Originally posted by Wiceroid
Tokihan huipputehoa saa hieman kun uhraa nykyaikaisten pitkien imusarjojen tarjoamat alaväännöt esimerkiksi vaihtamalla erilliset läppärungot imusarjan tilalle. Tämäkin operaatio vaan maksaa koska usein pitää vaihtaa myös moottorin ohjauselektroniikka. Kovin halvalla et saa ECU:a joka ohjaa myös vanosta. Todellinen suorituskyky ei tällöinkään kovin paljoa muutu koska alavääntö yleensä heikkenee.
Loppupeleissä kysymys on moottorin optimointiasteesta. Vanhoja heikosti optimoituja koneita on helppo parantaa, mutta uudemmissa pitkälle optimoiduissa on ensinnäkin hyvin vähän parannettavaa ja toiseksi yhden kohdan muuttaminen vaatii lähes kaiken muunkin muttamista. Se tekee uusien koneiden virittämisestä taloudellisilla ja järkisyillä perustellen typerää. Vähän sama kun joka alkaisi väittämään kuinka nykyaikaisen paperikoneen nopeutta pystyy lisäämään yksinkertaisesti, helposti ja halvalla. Aivan kuten Bemareissa, niissäkin omasta alastaan sinua ja minua paremmin perillä olevat insinöörit ovat jo virittäneet koneen valmiiksi.
EDIT: Kuulisin mielelläni mikä on se tehoihin olennaisesti vaikuttava euron halvempi osa, jonka vaihtamalla saat tuoreisiin bemun koneisiin merkittävästi lisää jerkkua. Jos et pysty sitä sanomaan, niin kannattaisiko olla hiljaa... Nämä eivät tosiaankaan ole mitään mielipidekysymyksiä.
Comment