Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kompressori ei pyöri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    E39 ilmastoinnin kompressori ei pyöri

    On ideoita, että mitä vois kokeilla? Sulakkeet on hanskalokerosta katsottu, ja ne 3kpl oli kunnossa. Jos aineen määrä on putkistossa liian vähäinen, niin estääkö se kompuraa pyörimästä?
  • Ross
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 18
    • vantaa

    #2
    Jos ainetta ei ole tarpeeksi niin ei lähde päälle.

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5161
      • Joensuu

      #3
      Aineet loppu, nii silloin ei kompura köynnisty. Eikun huoltoon.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by duunari76 View Post
        On ideoita, että mitä vois kokeilla? Sulakkeet on hanskalokerosta katsottu, ja ne 3kpl oli kunnossa. Jos aineen määrä on putkistossa liian vähäinen, niin estääkö se kompuraa pyörimästä?
        Mitäs auto näyttää ulkoläpötilaksi, onko lukema järkevä? Katkos tai oikosulku ulkolämpöanturilla estää myös kompuran kytkeytymisen.
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5161
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by schwarze View Post
          Mitäs auto näyttää ulkoläpötilaksi, onko lukema järkevä? Katkos tai oikosulku ulkolämpöanturilla estää myös kompuran kytkeytymisen.
          Joku absin antureistahan tais myös vaikuttaa ilmastoinnin toimivuuteen. Tosin se ei tainnut kokonaan pimentää, vaan rupeaa vain sekoilemaan.
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by ruupanen View Post
            Joku absin antureistahan tais myös vaikuttaa ilmastoinnin toimivuuteen. Tosin se ei tainnut kokonaan pimentää, vaan rupeaa vain sekoilemaan.
            Mjaa, tuollaisesta minulla ei ole kokemuksia . Omassa jäi sisälokasuojan etuosa ulkoantureineen "Jämin mättäille" ja lämpötilanäyttämäksi asettui -40 -> ei toimi ilmastointi. Pyssäsin pientareelle ja surrasin ulkoanturin johdot yhteen, näyttämä +50 -> ilmastointi toimi jotenkin vajaateholla muistaakseni. En saa nyt WDS:ää auki (Java), mutta siellä tuo ilmastoinnin toiminta ja raja-arvot on hyvin kuvattu.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8264
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Ulkolämpöanturi ei estä kompuran käyntiä.. sekoittaa kyllä IHKAn toiminnan totaalisesti, säätömahdollisuudet täysillä kylmää tai täysillä kuumaa.

              Höyrystimen lämpöanturi sen sijaan estää kompuran käynnin, estää höyrystimen jäätymistä.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                #8
                Ulkolämpötilaanturi nimenomaan estää toiminnan, ainakin -99 vm koliysissä.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8264
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9


                  Originally posted by jukkae View Post
                  Ulkolämpötilaanturi nimenomaan estää toiminnan, ainakin -99 vm koliysissä.
                  Ei estä mutta kompura lähtee päälle vasta kun laittaa pyynnin minimiin.
                  Last edited by peto2; 23-05-2014, 17:22.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    #10
                    Mielenkiintoinen taulukko!
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      Ei estä mutta kompura lähtee päälle vasta kun laittaa pyynnin minimiin.
                      Ok hyvä tietää!

                      Comment

                      • duunari76
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 292

                        #12
                        Ompa se monimutkaisesti toteutettu...no pitää heti maanantaina kiikuttaa tuo ilmastointihuoltoon, niin jospa se siitä käynnistyis. Kunhan nyt ei vaan vuotais heti niitä aineita pihalle.

                        EDIT: sattuuko joku tietämään, olisko esimerkiksi oulussa tai lähistöllä huoltoliikettä, joka olis huomenna auki =)
                        Last edited by duunari76; 23-05-2014, 19:14.

                        Comment

                        • bmwph
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 350
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post




                          Ei estä mutta kompura lähtee päälle vasta kun laittaa pyynnin minimiin.
                          Estäähän se, koska kompura ei lähde pyörimään pakkasasteilla
                          BMW E61 530i M-Sport -05

                          BMW E38 740i -98 EX
                          BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                          BMW E36 cabrio -94 EX
                          BMW E39 528i touring -97 EX
                          BMW E38 728i -97 EX
                          BMW E30 323tic -84 EX
                          BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                          BMW E34 535i -88 EX
                          BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                          +n.10muuta BMW:tä

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8264
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by bmwph View Post
                            Estäähän se, koska kompura ei lähde pyörimään pakkasasteilla
                            Höyrystimen lämpöanturi on myös pakkasen puolella jos pihalla on pakkasta
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • duunari76
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 292

                              #15
                              Nyt tämä meniki mielenkiintoiseksi. Eli tässä ei ole vielä tehty mitään sille ilmastoinnille, mutta kylläpä sieltä kylmää puskee, kun valitsee sen "suoraan päin näköä" puhalluksen. Mutta sitten jos pistää sen nuolen ylös tai alas, niin niistä tulee pelkästään kuumaa (jota ei voi edes säätää). Automaatti ei osaa puhaltaa kylmää, eikä myöskään taida säätää puhaltimen nopeutta oikein

                              Automaattiasento pukkaa vissiin sitä tulikuumaa jaloille ja jääkylmää naamarille. Automaattinen kiertoilma ei kans taida pelittää, tai ainakaan silloin ei tule mistään kylmää. En ehtinyt oikein testaileen tarkemmin kaikkia eri yhdistelmiä.

                              Taisin saada melko paskan yksilön, ku tuntuu että tässä on vähän kaikessa sanomista Halpahan tämä auto oli...ei tosin oo enää edes sitä.
                              Last edited by duunari76; 31-05-2014, 21:20. Reason: Virhe pääsi lipsahtaan + vähän lisää selostusta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎