Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti-ilmastointi ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mantamane
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 58
    • Taipalsaari

    #16
    Mistä voisi etsiä vikaa kun ei puhalla kylmää. Järjestelmässä on painetta kun raotin venttiiliä niin suhahtaa kunnolla. Kompurakin lähtee päälle.
    Kompuran kun laittaa päälle niin kopissa kuuluu outoa sihinää. Tai en muissa ilmastoiduissa autoissa ole moista kuullut.

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8267
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Originally posted by mantamane View Post
      Mistä voisi etsiä vikaa kun ei puhalla kylmää. Järjestelmässä on painetta kun raotin venttiiliä niin suhahtaa kunnolla. Kompurakin lähtee päälle.
      Kompuran kun laittaa päälle niin kopissa kuuluu outoa sihinää. Tai en muissa ilmastoiduissa autoissa ole moista kuullut.
      yleisesti ottaen sihinät kertoo kylmäaineen olevan vähissä.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #18
        Originally posted by mantamane View Post
        ...Kompuran kun laittaa päälle niin kopissa kuuluu outoa sihinää. Tai en muissa ilmastoiduissa autoissa ole moista kuullut.
        Mikäli kyseessä on manuaalinen ilmastointi, niin ääni tulee kun imusarjasta tuleva alipaineletku imee ilmaa ratin alla olevassa verhoilulevyssä olevan sisäilman lämpötila-anturin läpi, jotta sisäilmasta saadaan todenmukainen arvio. Tällaisessa tilanteessa ääni kuuluu asiaan. Tällaisia alipainetoteutuksia löytyy kyllä muiltakin.

        Mutta jos autossa onkin automaatti-ilmastointi, ei siihen liittyviä sihinöitä pitäisi kuulua.
        Last edited by Havis; 02-06-2014, 07:46.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1767
          • vihti

          #19
          Omassa kans automaatti-ilmastointi, toimii muuten moitteetta mut flekti kennon edessä ei pyöri joten paikallaan ollessa ilmastointi aika heikkotehoinen ja paineet varmasti nousee niin ei edes viiti käyttää ku +60 nopeuksissa vasta. Mulla on 96 vuoden malli niin on luutavasti siinä ropellissa 2-nopeusvaihtoehtoa, onko se hitaampi nopeus jotenki vastuksella toteutettu vai miten? pitääkö vaan hommata uus flekti vai saako korjattua? Ilmastointi päällä auton keulasta kuuluu kyllä joku rikkinäsen sähköpyörittimen surina mut flekti ei pyöri kumpaakaan nopeutta vaikka minuuttitolkulla odottais.
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by naikou View Post
            Mulla on 96 vuoden malli niin on luutavasti siinä ropellissa 2-nopeusvaihtoehtoa, onko se hitaampi nopeus jotenki vastuksella toteutettu vai miten? pitääkö vaan hommata uus flekti vai saako korjattua? Ilmastointi päällä auton keulasta kuuluu kyllä joku rikkinäsen sähköpyörittimen surina mut flekti ei pyöri kumpaakaan nopeutta vaikka minuuttitolkulla odottais.
            Noissa pre-facelifteissä nopeuksia on 3. Toteutus kahdella tehovastuksella
            hitain nopeus => jännite ohjataan molempien vastuksien läpi
            keskimmäinen nopeus => ohjaus vain toisen vastuksen läpi
            suurin nopeus => ohjaus kokonaan vastusten ohi, siis suoraaan.

            Omaa oon joskus tekohengittänyt vain vastupaketin vaihtamisella, mutta korjaus oli erittäin lyhytikäinen. Kauan käyttämättä ollut flektin moottori alkoi kyllä toimimaan, mutta iloa riitti vain pariksi viikoksi, jonka jälkeen flekti hyytyi lopullisesti. Itse korjasin asian hankkimalla uuden flektin KL-varaosista. Mielestäni vanhan flektin korjaaminen ei juurikaan kannata, varsinkaan jos flekti alkaa olla vanhempi kuin 5v.

            Oletko kokeillut jollain pyöriikö sun flektin siiven lainkaan vai onko totaalisen jumissa.
            Last edited by Havis; 06-06-2014, 07:14.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1767
              • vihti

              #21
              kyllä se käsin pyörii, mut pitää uusia sit että toimii kun ei o tarkotus pitkiin aikihin tuota myydäkkään.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Oxygen
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 103
                • Pori

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                Mittaristossa oleva lämpötila tulee siltä samalta ja ainoalta ulkoanturilta joka ei estä kylmästöinnin toimintaa..
                Estää se jos lämpötilasäätö on automaatti-ilmastointi ni ei pelitä sinnepäinkään itellä näytti jatkuvasti -40C ulkolämpötila ja ku laitoit vaikka 16.5 ni tuli tulikuumaa sisälle heti, 16.0 ni tuli kylmää Ja tosiaan ei ilmastointikompura lähteny pyörii enenku löin johdot yhteen ni oli +50C ni sit toimas

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎