Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käynnistys/käynnissä pysymis ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smidu
    Newbiemmer
    • May 2014
    • 4
    • Lahti

    E39 käynnistys/käynnissä pysymis ongelma

    Elikkä siis mikähä mahtaa olla 530 e39 '99 bimmerissä vika, kun startti pyörii kyllä mutta ei lähde käyntiin ku mäkistartilla tai hinaamalla, lähtee siis käyntiin mutta sammuu lähes välittömästi, ei ilmeisesti ota kierroksia kunnolla ja jos päästää kaasun pois niin sammuu. Missähän ois vika ?
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by Smidu View Post
    Elikkä siis mikähä mahtaa olla 530 e39 '99 bimmerissä vika, kun startti pyörii kyllä mutta ei lähde käyntiin ku mäkistartilla tai hinaamalla, lähtee siis käyntiin mutta sammuu lähes välittömästi, ei ilmeisesti ota kierroksia kunnolla ja jos päästää kaasun pois niin sammuu. Missähän ois vika ?
    Pyöriikö polttoaine pumppu? Tietenkin ne vikakoodit kannattaa lukea. Voi olla jokin tunnistin vika, mutta turhaa arpoa täälä, ennen kun olet inpaa laittanut kiinni.
    Last edited by janke; 28-05-2014, 19:59.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Smidu
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 4
      • Lahti

      #3
      Originally posted by janke View Post
      Pyöriikö polttoaine pumppu? Tietenkin ne vikakoodit kannattaa lukea. Voi olla jokin tunnistin vika, mutta turhaa arpoa täälä, ennen kun olet inpaa laittanut kiinni.
      Vikakoodin luvussa käytetty eikä löytyny mitään :0
      Ja polttoainepumppu pyörii kyllä.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by Smidu View Post
        Vikakoodin luvussa käytetty eikä löytyny mitään :0
        Ja polttoainepumppu pyörii kyllä.
        Onko tankissa alle 10l bensaa? Jos on, niin lisää ainetta ja kokeile uudestaan.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Havis View Post
          Onko tankissa alle 10l bensaa? Jos on, niin lisää ainetta ja kokeile uudestaan.
          -99 530 lienee diesel, joten tankissa olisikin syytä olla alle 10l bensaa...
          E39 528iA

          Comment

          • Smidu
            Newbiemmer
            • May 2014
            • 4
            • Lahti

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            Onko tankissa alle 10l bensaa? Jos on, niin lisää ainetta ja kokeile uudestaan.
            Diisseli vehje, mutta tankki siis miltei täynnä.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by Smidu View Post
              Diisseli vehje, mutta tankki siis miltei täynnä.
              Polttoainepumppuja taitaa kiisselisääkin olla kaksi, joiden molempien toiminta on syytä varmistaa.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Kun kyseessä on diisseli niin sieltä löytyy siirtopumppu ja ruiskupumppu. Siirtopumppu löytyy kuskin kohdalta auton alta. Jos sillä autolla pystyy yhtään ajamaa niin katsoppa livedatasta siirtopaineet, railpaineet ja suuttimien korjausarvot. Suuttimien ohivuodotkin olisi hyvä tarkistaa. Kun se ei käy tyhjäkäyntiä niin jonkun käsityksen saa ihan vaikka vaan startilla pyörittämällä. Nuo kaikki kun on selvitetty niin on jo paljon helpompi jatkaa ongelman selvittämistä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Smidu
                  Newbiemmer
                  • May 2014
                  • 4
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kun kyseessä on diisseli niin sieltä löytyy siirtopumppu ja ruiskupumppu. Siirtopumppu löytyy kuskin kohdalta auton alta. Jos sillä autolla pystyy yhtään ajamaa niin katsoppa livedatasta siirtopaineet, railpaineet ja suuttimien korjausarvot. Suuttimien ohivuodotkin olisi hyvä tarkistaa. Kun se ei käy tyhjäkäyntiä niin jonkun käsityksen saa ihan vaikka vaan startilla pyörittämällä. Nuo kaikki kun on selvitetty niin on jo paljon helpompi jatkaa ongelman selvittämistä.


                  Joo ens viikolla menee uuestaa vikakoodin lukuu, ja siis auto lähtee hinaamal käyntii mut jos kierrokset menee alle 2 tonnin ni auto sammuu tai jos kierrokset menee yli 3,5 tonnin ni sammuu myös.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎