Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nissens ei aio hoitaa tuotteensa takuuta. (ed. Ilmastoinnin flektien laatu?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikiis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 906
    • Oulu

    #46
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Tottakai suomalaisen jälleenmyyjän kuuluu hoitaa tuotteensa takuu, mutta ei toisten jälleenmyyjien tuotteiden takuuta. Satun olemaan suomalainen jälleenmyyjä ja maahantuoja, enkä todellakaan hoida ainuttakaan ebaystä tai muualta ulkomailta tilatun tavaran takuuta. Itsekin tilaan jatkuvasti tavaraa yksityisenä ulkomaista, eikä ikipäivänä olisi pokkaa olla niin idiootti, että lähtisin vaivaamaan kotimaisia maahantuojia/jälleenmyyjiä siitä että olen valinnut edullisemman vaihtoehdon mistä tilata. Muutenkin suomi on niin pieni markkina-alue, että kellään ei ole helppoa kilpailla isojen ulkomaisten nettikauppojen kanssa. Sitten kun joku tulee narisemaan että pitäisi hoitaa vielä niitten takuutkin, niin ymmärrän aivan täysin jos on nihkeää palvelu.
    Minä tiesinkin sinun taustan, ja ymmärrän sinun(kin) pointin, mutta en tuota asennetta. Jos on tuommoinen pykälä olemassa, niin millä perusteella se jätetään noudattamatta, olkoonki se kuinka perseestä. Eihän voi olla idiootti, jos joka puolella on tuosta eu:n sisäisestä takuusta huudeltu. Tottakai normi kuluttaja, näin tuon asian ajattelee. Onko sulla vain, niin kapitalisti lasit päässä yksityisenä tilaajanakin? Tuo edellinen, oli sitten tahatonta huumoria, ei mitään henk.kohtaista

    Jos tässäkin asiassa ruvetaan moraalisia oikeuksia jakeleen, niin sympatiat on toki kotimaista yrittäjää kohtaan, mutta jos näissä asioissa lähdetään sooloilemaan, niin eihän siitä hyvää seuraa...

    Ps: Minä en ole sitten vittumainen asiakas, en sinnepäinkään. Eli ei tarvi pelätä, jos sulta sattuisin tilaamaan
    F11 530d -11
    E91 -06 320d
    x2 Tuikut
    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #47
      Originally posted by HTK12 View Post
      Maahantuojan/valmistajan on Suomessa ryhdyttävä hoitamaan takuu. Jälleenmyyjällä ei käsittääkseni ole samaa velvoitetta. Aiheesta on aikaisemminkin kirjoitettu paljon. Yksi ihan kohtuullinen juttu: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/03...takuuhuollossa

      Tässä tullaankin siihen että pitääkö sinun ottaa sinne valmistajaan yhteyttä ja ne järjestää sen takuun. Maahantuoja kun voi olla samaan aikaan myös jälleenmyyjä, niin mihin tuo raja vedetään. Esim. Euroopassa on paljon "valmistajia" jotka toimii tukkuna esim. saksassa ja myy tavaraa paljon ympäri euroopan suoraan kuluttajille ja pienille maahantuojille, jotka toimii sitten myös suoraan jälleenmyyjänä.

      Nythän Nissens Finland on pieni Turun jäähdytinkeskus, joka toimii myös jälleenmyyjänä noille, eikä mikään iso Nissens tukkuliike.

      Edit: näkyy olevan muutettu nimi nissens finlandiksi, mutta siltikin kyseessä kohtalaisen pieni asennuksia ja jälleenmyyntiä harjoittava yritys... http://www.turunjaahdytinkeskus.fi/ilmastointi.htm

      En ihmettele yhtään jos noita ei kiinnosta alkaa hoitaa sinun puolasta tilaamaasi flektin asiaa. Jos kyseessä olisi pelkkä iso tukkuliike, niin asia olisi varmaan aivan toinen.
      Last edited by bemu2000; 20-06-2014, 01:47.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #48
        No olen käsittääkseni ottanut yhteyttä Nissensin tytäryhtiöön, koska emaili osoitteet on muotoa [email protected]. Nissensin sivuilla listataan, että heillä on tytäryhtiö (subsidiary) mm. Suomessa. Vastanneiden henkilöinen allekirjoituksessa on myös on ollut osoite Nissens.com. Luulisin siis heidän olevan Nissensin palveluksessa ei Turun jäähdytyskeskuksen. Missään sähköposteissa he eivät ole maininneet, että takuu ei heille kuulu, koska he ovat pieni suomalainen yritys, ei osa Nissensiä. Mikäli he eivät ole töissä Nissensillä, olisi heidän luullut osaavan antaa jonkun sähköpostin, mistä olisin saanut kiinni näistä vastaavan henkilön?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #49
          Originally posted by HTK12 View Post
          No olen käsittääkseni ottanut yhteyttä Nissensin tytäryhtiöön, koska emaili osoitteet on muotoa [email protected]. Nissensin sivuilla listataan, että heillä on tytäryhtiö (subsidiary) mm. Suomessa. Vastanneiden henkilöinen allekirjoituksessa on myös on ollut osoite Nissens.com. Luulisin siis heidän olevan Nissensin palveluksessa ei Turun jäähdytyskeskuksen. Missään sähköposteissa he eivät ole maininneet, että takuu ei heille kuulu, koska he ovat pieni suomalainen yritys, ei osa Nissensiä. Mikäli he eivät ole töissä Nissensillä, olisi heidän luullut osaavan antaa jonkun sähköpostin, mistä olisin saanut kiinni näistä vastaavan henkilön?

          Ok, seurataan miten keissi etenee... Ehdin varmaan hakea maanantaina kaupasta popparit

          Miksi et vaan ota yhteyttä oikeaan valmistajaan asiassa?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #50
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Ok, seurataan miten keissi etenee... Ehdin varmaan hakea maanantaina kaupasta popparit

            Miksi et vaan ota yhteyttä oikeaan valmistajaan asiassa?
            Mielestäni otinkin, kun heidän sivuiltaa mainittiin nämä heidän Suomen tytäryhtiön työntekijöiksi. On kyllä mielestäni perin kummallista, jos nuo henkilöt eivät todellakaan ole Nissensin palveluksessa. Harvemmin sitä toisen firman työtekijöille annetaan firma sähköpostiosoitetta käyttöön..

            Olettaen, että he eivät ole Nissens:llä töissä niin mihin tässä sitten ottaa yhteyttä? Ei Nissensin-sivuilla nimittäin ole kovin paljoa vaihtoehtoja :think

            Ps. poppareita taitaa saada ABC:ltä, joten ei tarvitse juhannuksen yli odottaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #51
              Originally posted by HTK12 View Post
              Toki sitä pitää vielä harkita, jos Nissens nyt ei millään voi suostua lain velvoittaman takuun hoitamiseen. Kuten sanoin niin paketin kulkuun kuluu kuitenkin se viikko suuntaansa+takuu käsittelyt sielä. Takuuta varten jälleenmyyjä luultavasti lähettää sen tuulettimen taas eteenpäin. Eli tuskin sieltäkään ihan kovin äkkiä on uutta luvassa. EU:n pykälät toteavat, myös, että takuuseen lähettämisestä ei saa aiheutua kuluja kuluttajalle. Mitähän veikkaat, että onnistuuko tämä kovin helposti Puolalaisen jälleenmyyjän kanssa, kun Suomen päässä on jo tälläinen vääntö?

              Kuluttajalla taitaa ainut vaihtoehto ulkomaille lähettämistä varten olla tuo mahtava Itella. Paketin lähettäminen Itellalla maksaa aivan helvetisti ja sen perille ehjänä selviämisestä ei nyt ole mitään takaita. Omista kokemuksista voin sanoa, että ei riitä sormet laskea kuinka monta pakettia on Itella tuhonnut. Paketteihin vaan ilmestyy nyrkin kokoisi reikiä jne. Olen myös itse vastuussa lähettämästäni paketista. Eli, jos (lue: kun) se ropelli ottaa lisää osumaa/katoaa, saan itse tapella Itellan kanssa korvauksista. Takuu ei tietenkään tälläisissä tapauksissa enää koske tuotetta. Itellan korvaukset tälläisissä tapauksissa ovat lähinnä huvittavia.

              Ei ole ensimmäinen kerta kun tappelen takuu asioista. Ei se Suomesta ostaminenkaan takaa yhtään mitään. Mustapörssi ei suostunut hoitamaan heidän myymänsä tuotteen takuuta kunnolla. Tästä väänsin pitkän tovin liikkeessä (130€ tuotteen tilalle tarjottiin 40€ tuotetta). Kuulemma hän (myyjä) hoitaan heidän liikkeensä takuuasiat ja näin se menee. Otin yhteyttä tuotteen valmistajaan ja siellä pahoiteltiin ja ihmeteltiin asiaa sekä hoidettiin takuu esimerkillisellä tavalla. En enää asioi mustassa pörssissä.

              Tiedetään olen varmasti monen myyjän mielestä se mulkku asiakas, mutta miksi kuluttaja pitäisi tyytyä siihen mitä tarjotaan, jos laki sanoo, että se ei riitä?
              Kevyttä asenneongelmaa havaittavissa ?

              En ole ikinä saanut tai lähettämäni tuote tullut tai mennyt hajallisena yhdenkään kuljetusliikkeen kautta. Takuut on hoituneet Suomesta ostetuissa tuotteissa aina erinomaisesti ja ulkomailta netistä tilatuissa nettifirman kustannuksella erinomaisesti. Viimeksi taisi olla Louise Saksasta joka lähetti palautuskoodin jolla paketti toimitettiin takuuseen ja uusi tuli parissa päivässä. Kiinasta ostamani auton softa oli cd:llä viallinen ja toimittivat uuden pyytämättä edes vanhaa takaisin....

              Kuinka sinulla sattuu kaikkien kanssa ongelmia :think

              Ps. Jos juhannus uinnille sidot stemun kinttuun takuu raukeaa.....stemusta, narulla toki on takuu voimassa
              Last edited by BMW525Xda; 20-06-2014, 07:18.

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 998
                • 29100/310053

                #52
                Tulkinnanvaraa löytyy siitä takuulauselmastakin - siinähän höpistään takuukorjauksesta, mitäs jos ei ole korjattavissa ja pitääkin vaihtaa tuote uuteen?
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #53
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Kevyttä asenneongelmaa havaittavissa ?

                  En ole ikinä saanut tai lähettämäni tuote tullut tai mennyt hajallisena yhdenkään kuljetusliikkeen kautta. Takuut on hoituneet Suomesta ostetuissa tuotteissa aina erinomaisesti ja ulkomailta netistä tilatuissa nettifirman kustannuksella erinomaisesti. Viimeksi taisi olla Louise Saksasta joka lähetti palautuskoodin jolla paketti toimitettiin takuuseen ja uusi tuli parissa päivässä. Kiinasta ostamani auton softa oli cd:llä viallinen ja toimittivat uuden pyytämättä edes vanhaa takaisin....

                  Kuinka sinulla sattuu kaikkien kanssa ongelmia :think

                  Ps. Jos juhannus uinnille sidot stemun kinttuun takuu raukeaa.....stemusta, narulla toki on takuu voimassa
                  Ellei sinulla ole vielä mitään kuljetuksessa hajonnut, et ole tainnut vielä paljoa tilata verkosta, tai sitten sinulla on hannu hanhen tuuri. Kuinka monta esimerkkiä haluat kuljetusvaurioista? Viimeisin hieman arvokkaampi hajonnut tavara oli Boschin VP44 syöttöpumppu. Tästä oli kuljetuksessa hakattu sähköliitin melkein irti. Kyseessä oli ns. tehdaskunnostettu pumppu, joka nyt ei ole ihan halpa.

                  Paikallisesta gigantista otetusta kannettavasta tietokoneesta hajosi kiintolevy. Takuukorjaus kesti melkein 3kk. Paikallisesta Prismasta ostettu Canonin tulostin hajosi, takuu vaihto kesti reilut 2kk.


                  Originally posted by HC91 View Post
                  Tulkinnanvaraa löytyy siitä takuulauselmastakin - siinähän höpistään takuukorjauksesta, mitäs jos ei ole korjattavissa ja pitääkin vaihtaa tuote uuteen?
                  Jos asiaa tälleen tulkitaan ei taida tarvita kovin montaa auton osan takuuta hoitaa, koska varmaan 95% varaosista vaihdetaan toiseen.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #54
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Mielestäni otinkin, kun heidän sivuiltaa mainittiin nämä heidän Suomen tytäryhtiön työntekijöiksi. On kyllä mielestäni perin kummallista, jos nuo henkilöt eivät todellakaan ole Nissensin palveluksessa. Harvemmin sitä toisen firman työtekijöille annetaan firma sähköpostiosoitetta käyttöön..

                    Olettaen, että he eivät ole Nissens:llä töissä niin mihin tässä sitten ottaa yhteyttä? Ei Nissensin-sivuilla nimittäin ole kovin paljoa vaihtoehtoja :think

                    Ps. poppareita taitaa saada ABC:ltä, joten ei tarvitse juhannuksen yli odottaa.

                    Onhan suomessakin Esim. tatechnix.fi, mutta ei silläkään ole saksassa olevan TA-Technixin kanssa mitään muuta yhteistä kuin nimi. Kaikki muutkin maahantuojat on yhtä virallisia. Ei se nimi tarkoita sitä että ne on samaa yritystä.

                    Turunjäähdytinkeskus on vanha yritys mikä on ottanut nimekseen Nissens ja alkanut myydä niitten tuotteita. Tämä ei sitten ole mitään faktaa, mutta veikkaan kyllä että suomalaiset ei ole millään ulkomaisella firmalla töissä, vaan suomessa oleva firma on ihan oma yrityksensä, joka toimii täällä vain samalla nimellä kuin valmistaja.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #55
                      Originally posted by HC91 View Post
                      Tulkinnanvaraa löytyy siitä takuulauselmastakin - siinähän höpistään takuukorjauksesta, mitäs jos ei ole korjattavissa ja pitääkin vaihtaa tuote uuteen?
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Onhan suomessakin Esim. tatechnix.fi, mutta ei silläkään ole saksassa olevan TA-Technixin kanssa mitään muuta yhteistä kuin nimi. Kaikki muutkin maahantuojat on yhtä virallisia. Ei se nimi tarkoita sitä että ne on samaa yritystä.

                      Turunjäähdytinkeskus on vanha yritys mikä on ottanut nimekseen Nissens ja alkanut myydä niitten tuotteita. Tämä ei sitten ole mitään faktaa, mutta veikkaan kyllä että suomalaiset ei ole millään ulkomaisella firmalla töissä, vaan suomessa oleva firma on ihan oma yrityksensä, joka toimii täällä vain samalla nimellä kuin valmistaja.
                      TA-Technixin osoitteet ovatkin mallia xxx@tatechnix.fi, ei xxx@tatechnix.de. Nissensin tapauksessa olen lähettänyt postia osoitteisiin [email protected]. Domainin omistaa yksi yritys, joten yleensä sen sähköpostiosoitteita käyttää vaan kyseisen firman henkilöt.

                      Lähden nyt jussin viettoon, joten tämä jääköön jussin ajaksi osaltani.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Skunkki^
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 688
                        • Espoo

                        #56
                        ja siis ihan selvennykseksi, olen HKT12 kanssa täysin samaa mieltä, että homman pitäisi toimia kuten hän on itse kirjoittanut ja laissa lukee. Asiat takuuasioissa yleensä vain menee sen vaikeimman kautta, eihän kukaan ilmaiseksi rahaa halua antaa.
                        KIA Optima PHEV

                        Exät:
                        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #57
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          TA-Technixin osoitteet ovatkin mallia xxx@tatechnix.fi, ei xxx@tatechnix.de. Nissensin tapauksessa olen lähettänyt postia osoitteisiin [email protected]. Domainin omistaa yksi yritys, joten yleensä sen sähköpostiosoitteita käyttää vaan kyseisen firman henkilöt.

                          Lähden nyt jussin viettoon, joten tämä jääköön jussin ajaksi osaltani.

                          Ihan turhaan sitä täällä edes väännät. Tuo firma ei joka tapauksessa ole nissensin omistama, vaan vanha suomalainen yritys joka on perustettu vuonna 1977. Nimi vaihdettu vuonna 2005 ja aputoiminimeksi jätetty alkuperäinen turun jäähdytinkeskus. Löydät tiedot helposti itsekin, kun vähän googletat. Voi ihan hyvin olla että saat sen asian hoidettua täällä suomessa, kun otat yhteyttä sinne pääpaikkaan ja sovit asian niitten kanssa ja sieltä kautta tulee tieto suomeen. Täällä itkemällä asia ei ainakaan edisty ja muutenkin tuolla asenteella voi olla aika tikkuista.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎