Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vaihdekepin irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    E39 vaihdekepin irroitus

    Miten tuon saa kokonaan irti? Ostin Biltemasta tuollaisen vaihdevälin lyhentäjän, mutta eipä tuota entistä keppiä saa irti, kun on siinä "pallonivelen" päällä jonkinlainen korkki/mutteri/sokka, joka ei aukea.

    Eli tuosta kuvastakaan se ei aukene nyt ollenkaan:


    Kun tuo keppi (1) on kiinni osassa 2, niin ilmeisesti tuo osa numero 3 on sellainen nailonkehä tuolle kepin pallolle. Tuon päällä, osassa 2 on mun mielestä kiinni se "korkki", jota ei näy kuvassa.
    --------------

    Ja tämä on se bilteman tuote, jos jotain sattuu kiinnostamaan:
    Last edited by duunari76; 29-05-2014, 16:33.
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    #2
    ....................................
    Last edited by duunari76; 29-05-2014, 16:35.

    Comment

    • duunari76
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 292

      #3
      Muutin aihetta, kun nyt on vain tuo vaihdekepin vaihto, joka on tekemättä.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10065
        • KVLA

        #4
        Kepin alapäästä sokka pois ja irroitat siirtotangon (osa 4).Kepin pallon laakerointi/lukitus tapahtuu osalla num.3.Voi lähteä ehjänäkin,mutta yleensä ne kannattaa uusia kepin poiston yhteydessä.Uusi tiukempi laakeripallo poistaa kepin välyksiä.Ennen kepin irroitusta kannattaa katsoa onko muualla vivustossa välyksiä ja uusia muitakin puslia samalla.Esim. kepin alapään puslat.

        Comment

        • duunari76
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 292

          #5
          Eli raakasti vaan rikki...toivottavasti onnistuu, ettei jää resunen keppi ja nivel

          Tuossa bilteman kepissähän on täysin erilainen tuo systeemi, joten uusia nailoneita ei tarvine tilata. Se vaan, että jos tuo onki sitten huono, niin menipä hyvä (välyksetön) orkkis pilalle.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by duunari76 View Post
            Eli raakasti vaan rikki...toivottavasti onnistuu, ettei jää resunen keppi ja nivel

            Tuossa bilteman kepissähän on täysin erilainen tuo systeemi, joten uusia nailoneita ei tarvine tilata. Se vaan, että jos tuo onki sitten huono, niin menipä hyvä (välyksetön) orkkis pilalle.
            Uusi muovikehä maksaa muutaman euron, eikä koko keppikään montaa kymppiä. Olisit ostanut orggis vaihdevälin lyhentimen niin sopisi varmasti.

            Comment

            • duunari76
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 292

              #7
              Niin olis pitäny. Ei vaan sattunu kohdalle sellasta. Tuo tuli otettua vähän heräteostoksena.

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #8
                Originally posted by duunari76 View Post
                Niin olis pitäny. Ei vaan sattunu kohdalle sellasta. Tuo tuli otettua vähän heräteostoksena.
                Joko olet asentanut? Pitää varmasti kamalaa meteliä? Testasin tuollaista tarvikekeppiä E46:ssa (sama kuin esim. Bilteman malli) niin siinä ei ole lainkaan kumivaimennusta kuten alkuperäisessä ja tämän johdosta kuuluu kaikki vaihteiston äänet mukavasti ohjaamoon. Jämäkkä tuollainen on käyttää, mutta sopii lähinnä kilpureihin, ei E39:siin.
                Orggislinjaa jos vedetään niin esim. Z3:n kepit sopii E39:iin ja esim. Z3 2.8i:n kepillä saat hyvinkin lyhyet vaihdevälit.
                Last edited by antti79; 31-05-2014, 21:50.
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • duunari76
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 292

                  #9
                  En asentanu, mutta saahan siihen kait ihan samat kumit laitettua ääntä vaimentamaan. Saattais jopa sen värinänvaimentimen saada siihen. En oo viitsiny keppiä juurikaan räpeltää, ku ajattelin kokeilla viedä sen takaisin.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    E60 545i:n keppiä on maailmalla kehuttu ja siihen vielä painotettu "ZHP" nuppi.

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Originally posted by duunari76 View Post
                      En asentanu, mutta saahan siihen kait ihan samat kumit laitettua ääntä vaimentamaan. Saattais jopa sen värinänvaimentimen saada siihen. En oo viitsiny keppiä juurikaan räpeltää, ku ajattelin kokeilla viedä sen takaisin.
                      Ei sitä saa kun kepin rakenne on ihan eri, alkuperäinen on tehty kahdesta osasta jotka on vulkanoitu yhteen, tarvike on "yhtäpuuta". Palauta toi tarvike ja hanki esim. tuo edellä mainittu E60 540 keppi tai sitten joku Z3:n malli.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎