaa olla "kätevin tapa" saada kuolemantuottamuksesta syyte jos joltakin lähtee kolarissa henki näiden "viritysten" vuoksi ja tämä voidaan oikeudessa todistaa.
Eli jos bägivalo palaa, autoa kannattaa siirrellä vain hinurilla?E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostKatsastuksessa tulee kuitenkin vain hylsy jos 'bägivalo' palaa. Ei ajokieltoa, vaikka sehän olisi linjassa vakuutusyhtiöiden tulkinnan kanssa.
Eli jos bägivalo palaa, autoa kannattaa siirrellä vain hinurilla?
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostKatsastuksessa tulee kuitenkin vain hylsy jos 'bägivalo' palaa. Ei ajokieltoa, vaikka sehän olisi linjassa vakuutusyhtiöiden tulkinnan kanssa.
Eli jos bägivalo palaa, autoa kannattaa siirrellä vain hinurilla?
Eli ihan oikein, kuljettajan tietäessä että bagivalo palaa ja joutuessaan kolariin, voi vakuutusyhtiö mm.alentaa korvauksia ja teoriassa jopa evätä ne kokonaan, eli siinä mielessä autoa kannattaakin liikutella "vain hinurilla" jos valo palaa taulussa.
Nämä huijausvalorakennelmat muuttavat kuvion täysin ja vastuukysymykset jäävät ilman muuta "artistin" kannettaviksi jos/kun oikeudessa "kolvaaja" voidaan osoittaa.
Kyseessä on loppujen lopuksi varsin vakava vaaran aiheuttaminen ja juuri mm.kuolemantapauksissa johtaneissa onnettomuuksissa tällaisen "virityksen" paljastuminen käynnistää aina tutkimukset "artistin" vastuuseen saattamiseksi.
Eli se "harmittomaksi" kuviteltu airbagvalovilppi voi hyvinkin johtaa kuolemantuottamus syytteeseen ja ihan oikeasti myös tuomioon jos/kun oikeus selvästi toteaa että uhri olisi kolarista selvinnyt toimivilla airbageillä.
Tämä on myös sellainen asia joka realisoituu myös yksityishenkilöiden välisessä autokaupassa niin, että koska kyseessä on selvä petos, on "kolvarimyyjä" jälkikäteenkin korjaus/korvausvelvollinen (tietoinen ko.viasta/"häivyttänyt" ongelman = petos).
Syyllisyys on kuitenkin verrattain helppo osoittaa kun otetaan sitä edelliseen omistajaan ja tarkastetaan auton katsastushistoria(katsastuksella nimenomaan AINA tarkistetaan airbagvalon sammuminen suhteessa muihin valoihin(kaikki kuuluu sammua hieman eri aikaan).
Eli jos tällaisen airbagvirityksen omasta autostaan löytää, niin aina yhteys edelliseen omistajaan/omistajiin suhteessa katsastushistoriaan ja maksumies useimmiten löytyy ihan ilman käräjille lähtemistäkin.Last edited by Hemi; 02-06-2014, 18:10.
Comment
-
Comment