Elikkäs aiheena olis otsikon mukainen farkku 530 ja surullisen kuuluisa takaluukun johtosarja. Talvella huomasin että takalasin lämmitys toimi, ja katsastusmies huomasi kuukausi sitten että lisäjarruvalo ei pelaa. Nyt sitten tänään toinen pakkivalokin sano sopimuksen irti. Kysymys kuuluukin, että saako farmari 530:een jostakin johtojen korjaussarjaa vai pitääkö ottaa kolvi kätöseen ja ruveta kolvailemaan. Ja jotain vinkkejä vielä kaipailisin, että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei Kiitokset jo etukäteen vinkeistä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530da -03 takaluukun johtosarja
Collapse
X
-
On olemassa korjaussarja, mutta hinta on muistaakseni ~100€, joten on piuhoilla hintaa.. Itse korjasin sedanista kolvaamalla uutta johtoa n. 40 cm. Onnistuu vaikka parkkipaikalla. Kunnolla kolvattu ja suojattu liitos on kuitenkin se toimintavarmin liitos. Touringissa on enemmän johtoa ja ne on kahdessa nipussa, mutta eipä se kummempi ole kuin piuhat esille, sopiva pätkä vanhaa pois ja uutta tilalle kolvaamalla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Kyllä siellä kaiuttimien yläpuolella ihan hyvin on löysää johdoissa. Itse ostin silikonieristeistä erittäin taipuisaa johtoa ja kutistejatkoja tinalla. Vaihdoin molemmat puolet kaiuttimilta kontin sisälle asti, niin liitoskohdat on suht kuivissa paikoissa. Uusin ihan koko johtoniput, muistaakseni n. 60e tuli maksamaan johdot ja liittimet, niitä kun meni aika reippaasti. Pitää vaan olla tarkkana kun vaihtaa koko nipun, että menee kaikki piuhat oikein.2ZR-FXE
Comment
-
-
No niin Onko kellään tietoa, että kummalta puolelta tulee luukuun jarruvalojen johdotukset? :think Ei toimi!!!
Kolvailin katkenneita johtoja kuskinpuolella ja sielä pitäis kaikki olla ok!
Sain jopa lisäjarruvalon toimimaan!
Hantinpuolen sarjasta on vain yksi johto poikki, takalasin pyyhkijän!
Comment
-
-
Itse just avasin kaikki neljä taitoskohtaa ja teippasin ja kuumaliimasin. En valitettavasti katsonut missä kaikki menee, mutta suosittelen avaan kaikki koska eristeen murtumia varmasti löytyy muualtakin.
Touringissa löysää piuhaa löytyy juuri sen verran että katkoksen saa fiksattua...
Minusta kannattaa vetää ne löysät ylös ihan sen takia että saa käyttämättömän kohdan taitoskohtaan.Last edited by walopower; 06-07-2014, 02:23.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOn olemassa korjaussarja, mutta hinta on muistaakseni ~100€, joten on piuhoilla hintaa.. Itse korjasin sedanista kolvaamalla uutta johtoa n. 40 cm. Onnistuu vaikka parkkipaikalla. Kunnolla kolvattu ja suojattu liitos on kuitenkin se toimintavarmin liitos. Touringissa on enemmän johtoa ja ne on kahdessa nipussa, mutta eipä se kummempi ole kuin piuhat esille, sopiva pätkä vanhaa pois ja uutta tilalle kolvaamalla.Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Originally posted by Kojootti324 View PostJohdot ehjätty, eikä ole enää poikkinaisia/kuorihalki johtoja!
Vaan eipä silti toimi luukun jarruvalot lisäjarruvaloa lukuun ottamatta :think
Pyyhkijä ja jopa pissapoika toimii ekan kerran mun aikana!
Toisaalta olen vast ajanut 7000km Toukan kanssa
Ei kai luukussa ole jarruvaloja?
Ei ainakaan 528 1997:ssa.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostEi kai luukussa ole jarruvaloja?
Ei ainakaan 528 1997:ssa.
T JukkaLast edited by Kojootti324; 10-07-2014, 23:12.
Comment
-
-
Mulla ei lisäjarruvalo touringissa toiminut ja piuha oli poikki 2 kohdasta. Jäi esille vetäessä vain 5cm pätkä käteen sieltä kumihaitarin sisältä. Joten oli korjaus hiukan hankalampaa, kun vanhaa johtoa ei voinut käyttää.
Uuden johdon saaminen kumihaitariin ei ollut ihan helppo homma, mutta lopulta oikea työkalu ja -menetelmä oli ~5mm2 (eli paksu) johto työntäen ulkoa sisälle päin ja läpiviennin kohdalla sivulta työntömitalla (kelpaa mikä tahansa latta työkalu) kumihaitaria painaen sai johdon pään ohjattua läpiviennin sisäpuoliseen kumihaitariputkeen. Sisäpuolella pystyi kumihaitarin ulkopuolelta painamalla ohjailemaan johtoa ja sentti kerrallaan sen sai työnnettyä läpi. Sitten vain juotin oikean kokoisen johdon tuohon ja vedin sen kumihaitarin läpi. Uudet liitokset on nyt katossa ja luukussa, eli taipuvalla matkalla on uutta johtoa. Muissa johdoissa oli useammassa kuori murtunut, mutta niiden uusimiseen ei ollut aikaa tuolla kerralla, joten pistin vain sähköteippiä päälle. Pitäisi kai vaihdella paremmalla ajalla, kun vielä saisi käytettyä niitä uusien johtojen läpivetoon.
Itse en ainakaan yhtään tinausjatkoa uskaltais jättää muualle kuin kattoon ja itse luukkuun, joissa liitokseen ei kohdistu mitään liikkumisrasitusta. Vaikka olisi vain yhdestä kohtaa poikki, niin silti itse ainakin vaihtaisin johdon pidemmältä matkalta.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Comment