Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 ja e39 525 mitä eroa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rapamaha
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 683
    • -

    #16
    Originally posted by JukkaR
    Originally posted by Hemi
    M52 vm.98-01 170hv/5500rpm! M54 192hv/6000rpm! =Samat tuplavanosmoottorit mutta eri mittaustapa max. hp lukemalle. Vanhempi M52(96-98) selkeästi eri moottori.
    Mistäs vois muuten varmistaa autosta itse tuon koneen (numerosta?) Vai pitäskö kysellä Laakkoselta.
    Ajamalla? :(b) Minusta tuon M52B25:en astmaattisuuden 5000 rpm jälkeen huomaa selvästi

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Tuolla BMW-clubin sivustoilla löytyy kuvat vanhemmasta M52 koneesta ja M54 koneesta joka on siis identtinen tuo uudemman M52:n kanssa. Päällisin puolin eroa on imusarjoissa ja lisäksi tuo tuplavanos pidentää koneen etupäätä aika reilusti. Periaatteessa kaikki vanhemmassa ja uudemmassa M52 konehuoneessa on eri tavaraa. Laturit, pumput, johdotukset, ym,ym flekteistä lähtien muuttuu tuossa uudemmassa M52/M54 konehuoneessa. Selvin/näkyvin ero heti konepellin aukaisun jälkeen on tosiaan tuo ventiilikopan etukoppaosan pituus joka on puolet pidempi uudemmassa M52/M54:ssa ja tietenkin imusarjan muoto/malli.

      Comment

      • harri525ixTA
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 101

        #18
        Originally posted by Juice
        ..
        käyrät ylempänä. Tai vaikka Opelin kehitelmissä. Vanha kadetissa (GSI) ollut 150Hp 16v nelkku oli aika tehokas pakkaus, kun taas nää uudet vastaavat 90-luvun 16v 2L nelkut on täys mopoja siihen verrattuna, tehoja laskettu ja vääntökäyriä tasattu. Ei sitä selitetä kattien lisäämisellä. Vanhoista Bemun..
        sitä varmaan selitetään myös sillä että se kasarin gsi kanakoppi painoi varmaan jotain 1000kg, ja ysärin lopussa tavan torikassikin painaa jo 1300 kg. siitä vaan 300 kg hiekkasäkki vanhan kinnerin perään niin kyllä se kiihtyvyys siitä mukavasti tasaantuu

        Comment

        • JukkaR
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 160
          • Vihti

          #19
          Originally posted by Rapamaha
          Originally posted by JukkaR
          Originally posted by Hemi
          M52 vm.98-01 170hv/5500rpm! M54 192hv/6000rpm! =Samat tuplavanosmoottorit mutta eri mittaustapa max. hp lukemalle. Vanhempi M52(96-98) selkeästi eri moottori.
          Mistäs vois muuten varmistaa autosta itse tuon koneen (numerosta?) Vai pitäskö kysellä Laakkoselta.
          Ajamalla? :(b) Minusta tuon M52B25:en astmaattisuuden 5000 rpm jälkeen huomaa selvästi
          TIS näytti hyvin kun syötti ton VIN koodin...eli 1998 malli, mutta alkuvuoden kun on M52 eikä M52TU. Noh, eipä tuossa mitään..hyvä peli anyway.
          e39 523i -98

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Joo, ja tuo on hyvä selvittää itselleenkin kun lähtee varaosaostoksille. mm.Motonetin e39 varaosaluettelosta käy ilmi kuinka eri autoista tavallaan kuitenkin puhutaan vaikka tämä on oikeastaan pelkkä kulutusosaluettelo, johon on pyrittykin kokoamaan juuri ne mallisarjoja yhdistävät osat. Korinosathan pääosin pysyvät muuttumattomina, mutta mm.sähköt ovatkin taas täysin eri paria.

            Comment

            • iamasinner
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 68
              • Got them two

              #21
              M52B25TU vs M54b25

              Tosiaan kakkosautoa hakusessa.
              M52B25TU vm.98-01 M54 vm.01-03

              Mitä käytännöneroa noissa on? Lähinnä tekniikan puolelta ovatko vastaavia?
              Facelift päivitykset ei oo niin justiinsa, valot, listat jne. Kosmeettisia kun on.

              Kulkevat varmaankin ihan samalla tavalla.
              Mietinnässä olisi

              1999 (ensirek. 8-1999) melko hyvin varusteltu m-sportti
              vs
              2002 (ensirek. 2-2002) vakiovarusteet

              Lähinnä kiinnostaa, onko noi 525 sitten missä parempia jotta kannattaisi satsata siihen uudempaan?
              sigpic

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by iamasinner View Post
                Tosiaan kakkosautoa hakusessa.
                M52B25TU vm.98-01 M54 vm.01-03

                Mitä käytännöneroa noissa on? Lähinnä tekniikan puolelta ovatko vastaavia?
                Facelift päivitykset ei oo niin justiinsa, valot, listat jne. Kosmeettisia kun on.

                Kulkevat varmaankin ihan samalla tavalla.
                Mietinnässä olisi

                1999 (ensirek. 8-1999) melko hyvin varusteltu m-sportti
                vs
                2002 (ensirek. 2-2002) vakiovarusteet

                Lähinnä kiinnostaa, onko noi 525 sitten missä parempia jotta kannattaisi satsata siihen uudempaan?
                9/98-eteenpäin e39 käytännössä ihan samaa tekniikkaa mallisarjan loppuun asti.
                Joitain pikku nyansseja matkan varrella tekniikan ympärille tuli, mutta ei mitään mikä tekisi ko.autosta loppukäyttäjälle ns."parempaa".

                Comment

                • walopower
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 294
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  9/98-eteenpäin e39 käytännössä ihan samaa tekniikkaa mallisarjan loppuun asti.
                  Joitain pikku nyansseja matkan varrella tekniikan ympärille tuli, mutta ei mitään mikä tekisi ko.autosta loppukäyttäjälle ns."parempaa".
                  Kosmeettisia muutoksia lähinnä sanovat.
                  Mutta kuitenkin moottorista imusarja ainakin.
                  Leditakavalot, on hyvät, mutta kalliit uusia.
                  Ikkunannostimien releet on uusittu jostain syystä faceliftiin.
                  Ilmeisesti myös vesipumpun roottori metalliseen ainakin jossain malleissa.
                  Hydraulisia kiristimiä tapaa uudemmissa useammin.
                  Helposti vuotavaan venttiilikoppaan on tehty jotain muutoksia, ainakin tiiviste on eri.
                  Automaattilaatikko päivittyi 5HP19:ksi.
                  Jotkut entiset lisävarusteet tulivat vakioksi joka ei ole ongelma jos varusteet on ruksittu vanhempaan.
                  Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎