Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 häikkää...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rapamaha
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 683
    • -

    #16
    Originally posted by loyal
    Eli pitääkö toi OBC tehdä jotenkin vai onko se jo tossa autossa valmiiksi?
    Kaverin E46 oli ainakin se et se näyttää nopeuden digitaalisena jo valmiiksi, mutta onko mullakin noita toimintoja?

    Tuo magnaflow ei mee leimasta läpi täällä suomessa...?
    Siis eikös kaikista 98- E39:eistä löydy ainakin tuo 4-toiminen "ajotietokone"? Sehän menee testimoodiin pitämällä trippimittarin nollauspainiketta pohjassa jotain viitisen sekuntia.

    En tiedä kumpi sitten ratkaisee katin hyväksyntäpaperit vaiko mitatut päästöt, ainahan sen päästölapun voi hakea muualta. Kemiran Race Kat vois olla yks vaihtoehto, ja tuolla näytti olevan kans jotain katteja: http://www.amworks.com/vaimentimet.htm

    Comment

    • loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Rapamaha
      Siis eikös kaikista 98- E39:eistä löydy ainakin tuo 4-toiminen "ajotietokone"? Sehän menee testimoodiin pitämällä trippimittarin nollauspainiketta pohjassa jotain viitisen sekuntia.

      En tiedä kumpi sitten ratkaisee katin hyväksyntäpaperit vaiko mitatut päästöt, ainahan sen päästölapun voi hakea muualta. Kemiran Race Kat vois olla yks vaihtoehto, ja tuolla näytti olevan kans jotain katteja: http://www.amworks.com/vaimentimet.htm
      Sitten vielä sellanen, että eikö tuohon tule sissän 2 putkea ja yksi ulos...
      Yksi korjaamo sanoi juuri sen ongelmaksi noissa korvaavissa kateissa...
      Ei kuulema saa sitä kiinni.

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by loyal
        Sitten vielä sellanen, että eikö tuohon tule sissän 2 putkea ja yksi ulos...
        Yksi korjaamo sanoi juuri sen ongelmaksi noissa korvaavissa kateissa...
        Ei kuulema saa sitä kiinni.
        Mulla ainakin sedanissa ne kaksi etuputkea yhdistyy just ennen katti yheksi, joten silloin pitäs onnistua katin vaihto helpolla .. touringista en oo varma, mutta ETK:n mukaan sen pitäs mennä samalla tavalla ... mut käy kurkkaa sieltä auton alta ni saat varmistettua ton ..
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Rapamaha
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 683
          • -

          #19
          Originally posted by loyal
          Sitten vielä sellanen, että eikö tuohon tule sissän 2 putkea ja yksi ulos...
          Yksi korjaamo sanoi juuri sen ongelmaksi noissa korvaavissa kateissa...
          Ei kuulema saa sitä kiinni.
          Näyttäis kyllä yhdistyvän ennen kattia:


          M52B25TU:ssa on vissiin tämännäköinen - kaks lambda-anturia?

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #20
            Motonetissa katalysaattori 520/523/525-malleihin on 888 €.

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #21
              Tossa M52B25TU:ssa katit on pakosarjoissa kiinni (2 kpl) ja se pönttö siellä auton alla taitaa olla vain äänenvaimennin. Toi loyalin auto on M52B25 ja silloin se mun mielestä yhdistyy ennen kattia ..
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • loyal
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1480
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Lanttu
                Motonetissa katalysaattori 520/523/525-malleihin on 888 €.
                Toi motonetin on kirjoitettu sinne 520/525, eli ei vissiin mulle..

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Näin on. Eli TU koneessa on kaksi kattia suoraan pakosarjoissa kiinni . Näiden kanssahan ei ole koskaan ollutkaan mitään ongelmia. Vanhemmissa M52B25 koneissa katti on mahan alla aika herkässä paikassa pohjakontakteja ajatellen joka kuitenkin on se perimmäinen syy katin elementin irtoamiseen. Tuo linkkikuva TU koneen putkistosta on väärä. Eli TU koneen putkisto löytyy tuolta: http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=18&fg=10
                  Käytettyjä takuukatteja putkineen löytyy www.varaosahaku.fi
                  Tuolta ainakin löytyy käytetty katti/putki: www.autopurkaamomniemi.com
                  AVK:lta poistokattikasasta saa "yleiskatteja" 50e/kpl
                  Last edited by Hemi; 10-02-2005, 13:07.

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    #24
                    katit

                    Tuo magnaflow ei mee leimasta läpi täällä suomessa...?
                    Miksi ei menisi? Ei kai pakoputkiston osien tarvi olla mitenkään hyväksyttyjä? Kyllä jokaisella toimivalla katilla pitäisi päästöjen mennä rajoihin kun ensin vetää kuumaksi. Asian voinee varmistaa magnaflown myyjältä. Itse en kyllä 800e laittaisi kattiin. Jos ei magnaflow niin sitten jokin käytetty katti "romikselta" ja hitsari laittaan se kiinni. Sama se on mikä pömpeli siellä on.

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #25
                      Onko se tuon näköinen?
                      Last edited by buksin-1; 22-07-2006, 23:04.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #26
                        Klikkaa Motonetin luettelosta hintatiedon jälkeen olevia kyssäreitä, niistä avautuu näkymä, mikä on tilane kussakin liikkeessä. Siinä näkymässä on myös 523 lueteltuna.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Buksin: Sinulla on kuvassa M52TU/M54 katit. Ei siis 9/98 vanhempiin.

                          Comment

                          • Chrome
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 81
                            • Kuopio

                            #28
                            Joo kaveril oli 523 -97 sama ongelma eli auto oli välil aika laiska ja välil pelas paljo paremmin..Sil oli/on vielki se katti vissiin rikki mut yhtääkkii se rupes pelaamaan hyvästi koko ajan.Et oisko katist lähteny kamat kävelemään.Sillä helis se kyl iha selvästi.
                            __________________________________________________ ________________________________
                            Dodge Ram 2500 -06 töihin..
                            Bmw e60 530 da -04 kauppaan..

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Joo, eli kyllähän sen pitäisi helistä/säristä jos sisuskaluista on jotain vielä tallessa, eikä kaikki ole paennut putkistoon.
                              Altapäin kunnon kopu kumivasaralla usein selvittää onko katti valmis

                              Comment

                              • loyal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 1480
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by Hemi
                                Joo, eli kyllähän sen pitäisi helistä/säristä jos sisuskaluista on jotain vielä tallessa, eikä kaikki ole paennut putkistoon.
                                Altapäin kunnon kopu kumivasaralla usein selvittää onko katti valmis
                                Siis mä jouduin vaihtaman putken asentoa lpppupäästä, kun
                                laitoin tota M5 puskurii kiinni. Vähän sen jälkeen alkoi hirvee kolina vaihdekepin alta.
                                Kuului ihan sellanen ääni, kun putki hakkaisi pohjaan. Ei helinä tosissaan, vaan ihan pauketta..
                                Nyt putken ääni särisee todella voimakkaasti kekskikohdasta ja kaikki tuntuu palkimissa tärinänä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎